Pedagogical Techniques in the Formation of Professional Medical Skills in the Process of Learning Latin
Вантажиться...
Дата
2019
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
The aim of the study was to evaluate the quality of professional training of students in higher medical education institutions and faculties, which prepare narrow profile medical specialists. The object of the study was the students of the university «Ukrainian Catholic University». The article convincingly proves that active forms of carrying out classes in the Latin language train brain activity, develop an interest in knowledge of professional terminology and form multicultural competences of an educated specialist-physician. Simulation of situations provides intensification of intellectual activity, and practical application contributes to the expansion of the lexical stock. To determine the level of students’ vocabulary mastery it is expedient to use elements of the suggestive method, showing drawings or certain actions, to teach students to use dictionaries of synonyms, antonyms, definitions and other thematic glossaries.
Стаття присвячена проблемі підвищення якості професійної підготовки студентів у медичних закладах вищої освіти та факультетах, що готують медичних фахівців вузького профілю. У статті проаналізовано необхідність упровадження в освітній процес означених закладів методики вивчення медичної термінології, яка здатна забезпечити спрямування процесу здобуття освіти на майбутню професійну діяльність через досконале вивчення латинської мови. У статті переконливо доведено, що активні форми проведення занять з латинської мови тренують мозкову діяльність, розвивають інтерес до володіння фахової термінологією та формують багатокультурні компетенції освіченого фахівця-медика. Структура такого вивчення медичної термінології базується на системно-термінологічному принципі й передбачаю глибоке знання та володіння практичними навичками для роботи з міжнародними номенклатурами, дослідженням спеціальної літератури, коли викладання латинської граматики ґрунтується на греко-латинському лінгвістичному ядрі та конкретизується прикладами з анатомогістологічної, клінічної, фармацевтичної терміносистем. Для досягнення поставленої мети використано метод теоретичного аналізу та узагальнення науково-методичної літератури українських та іноземних авторів, метод компаративно-історичного аналізу та зіставний метод для визначення взаємозв’язків між найменуваннями в латинській та грецькій мові при формуванні медичної термінології. При моделюванні ситуацій відбувається активізація інтелектуальної діяльності, а практичне застосування сприяє розширенню лексичного запасу. Для визначення рівня опанування студентами лексики доцільно використовувати елементи сугестивного методу, демонструючи малюнки чи певні дії, вчити студентів послуговуватися словниками синонімів, антонімів, дефініцій та іншими тематичними глосаріями.
Стаття присвячена проблемі підвищення якості професійної підготовки студентів у медичних закладах вищої освіти та факультетах, що готують медичних фахівців вузького профілю. У статті проаналізовано необхідність упровадження в освітній процес означених закладів методики вивчення медичної термінології, яка здатна забезпечити спрямування процесу здобуття освіти на майбутню професійну діяльність через досконале вивчення латинської мови. У статті переконливо доведено, що активні форми проведення занять з латинської мови тренують мозкову діяльність, розвивають інтерес до володіння фахової термінологією та формують багатокультурні компетенції освіченого фахівця-медика. Структура такого вивчення медичної термінології базується на системно-термінологічному принципі й передбачаю глибоке знання та володіння практичними навичками для роботи з міжнародними номенклатурами, дослідженням спеціальної літератури, коли викладання латинської граматики ґрунтується на греко-латинському лінгвістичному ядрі та конкретизується прикладами з анатомогістологічної, клінічної, фармацевтичної терміносистем. Для досягнення поставленої мети використано метод теоретичного аналізу та узагальнення науково-методичної літератури українських та іноземних авторів, метод компаративно-історичного аналізу та зіставний метод для визначення взаємозв’язків між найменуваннями в латинській та грецькій мові при формуванні медичної термінології. При моделюванні ситуацій відбувається активізація інтелектуальної діяльності, а практичне застосування сприяє розширенню лексичного запасу. Для визначення рівня опанування студентами лексики доцільно використовувати елементи сугестивного методу, демонструючи малюнки чи певні дії, вчити студентів послуговуватися словниками синонімів, антонімів, дефініцій та іншими тематичними глосаріями.
Опис
Ключові слова
Greek-Latin scientific terminology system, terminological element, Latin language, interactive methods, motivation, scientific and methodological support, греко-латинська наукова терміносистема, терміноелемент, латинська мова, інтерактивні методи, науково-методичне забезпечення, мотивація
Бібліографічний опис
Polyuha, S. Pedagogical Techniques in the Formation of Professional Medical Skills in the Process of Learning Latin [Текст] / S. Polyuha // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – № 5 (89). – С. 160–170.