Організація самостійної роботи студентів під час лабораторних занять з методики навчання фізики

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2019
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Стаття присвячена одному із центральних завдань модернізації сьогоднішньої освіти – професійній підготовці майбутнього вчителя фізики, що виходить із запитів та потреб суспільства, які вимагають від випускника педагогічного закладу достатнього рівня компетентності щодо забезпечення у своїй подальшій професійній діяльності вчителя фізики розвитку, виховання та навчання учнів. Лабораторні заняття з методики навчання фізики, з одного боку, вирішують загальну для всіх видів занять з даного навчального предмета задачу – підготовку майбутніх вчителів фізики до організації навчального процесу в сучасній загальноосвітній школі, з другого боку – головна увага зосереджується на тих частинах занять, на яких використовується навчальний фізичний експеримент. Цим зумовлений шлях формування у студентів відповідних компетенцій – проведення занять у формі ділових ігор , під час яких хід і виконання завдань залежать від дій учителя й учнів, роль яких виконують самі студенти. Саме у даних ситуаціях студенти відчувають нераціональність або помилковість своїх дій і, навпаки, отримують задоволення від педагогічного спілкування між ними, що складає сутність діяльності з виконання завдань. Відокремлення трьох груп лабораторних занять дозволяє визначити етапи формування у студентів компетенцій з методики і техніки шкільного фізичного експерименту. Організація лабораторних занять з методики фізики поєднує самостійну роботу студентів з колективною роботою під керівництвом викладача, що створює умови досягнення цілей даних занять у порівняно невеликий час. Головною особливістю організації самостійної роботи студентів на зазначеному виді занять визначається прагненням до реалізації ідей інтерактивного навчання. У центрі уваги знаходяться активна, самостійна, творча навчальна діяльність студентів. Отже, такий зміст й організація лабораторних занять з методики навчання фізики сприятимуть пошуку нових, більш ефективних шляхів підготовки майбутніх вчителів фізики.
The article deals with one of the central tasks of modernizing today's education – the professional training of the future physics teacher, based on the demands and needs of society, which require a graduate of a pedagogical institution of sufficient level of competence to provide teachers of development, education and training in their further professional activity. Laboratory classes in the methods of teaching physics, on the one hand, solve the common problem for all types of classes in this subject - to prepare future teachers of physics for the organization of educational process in the modern secondary school, on the other hand - the main focus is on those parts of the classes in which a physical training experiment is used. This determines the way students develop appropriate competencies - conducting lessons in the form of business games, during which the course and performance of tasks depend on the actions of the teacher and students, whose role is played by the students themselves. It is in these situations that students experience the irrationality or falsity of their actions and, conversely, enjoy the pedagogical communication between them, which is the essence of the activity of task fulfillment. Separation of three groups of laboratory classes allows you to determine the stages of formation of competencies in the students of the methods and techniques of school physical experiment. The organization of laboratory classes in the methodology of physics combines the independent work of students with teamwork under the guidance of the teacher, which creates the conditions for achieving the goals of these classes in a relatively short time. The main feature of the organization of independent work of students in this type of classes is determined by the desire to implement the ideas of interactive learning. The focus is on active, independent, creative student learning activities. Therefore, this content and the organization of laboratory classes in the teaching of physics will help to find new, more effective ways of training future physics teachers.
Опис
Ключові слова
навчальний процес, навчальна діяльність, самостійна робота студентів, методика навчання фізики, лабораторні заняття, індивідуальна робота, колективна робота, майбутній вчитель фізики, educational process, educational activity, independent work of students, methods of teaching physics, laboratory work, individual work, teamwork, future physics teacher
Бібліографічний опис
Каленик, М. В. Організація самостійної роботи студентів під час лабораторних занять з методики навчання фізики [Текст] / М. В. Каленик // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2019. – Вип. 1 (13). – С. 12–20. – DOI: 10.5281/zenodo.3547781.