Математическая карта как средство планирования, обобщения и систематизации темы

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2016
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті розглядається проблема зниження математичної підготовки учнів, причинами якої є «виклики» сучасності (обсяг інформації, використання інформаційно- комунікативних технологій, зниження відповідальності за результати своєї праці). Обґрунтовується наочний спосіб включення учнів в планування, узагальнення і систематизацію вивчення математичної теми, пом'якшувальний ці «виклики» і враховують фундаментальність математики. Запропоновано ряд вимог до створення математичної карти теми з позиції збагачення досвіду учня: карта повинна відображати ключові питання теми, відповідні питань вивчення змістової лінії; карта повинна демонструвати зв'язку між цими питаннями, виражені графічно і словесно; частково заповнена карта повинна відповідати навчальному досвіду учнів і тим самим включати їх в планування вивчення теми, а заповнена - в процес узагальнення і систематизації. Розкриваються ситуації використання карт математичних тем. Наведені приклади математичних карт. Показано доповнення математичної карти до методичної карти вивчення теми.
The article considers the problem of reducing the mathematical preparation of pupils, the reasons of which are the «challenges» of our time (volume of information, use of information and communication technologies, reduction of responsibility for the results of their work). Substantiates a visual way to engage pupils in the planning, compilation and systematization of the study of mathematical topics which mitigates these challenges and addressing the fundamental basis of mathematics. A number of requirements for creating mathematical maps of the theme for enrichment of the pupils' experience: the map should reflect key issues of topics relevant to the study of content lines; the map must show the connection between these issues in graphic and verbal form; a partially completed map should correspond to the educational experience of pupils and thus to include them in the planning of the study topics, and filled - in the process of generalization and systematization. Describes the situations of use of cards of mathematical topics. Given examples of mathematical cards. Shows the addition of mathematical cards for teachers.
Опис
Ключові слова
наочність у навчанні, планування вивчення, узагальнення змісту, систематизація змісту, навчальна діяльність, шкільний курс математики, visualization in training, planning of the study, summarizing the content, organize content, training activities, school course of mathematics
Бібліографічний опис
Малова, И. Е. Математическая карта как средство планирования, обобщения и систематизации темы [Текст] / И. Е. Малова // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2016. – Вип. 7/8. – С. 41–47.