Конструювання змісту курсу «Хімія (за професійним спрямуванням)» на засадах міжпредметної інтеграції навчальних дисциплін

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2019
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Мета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні необхідності конструювання змісту навчальної дисципліни «Хімія (за професійним спрямуванням)» при підготовці майбутніх учителів трудового навчання та технологій на основі міжпредметної інтеграції. У роботі визначено принципи конструювання змісту навчальної дисципліни «Хімія (за професійним спрямуванням)». Критеріями класифікації міжпредметних зв’язків обрані навчальна інформація взаємопов’язаних дисциплін (змістова ознака) та час вивчення окремих дисциплін (часова ознака). Результати проведеного аналізу дають змогу констатувати, що міжпредметні зв’язки хімії з дисциплінами професійної підготовки є об’єктними або теоретичними (за змістовою ознакою) та перспективними (за часовою ознакою). Наявність міжпредметних зв’язків саме таких видів дає підстави стверджувати, що навчальна дисципліна «Хімія (за професійним спрямуванням)» є теоретичної основою для опанування дисциплін професійної підготовки, а тому її зміст повинен бути побудований на засадах міжпредметної інтеграції з метою підвищення ефективності формування фахових компетентностей. Виділена у кожному розділі міжпредметна основа навчального матеріалу курсу хімії має важливе орієнтаційне і методологічне значення. По-перше, вона є орієнтаційною основою освітньої діяльності щодо результатів системного оволодіння змістом кожного розділу курсу хімії. По-друге, міжпредметна основа курсу хімії слугує методологічним орієнтиром побудови змістового компоненту методичної системи професійно орієнтованого навчання хімії майбутніх учителів трудового навчання та технологій. Конструювання на засадах міжпредметної інтеграції та принципів професійної спрямованості і профілювання змісту навчальної дисципліни «Хімія (за професійним спрямуванням)» сприяє розв’язанню важливого педагогічного завдання – підвищення рівня сформованості фахових компетентностей та особистісного розвитку майбутніх учителів трудового навчання та технологій.
The purpose of the article is to theoretically substantiate the need to construct the content of the course "Chemistry (professional direction)" in the preparation of future teachers of labor training and technology based on cross-curricular integration. The principles of constructing the content of the course "Chemistry (by professional direction)" are defined in the work. The criteria for classifying cross-curricular relationships are the educational information of the interrelated disciplines (semantic feature) and the time of study of the individual disciplines (temporal feature). The results of the analysis make it possible to conclude that the cross-curricular links between chemistry and training disciplines are objective or theoretical (in content) and perspective (in time). The presence of cross-curricular relations of these types gives grounds to claim that the discipline "Chemistry (by professional direction)" is a theoretical basis for mastering the disciplines of vocational training, and therefore its content should be built on the principles of cross-curricular integration in order to improve the efficiency of the form . Highlighted in each section the crosscurricular basis of the course material of the chemistry course is of important orientation and methodological importance. First, it is the guiding basis of educational activities for the results of systematic mastery of the content of each section of the chemistry course. Secondly, the crosscurricular basis of the chemistry course serves as a methodological guideline for the construction of the content component of the methodological system of vocationally-oriented chemistry training for future teachers of labor training and technology. Designing on the basis of cross-curricular integration and the principles of professional orientation and profiling of the content of the discipline "Chemistry (professional orientation)" helps to solve an important pedagogical task – to increase the level of professional competences and personal development of future teachers of labor and technology training.
Опис
Ключові слова
хімія, зміст навчання, міжпредметна інтеграція, професійна спрямованість, профілювання, майбутні учителі трудового навчання, навчальна програма, вища школа, chemistry, content of training, cross-curricular integration, professional orientation, profiling, future teachers of labor training, curriculum, higher education
Бібліографічний опис
Безносюк, Н. С. Конструювання змісту курсу «Хімія (за професійним спрямуванням)» на засадах міжпредметної інтеграції навчальних дисциплін [Текст] / Н. С. Безносюк, О. А. Блажко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2019. – Вип. 2 (14). – С. 5–14. – DOI: 10.5281/zenodo.3692671.