Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8596
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКорж-Усенко, Лариса Вікторівна-
dc.contributor.authorKorzh-Usenko, Larysa Viktorivna-
dc.contributor.authorСидоренко, Олена Леонідівна-
dc.contributor.authorSydorenko, Olena Leonidivna-
dc.date.accessioned2020-02-27T11:53:22Z-
dc.date.available2020-02-27T11:53:22Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationKorzh-Usenko, L. V. Ideas of a Free Higher Education: Reflection in the Intellectual Space of Ukraine at the End of the XIX-th – the Beginning of the XX-th Century [Text] / L. V. Korzh-Usenko, O. L. Sydorenko // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2019. – № VII (85), issue 208. – Р. 27–31. – DOI: 10.31174/SEND-PP2019-208VII85-07.uk_UA
dc.identifier.issn2308-5258-
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8596-
dc.description.abstractIn exploration found out dynamics approaches generators scientific and pedagogical ideas to address the problem of free high school in the context of the European and global dimension. It is proved that the local representatives of the public-pedagogical movement were guided by the ideas and experience of free higher education institutions in Europe and the USA, the practice of the first systematic academic and popular science courses for the people. The statement of the priorities of reform pedagogy on the territory of Ukraine at the end of XIX-th – the beginning of the XX-th centuries, aimed at the implementation of the principles of science, culture, democratization, civic orientation of education.uk_UA
dc.description.abstractУ розвідці з’ясовано динаміку підходів генераторів науково-педагогічної думки до розгляду проблеми вільної вищої школи у контексті європейського і світового виміру. Доведено, що вітчизняні представники громадсько-педагогічного руху орієнтувалася на ідеї та досвід вільних вищих шкіл країн Європи і США, практику перших систематичних академічних і науково-популярних курсів для народу. Аргументовано утвердження пріоритетів реформаторської педагогіки на території України в кінці ХІХ – на початку ХХ століття, спрямованих на реалізацію принципів науковості, культуровідповідності, демократизації, громадянської спрямованості освіти.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectpedagogical historyuk_UA
dc.subjectscientific-pedagogical thoughtuk_UA
dc.subjectcommunity pedagogical movementuk_UA
dc.subjectideas of free higher educationuk_UA
dc.subjectreform pedagogyuk_UA
dc.subjectісторія педагогікиuk_UA
dc.subjectнауково-педагогічна думкаuk_UA
dc.subjectгромадсько-педагогічний рухuk_UA
dc.subjectідеї вільної вищої школиuk_UA
dc.subjectреформаторська педагогікаuk_UA
dc.titleIdeas of a Free Higher Education: Reflection in the Intellectual Space of Ukraine at the End of the XIX-th – the Beginning of the XX-th Centuryuk_UA
dc.title.alternativeІдеї вільної вищої школи: рефлексія в інтелектуальному просторі Україниuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doi10.31174/SEND-PP2019-208VII85-07-
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15. Ideas of a free higher education, reflection in the intellectual space of Ukraine.pdf487,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.