Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4570
Title: Критерії та показники готовності майбутніх учителів фізичної культури до реалізації варіативних модулів у процесі професійної діяльності
Other Titles: Criteria аnd Indicators оf Readiness оf Future Physical Training Teachers for Implementation оf the Variant Modules іn the Process оf Professional Activity
Authors: Бермудес, Діана Валеріївна
Bermudes, Diana Valeriivna
Keywords: структурні компоненти
критерії
показники
учителі фізичної культури
реалізація варіативних модулів
професійна діяльність
construct
structural component
criteria
indicators
physical education teacher
implementation of the variant modules
professional activity
Issue Date: 2017
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Бермудес, Д. Критерії та показники готовності майбутніх учителів фізичної культури до реалізації варіативних модулів у процесі професійної діяльності [Текст] / Д. Бермудес // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. – № 3 (67). – С. 3–15.
Abstract: Метою статті є визначення критеріїв і показників структурних компонентів готовності майбутніх учителів фізичної культури до реалізації варіативних модулів у процесі професійної діяльності. Відповідно до кожного компонента структури готовності майбутніх учителів фізичної культури до реалізації варіативних модулів у професійній діяльності ми сформулювали критерії, визначили рівні: високий, достатній і низький. Охарактеризували відповідні рівням показники. Перспективами подальших наукових розвідок може бути експериментальна перевірка ефективності формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до реалізації варіативних модулів у процесі професійної діяльності.
One of the important objectives of quality education of physical training teacher is to develop their readiness for implementation of the variant modules of physical training curriculum for students of 5-11 forms in the process of professional activity. Primarily, this is due to the existence of a quite clear relationship between the state of pupils' health, potential to improve schoolchildren's physical ability, their versatile physical training and level of readiness of physical education teachers for the implementation of a new content, forms and methods of physical education in modern school. This dependence is determined by the quality of professional training of the future physical education teachers, which is a significant factor in preventing negative impacts of pedagogical process. At the same time in the research literature there are no criteria and indicators, against which the effectiveness of readiness formation of the future physical training teachers to implement variant modules in the professional activity can be judged. The aim of the article is to determine the criteria and indicators of structural components of future physical training teachers' readiness to implement variant modules in the professional activity. Based on the papers of researchers who have studied various aspects of physical training teacher's professional readiness we concluded that the willingness of the future physical training teachers to implement variant modules in the professional activity will be successful if this model has the following structural components: motivational, theoretical, motional and design. According to each component of readiness structure of the future physical training teachers to implement variant modules in the professional activity we have formulated criteria and have defined levels: high, low and sufficient. We have described indicators, which correspond to levels. Prospects for further research can be experimental verification of efficiency of readiness formation of the future physical training teachers to implement variant modules in the professional activity.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4570
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bermudes.pdf190,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.