Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7179
Title: Формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки
Other Titles: Formation of Concert-performing Competence of Foreign Students of Magistracy in the Process of Professional (Piano) Preparation
Authors: Люй Цзін
Liui Tszin
Keywords: концертно-виконавська компетентність
модель і методика формування концертно-виконавської компетентності
іноземні студенти
магістратура
фахова (фортепіанна) підготовка
concert
performance
concerto-performing competence
foreign students
master's degree
professional (piano) preparation
Issue Date: 2019
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Люй Цзін Формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки [Текст] : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. [13.00.04] – теорія і методика проф. освіти / Люй Цзін ; науковий керівник [О. А. Устименко-Косоріч]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – 20 с.
Abstract: Дисертація є комплексним дослідженням у галузі теорії та методики професійної освіти щодо формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки. У роботі виявлено стан розробленості проблеми, визначено поняттєвий апарат дослідження (концертність, концертування, концертно-виконавська компетентність). Розроблено структуру концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури в контексті фахової (фортепіанної) підготовки. Обґрунтовано модель і методику формування їх концертно-виконавської компетентності. Визначено критерії, показники та рівні сформованості концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки. Експериментально підтверджено ефективність впровадження моделі і реалізації методики формування концертно-виконавської компетентності іноземних студентів магістратури у процесі фахової (фортепіанної) підготовки.
The dissertation presents the results of the study of the formation of the concert-performing competence of foreign students of the magistracy in the process of professional (piano) training. On the basis of the analysis of domestic and foreign scientific literature, the state of development of the problem of formation of concert-performing competence of foreign students of the magistracy in the process of professional (piano) training is analyzed. It was clarified that Ukrainian and foreign scientists did not apply to the development of the methodology of the mentioned process: and the presented works reveal some aspects of professional (piano) student training. Significant scientific achievements have a generalizing form of piano training students, which does not give an idea of the techniques and principles of development of performing skills of foreign students. An analysis of the source of the study made it possible to conclude that the work devoted to the process of forming professional competencies in students of the second educational level on the musical profile is scarce. However, there are differences in the work presented by scientists in the choice of methods of high-quality professional training of future specialists, which should contribute to increasing their concert-performing competence as an important factor in the process of growth of a highly skilled actor and teacher, which predetermined the topic of his own pedagogical research. In the process of realization of scientific approaches (cultural, musical, aesthetic, pedagogical) in the work the general meaning of the concepts of «concert», «performance» and «competence» was synthesized. During the theoretical analysis of the definitions of the above concepts it was found that the definition of the term ‘’concert -complete competence "in the pedagogical conceptual basis is not presented. In order to avoid scientific discrepancies regarding the interpretation of the key concept of research in its work, its author's interpretation is proposed. Concert-performing competence is an integrative quality of the individual, which involves theoretical knowledge, the ability to implement practical skills, formed during the professional preparation of pianists under the influence of certain socio-cultural and menial factors, aimed at revealing the artistic meaning of music during a public (concert) performance. The formative experiment, quantitative and qualitative processing of its results allowed to confirm the effectiveness of the proposed methodology for the formation of concert-performing competence of foreign students of the magistracy in the process of professional (piano) training. Thus, for the first time in the national pedagogical science a thorough study of the formation of the concert-performing competence of foreign students of the magistracy in the process of professional (piano) preparation was carried out. namely: the state of development of the problem of forming the concert-performing competence of foreign students of the magistracy in the process of professional (piano) preparation: the structure of concert-performing competence of foreign students in the unity of motivational, cognitive-activity, reflexive, and behavioral components is developed: the method of formation of concert-performing competence of foreign students of magistracy in the part of principles, pedagogical conditions, forms and methods is substantiated. Experimentally tested effectiveness of the method of formation of the indicated process.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/7179
Appears in Collections:Автореферати дисертацій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aref_Liui Tszin.pdf3,31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.