Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7062
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКосенко, Юрій Миколайович-
dc.contributor.authorKosenko, Yurii Mykolaiovych-
dc.date.accessioned2019-04-01T07:35:09Z-
dc.date.available2019-04-01T07:35:09Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationКосенко, Ю. М. Дидактична гра як метод формування історичних понять у розумово відсталих учнів [Текст] : дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.03 / Косенко Юрій Миколайович ; Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. – Київ, 2013. – 306 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/7062-
dc.descriptionДисертаційна робота присвячена дослідженню дидактичної гри як методу формування історичних понять у розумово відсталих учнів.uk_UA
dc.description.abstractУ дисертації розкрито ознаки, структурні компоненти, класифікації та функції методів навчання взагалі та методу дидактичної гри зокрема. Теоретично обґрунтовано та розроблено зміст дидактичної гри як методу формування історичних понять у розумово відсталих школярів: модель методу дидактичної гри з формування історичних понять у дітей із розумовою відсталістю, класифікацію ігор для уроків історії спеціальних шкіл, ігрові комплекси та методику їх застосування; визначено критерії та рівні сформованості історичних понять у розумово відсталих школярів. Експериментально виявлено та описано рівні сформованості суспільно-історичних понять у школярів із розумовою відсталістю перед вивченням історії та їх мотивацію до вивчення історії. Доведено ефективність запропонованої моделі методу дидактичної гри, комплексу та методики використання навчальних ігор на уроках історії в спеціальних закладах.uk_UA
dc.description.abstractThe thesis for a candidate degree in pedagogical sciences, speciality 13.00.03 – correctional education. – Institute of Special Pedagogics of National Academy of pedagogical Sciences of Ukraine. – Kyiv, 2013. The thesis is devoted to the study of didactic games as the method of historical concepts formation in mentally retarded learners, model didactic definition game designing techniques while applying educational games in history lessons at special schools, leading to common enjoyment of learning historical concepts. Educational methods characteristics, structural components, classification and functions in general, and those of didactic games, in particular, have been revealed in the thesis. The content of didactic game as the method of historical concepts formation in mentally retarded learners has been theoretically proved and elaborated: the model of didactic game method, classification of didactic games, applied in History lessons at special schools, gaming complexes and methodology of their application; the criteria and levels of historical concepts formation in mentally retarded learners have been defined. The levels of socio-historical concepts formation in mentally retarded learners before they begin to study History and their motivation for learning History have been experimentally defined and described. Effectiveness of the suggested model of didactic game method, complexes and the methods of educational games application in History lessons at special schools has been proved.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherІнститут спеціальної педагогіки НАПН Україниuk_UA
dc.subjectдидактична граuk_UA
dc.subjectрозумово відсталі дітиuk_UA
dc.subjectісторичні поняттяuk_UA
dc.subjectмодель методу дидактичної гриuk_UA
dc.subjectкласифікація навчальних ігорuk_UA
dc.subjectкомплекс дидактичних ігорuk_UA
dc.subjectметодика проведення ігор з історіїuk_UA
dc.subjectdidactic gameuk_UA
dc.subjectmentally retarded childrenuk_UA
dc.subjecthistorical conceptsuk_UA
dc.subjectmodel of didactic game methoduk_UA
dc.subjectclassificationuk_UA
dc.subjectdidactic games complexuk_UA
dc.subjectmethods of conduction the games in Historyuk_UA
dc.titleДидактична гра як метод формування історичних понять у розумово відсталих учнівuk_UA
dc.title.alternativeDidactic Game as the Method of Historical Concepts Formation in Mentally Retarded Learnersuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
dc.udc.udc376.1-056.34:37.26:371.382:371.3:93(043.5)uk_UA
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дисертація.pdf2,63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.