Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9530
Title: Профессионализм и творчество педагога – саморазвитие методами эстетотерапии
Other Titles: Professionalism and Creativity of a Teacher - Self-Development by Methods of Aesthetotherapy
Authors: Пасько, Катерина Миколаївна
Pasko, Kateryna Mykolaivna
Keywords: психологія
естетотерапія
методи
творчість педагога
саморозвиток
psychology
esthetotherapy
methods
teacher's creativity
self-development
Issue Date: 2020
Citation: Пасько, Е. Н. Профессионализм и творчество педагога – саморазвитие методами эстетотерапии [Текст] / Е. Н. Пасько // Республиканский научно-методический журнал «Педагогикалық шеберлік» : материалы Международной научно-практической конференции «Современные тенденции и новые возможности профессионального роста педагога» (30 апреля 2020 г., г. Шымкент, Казахстан). – Шымкент : Информационно-издательский центр «Педагогическое мастерство», 2020. – Том 2. – С. 20–22.
Abstract: Эстетотерапия – это своеобразный символический процесс осознания себя и мира. В творчестве воплощаются чувства, надежды и страхи, ожидания и сомнения, конфликты и примирения. Творческие возможности человека, раскрываемые и реализуемые в процессе эстетотерапии, стимулируют его интеллектуальное и эмоциональное развитие, раскрывают его индивидуальность, дают возможность преодолеть установленные социумом ограничения, воздвигнутые сознанием барьеры и просто дают ощущение собственной значимости, уникальности и самоценности. Перспективность использования эстетотерапевтических методик в психологическом обеспечении профессиональной деятельности педагогов связана с природной потребностью человека в творческом самовыражении, в сохранении своего физического, психологического и профессионального здоровья, в личностном и духовном развитии, самоактуализации, а также с возможностью решения задач гуманизации педагогического труда.
Aesthetic therapy is a kind of symbolic process of understanding oneself and the world. Feelings, hopes and fears, expectations and doubts, conflicts and reconciliation are embodied in creativity. The creative possibilities of a person, revealed and realized in the process of aesthetic therapy, stimulate his intellectual and emotional development, reveal his individuality, make it possible to overcome the limitations set by society, the barriers erected by consciousness and simply give a feeling of his own significance, uniqueness and self-worth. The prospect of using aesthetic techniques in the psychological support of the professional activity of teachers is associated with the natural need of a person for creative self-expression, in maintaining his physical, psychological and professional health, in personal and spiritual development, self-actualization, as well as with the possibility of solving the problems of humanizing pedagogical work.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9530
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
сборник межд конф 2 часть.pdf2,11 MBAdobe PDFView/Open
Pasko K. N.PROFESSIONALISM AND.pdf388,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.