Професійна компетентність майбутнього магістра-логопеда

Анотація
Стрімкий розвиток суспільства спричинює постійне підвищення вимог щодо підготовки компетентного фахівця. Переорієнтація вітчизняної системи на передові світові освітні досягнення та стандарти зумовила зміну поглядів щодо підготовки майбутніх магістрів-логопедів, що відбувається, наразі, шляхом упровадження компетентнісного підходу як сучасної парадигми розвитку освіти. Висока соціальна значимість професії логопеда, постійна потреба у висококваліфікованих вчителях-логопедах, здатних вирішувати різнопланові фахові завдання визначає актуальність теми дослідження. Педагогічна компетентність стала предметом наукових розвідок багатьох дослідників: І. Беха, 0. Бондаревської. І. Зязюна, Н. Кузьміної, А. Маркової, Е. Рогова, А. Щербакова та ін. Проблеми професійної компетентності майбутніх учителів розглядались у роботах 0. Абдуліної, С. Архангельського, В. Береки. З Васильєва, В. Євдокимова, А. Кірсанова, В. Сластьоніна та ін. Різним питанням підготовки майбутніх спеціальних педагогів, зокрема й логопедів, присвячнні доробки провідних українських вчених В. Бондаря, І. Дмітрієвої, С. Миронової, Н. Пахомової, Т. Сак, В. Синьова, Є. Синьової, В. Тарасун, Л. Фомічової, О. Хохліної, М. Шеремет та ін. Проблеми професійної підготовки та професійної компетентності майбутніх вчителів- логопедів визначались у дослідженнях Т. Корнійченко, О. Кузенко, 0. Марченко, Ю. Пінчук, Ю. Ріюцун, Н. Сінопальникової, О. Жукатинської, Л. Федорович та ін.
The rapid development of society leads to a constant increase in the requirements for the training of a competent specialist. The reorientation of the domestic system to the world's leading educational achievements and standards has led to a change in views on the training of future masters of speech therapy, which is happening now by introducing a competency approach as a modern paradigm of educational development.The high social significance of the profession of speech therapist, the constant need for highly qualified teachers-speech therapists who are able to solve a variety of professional problems determines the relevance of the research topic. Pedagogical competence has become the subject of scientific research of many researchers: I. Bekha, 0. Bondarevskaya. I. Zyazyun, N. Kuzmina, A. Markova, E. Rogov, A. Shcherbakov and others. Problems of professional competence of future teachers were considered in the works of 0. Abdulina, S. Arkhangelsky, V. Bereka. From Vasiliev, V. Evdokimov, A. Kirsanov, V. Slastyonin and others. Various issues of training future special teachers, including speech therapists, are devoted to the work of leading Ukrainian scientists V. Bondar, I. Dmitrieva, S. Mironova, N. Pakhomova, T. Sak, V. Sinyova, E. Sinyova, V. Tarasun, L. Fomichova, O. Khokhlina, M. Sheremet and others. Problems of professional training and professional competence of future speech therapists were identified in the studies of T. Korniychenko, O. Kuzenko, 0. Marchenko, Y. Pinchuk, Y. Riyutsun, N. Sinopalnikova, O. Zhukatynska, L. Fedorovych and others.
Опис
Ключові слова
заклад вищої освіти, професійна підготовка, магістр-логопед, вчитель-логопед, institution of higher education, professional training, professional competence, master speech therapist, teacher speech therapist, професійна компетентність
Бібліографічний опис
Мороз, Л. В. Професійна компетентність майбутнього магістра-логопеда [Текст] / Л. В. Мороз, Г. В. Крот // Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика : збірник матеріалів IV Всеукраїнської науково-методичної практичної конференції (27 лютого 2020 р., м. Суми) / Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ; за заг. ред. Л. В. Сєрих. – Суми : НІКО, 2020. – С. 207–208.
Зібрання