Застосування сервісу LearningApps на уроках хімії під час вивчення теми «Вода»

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Мета цієї статті полягає в теоретичному обґрунтуванні та розробці методики контролю навчальних досягнень семикласників з теми «Вода» з використанням онлайн сервісу LearningАpps та її експериментальна перевірка. Для контролю знань, умінь та навичок учнів на уроці вчителям можна використовувати інтерактивні завдання, створені за допомогою сервісу LearningApps. Такі завдання дають змогу в ігровій формі засвоїти та перевірити рівень навчальних досягнень школярів. Важливо, що цей сервіс дозволяє публікувати свої вправи та користуватися вже створеними вправами інших учителів. У статті проаналізовано науковий доробок педагогів-практиків і роботи теоретичного характеру, в яких обґрунтовується доцільність застосування електронного навчального середовища Learning Apps в освітньому процесі. Висунуто гіпотезу, згідно якої систематичне використання в навчальному процесі різноманітних засобів контролю навчальних досягнень, що поєднують як традиційні методи, так і сучасні інформаційні технології, забезпечить зростання зацікавленості учнів до вивчення шкільного предмета, а отже, сприятиме підвищенню їх рівня навчальних досягнень. Методами дослідження, спрямованими на перевірку гіпотези, обрано: опитування школярів, письмова анкетування та проведення педагогічного експерименту. Педагогічний експеримент проведено в одній із сумських загальноосвітніх шкіл у двох сьомих класах, один з яких став експериментальним, а другий – контрольним. У експериментальному класі контроль навчальних досягнень учнів і на уроці, і під час домашньої підготовки проводився з використанням сервісу LearningApps. Тоді як на уроках у контрольному класі застосовувалися лише традиційні методи контролю: опитування, хімічні диктанти, самостійні роботи тощо. З’ясовано, що середній бал оцінок учнів експериментального класу підвищився на 7,5%, а контрольного – лише на 3,3%, порівнюючи із попередньою темою. У подальшому планується продовжити використовувати в освітньому процесі онлайн-сервісів та пропонувати школярам систематично виконувати різних інтерактивних завдань на уроці та вдома під час підготовки до занять.
The purpose of this article is to provide theoretical substantiation and development of a method for controlling the achievements of seven-year students on the theme «Water» using the online LearningApps service and its experimental verification. To control the knowledge, skills, and skills of classroom teachers, you can use interactive tasks created with the LearningApps service. Such tasks allow to learn in game form and to check the level of educational achievements of schoolchildren. It is important that this service allows you to publish your exercises and use the exercises already created by other teachers. The article analyzes the scientific contributions of practicing teachers and theoretical work, which substantiates the feasibility of the use of the Learning Learning e-learning environment in the educational process. The hypothesis is stated that according to the systematic use of various means of control of educational achievements combining both traditional methods and modern information technologies in the educational process, students will increase the interest of students in studying the school subject and, therefore, will contribute to raising their level of academic achievement. The research methods aimed at testing the hypothesis were selected: a survey of schoolchildren, a written questionnaire, and a pedagogical experiment. The pedagogical experiment was conducted in one of Sumy secondary schools in two seventh grades, one of which became experimental, and the other – a control. In the experimental class, the control of student achievements at both the classroom and at home training was conducted using the LearningApps service. While in the classroom classes, only traditional methods of control were used: surveys, chemical dictations, independent work, etc. It was found that the average score of pupils of the experimental class increased by 7,5%, and the control group – by only 3,3%, comparing with the previous topic. In the future, it is planned to continue to use online services in the educational process and to offer schoolchildren systematically to carry out various interactive tasks at the lesson and at home during preparation for the classes.
Опис
Ключові слова
використання ґаджетів, застосунок LearningApps, інформаційно- комунікаційні технології, контроль навчальних досягнень, онлайн сервіси, освітній процес, уроки хімії, хмарні технології, use of gadgets, LearningApps application, information and communication technologies, control over educational achievements, online services, educational process, chemistry lessons, cloud technologies
Бібліографічний опис
Бабенко, О. М. Застосування сервісу LearningApps на уроках хімії під час вивчення теми «Вода» [Текст] / О. М. Бабенко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2018. – № 1 (11). – С. 175–182.