Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8094
Title: Диалогизация знаний на уроках русского языка как второго
Other Titles: Knowledges’ Dialogization at Russian Lesson as a Second Language
Authors: Пахненко, Ірина Іванівна
Pakhnenko, Iryna Ivanivna
Keywords: образовательные технологии
изучение языков
национальные меньшинства
диалогизация знаний
обучение русскому языку
educational technologies
studying languages
national minorities
knowledge gialogization
teaching Russian
Issue Date: 2009
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Пахненко, И. И. Диалогизация знаний на уроках русского языка как второго [Текст] / И. И. Пахненко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарєв, В. І, Лозова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2009. – № 1. – С. 116–125.
Abstract: В контексте современных требований к образовательным технологиям и к процессу изучения языков национальных меньшинств в общеобразовательных школах Украины анализируется такой приём обучения русскому (второму) языку, как диалогизация знаний, с точки зрения существенных признаков: предмета, функций, целей. Рассматривается вопрос и об инструменте диалогизации знаний.
In the context of contemporary demands on the educational technologies and on the process of studying languages of national minorities at comprehensive schools of Ukraine such a technique of teaching Russian (a second language) as knowledge gialogization with relation to essential features – objects, functions, aims is analyzed. The question of knowledge gialogization techniques is examined.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8094
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pakhnenko_Diahnostychnyi.pdf228,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.