Діяльність львівської баянної школи в контексті українського народно-інструментального мистецтва

Ескіз
Дата
2019
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У роботі систематизовано типологію ознак львівської баянної школи як автономної регіональної школи; визначено творчі досягнення та роль баяністів у процесі її становлення на прикладі діяльності М. Оберюхтіна, А. Онуфрієнка, Е. Мантулєва; проаналізовано творчий та дидактичний доробок львівських композиторів для баяну, здійснено аналіз концертно-сольного, ансамблевого та оркестрового баянного репертуару; розкрито концертно-гастрольний та конкурсний рух львівських баяністів шляхом визначення показників їх успішності; обґрунтовано роль львівської баянної школи в контексті розвитку сучасного українського музичного мистецтва. Уточнено сутність поняття «баянна школа» з визначенням форм її діяльності, структури та функцій. Подальшого розвитку набули наукові положення про специфіку функціонування виконавської баянної школи за національним, регіональним, та авторським критеріями. Доведено, що унікальність львівської баянної школи полягає в стрімкому розвитку виконавської, педагогічної, композиторської, наукової та різних колективних напрямків діяльності, що зумовлено активною творчою позицією її представників.
The thesis examined the specificity of regional schools as intermediate between the author and national, which is a function of its activity as an indicator of local art processes, the formation and enrichment of national traditions in the example of the Lviv School of bayan-accordeon performance and pedagogy. The study made the selection and classification principles of pedagogy individual copyright schools, features and principles of interpretation of performance, art and crafts value of original music and transcriptions for accordion and ensemble, and the level of methodological developments, potential and methods of scientific and practical understanding of the creative activity of representatives of the Lviv school the accordion in the context of Ukrainian academic art. Lviv bayan school distinguishes numerous, widely represented geographically, and by large-scale significance of gains in performance competitions of the highest levels its representatives appear as participants, winners, member and chairman of the jury, but also as initiators of competitivefestival of stocks and international art projects during the which is promoting methodical and pedagogical principles interpretations trends and creative works of representatives of the school. Activities of the many attractions art of bayan-akordeon of the region clearly shows uniqueness, originality and progressiveness of the individual in the context of traditions and their continuity and perspective in the areas of areas of work to realize the potential performance skills, which has received international recognition, contribution to the development of advanced scientific and methodological developments, popularity of repertuar educational and concert of original and translated works bayan, the continuity of traditions in the author's school of its natives as at home and abroad.
Опис
Ключові слова
львівська баянна школа, академічне народноінструментальне мистецтво, конкурсно-концертна діяльність, авторська школа, виконавство, педагогічна практика, баянна композиторська творчість, Lviv bayan school, academic folk instrumental art, concert and competitive activity, author's school, performance, teaching practice, bayan composer creativity
Бібліографічний опис
Кундис, Р. Ю. Діяльність львівської баянної школи в контексті українського народно-інструментального мистецтва [Текст] : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : спец. 17.00.03 – музичне мистецтво / Кундис Руслан Юрійович ; МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [науковий керівник А. І. Душний]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – 18 с.