Peculiarities оf Formation оf Pofessional Motivation оf Future Teachers

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті обґрунтовується необхідність цілеспрямованого формування мотивації майбутніх педагогів як засади для надання педагогічної підтримки в їх професійному становленні та сприяння позитивного сприйняття майбутньої професійної діяльності. Виявлено, що висока позитивна мотивація може грати роль компенсуючого фактора у випадках недостатньо високого рівня здібностей. Визначені аспекти, що сприяють успішному формуванню мотивації. Формування професійної мотивації починається з виникнення потреби й закінчується виникненням наміру займатися педагогічною діяльністю та усвідомленням необхідності досягнення поставленої мети. Критеріями і показниками успішного формування професійної мотивації студентів є: професійна спрямованість особистості, розвиток адекватної системи мотивів навчально-професійної діяльності, емоційне прийняття майбутньої професійної діяльності. Дослідження показало, що професійна мотивація майбутніх фахівців у навчальному процесі включає формування активного підходу до навчального процесу, позитивне ставлення до майбутньої професійної діяльності, уміння розробляти, планувати та прогнозувати професійний розвиток. Під час підготовки вчителів освітній потенціал теоретичних та методичних дисциплін не використовується на повну потужність, хоча він передбачає суттєвий вплив на формування сильної мотивації та прагнення займатися педагогічною діяльністю. Зосередження лише на педагогічному професіоналізмі, недооцінювання необхідності формування мотивації педагогічної діяльності майбутніх учителів значно ускладнює їх адаптацію до майбутнього професійного життя. Головне питання полягає у формуванні майбутніх учителів із правильним світоглядом, стійкими педагогічними переконаннями, мотивацією та готовністю до педагогічної діяльності, а також бажанням подолати педагогічні труднощі. Визначено найбільш ефективні умови, що сприяють формуванню мотивації майбутніх учителів. Педагогічні умови включають у себе спрямованість педагогічного персоналу на забезпечення особистісно-орієнтованого змісту навчання студентів. Соціально-психологічні умови зосереджуються на розумінні короткострокових та довгострокових цілей професійної підготовки.
The article deals with the structural characteristics of professional motivation. It highlights the necessity of purposeful formation of motivation of future teachers for providing them with pedagogical support in their professional development. It has been found out that high positive motivation can play the role of a compensating factor in case of insufficient knowledge and skills. The study has shown that professional motivation of the future specialists includes formation of students’ proactive approach to learning, a positive attitude to future professional activity, an ability to design, plan and predict professional development. The most effective conditions that contribute to formation of future teachers’ motivation have been defined and may be both pedagogical and socio-psychological.
Опис
Ключові слова
мотиви, мотивація, професійна мотивація, зовнішні і внутрішні мотиви, психолого-педагогічні та соціопсихологічні умови забеспечення професійної мотивації, активний підхід, motives, motivation, professional motivation, pedagogical activities, proactive approach, educational process, pedagogical and socio-psychological conditions
Бібліографічний опис
Denysenko, V. Peculiarities оf Formation оf Pofessional Motivation оf Future Teachers [Текст] / V. Denysenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – № 6 (80). – С. 155–168.