Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5907
Title: Психологические ориентиры современных учебников
Other Titles: Psychological Guidelines of Modern Textbooks
Authors: Тарасова, Тетяна Борисівна
Tarasova, Tetiana Borysivna
Keywords: шкільний підручник
розвиток особистості
формування мислення
підручник нового типу
гуманітаризація
інтеграція
нелінійність
розведення рівнів
school textbook
personal development
formation of thought
new type of textbook
humanization
integration
non-linearity
dilution levels
Issue Date: 2018
Publisher: Katowice: Nowa nauka
Citation: Тарасова, Т. Б. Психологические ориентиры современных учебников [Текст] / Т. Б. Тарасова // Nowoczesna nauka: teoria i praktyka : Mater. IІ Międz. Konf. Nauk.-Prakt. / Pod red. S. Gorniaka. – Katowice : Nowa nauka, 2018. – s. 149–153.
Abstract: У статті пропонується радикально змінити стиль і вектор націленості шкільних підручників. Нові підручники повинні писатися "під учня" і бути націлені на те, щоб відігравати роль своєрідних "самовчителів" для учнів. Такий підручник стає умовою організації навчання як спільної діяльності вчителя і учня. Розглядається комплекс принципів, орієнтованих на створення підручників нового типу: гуманітаризації, інтеграції, нелінійності, розведення рівнів.
There is suggested to change radically the style and the vector of orientation of school textbooks. The new textbooks should be written for the pupil, and must play the role of some kind of pupil's books for the self-education. This school textbooks is a condition education, as a joint activity of the teacher and student. The article deals with a set of principles aimed at creating a new kind of textbooks humanization, integration, non-linearity, dilution levels.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/5907
Appears in Collections:Наукові видання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.