Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8067
Title: Рецепція образу митця у світовій літературі першої половини ХХ століття
Other Titles: Interpretation of the Artist's Image in the World Literature of the First Half of the 20th Century
Authors: Савченко, Зоя Валентинівна
Savchenko, Zoia Valentynivna
Keywords: митець
artist
творчість
ціннісні пріоритети
духовність
oeuvre
value priorities
spirituality
Issue Date: Oct-2019
Citation: Савченко, З. В. Рецепція образу митця у світовій літературі першої половини ХХ століття [Електронний ресурс] / З. В. Савченко // Danish Scientific Journal. – 2019. – № 28, vol. 2. – С. 41–43. – Режим доступу : http://www.danish-journal.com/wp-content/uploads/2019/10/DSJ_28_2.pdf.
Abstract: У статті розглянуто окремі інваріанти художньої інтерпретації образу митця у світовій літературі першої половини ХХ століття. Ідейно-тематичний аналіз творів Р. Роллана «Жан-Крістоф», Т. Манна «Смерть у Венеції», М. Коцюбинського «Intermezzo» та «Цвіт яблуні», В. Підмогильного «Місто» дозволяє дослідниці чітко виокремити спільну авторську позицію щодо ролі мистецтва у формуванні духовних пріоритетів доби.
Individual invariants of the artistic interpretation of the image of the artist in the world literature of the first half of the 20th century are discussed in the article. Ideological and thematic analysis of works «Jean-Christophe» by R. Rolland, «Death in Venice» by T. Mann, «Intermezzo» and «Apple blossom» by Kotsiubinsky, «The City» by Valerian Pidmohylny allows the researcher to clearly identify the general author's position on the role of art in the formation of the spiritual priorities of the epoch.
URI: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8067
Appears in Collections:Наукові видання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Рецепція образу митця.doc59,5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.