Організація навчання англійського усного монологічного мовлення на засадах диференційованого підходу в умовах експерименту

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2017
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті проаналізовані етапи та результати методичного експерименту, в умовах якого відбувалося навчання майбутніх правовиків усного монологічного мовлення на засадах диференційованого підходу. Експеримент мав горизонтально- вертикальний характер, тривав 70 годин і складався з трьох етапів - передекспериментального зрізу, експериментального навчання та двох проміжних зрізів. Мета експерименту полягала в перевірці ефективності авторської методики навчання студентів спеціальності «Право» першого курсу англійського усного монологічного мовлення на засадах диференційованого підходу (з урахуванням рівня навченості та рівня автономності студентів) на основі визначених принципів, методів, етапів навчання та підсистеми вправ та завдань. Перспективу подальшого дослідження вбачаємо в розробленні методики навчання мовних аспектів та інших видів мовленнєвої діяльності студентів ВНЗ (а також учнів середньої школи) на основі інших критеріїв їх диференціації.
The article analyzes the results of the methodological experiment, under the conditions of which the teaching of the future lawyers of oral monologic speech on the principles of differentiated approach has been carried out. The experiment was conducted both horizontally and vertically, lasted for 70 hours and consisted of the three stages - before-experiment cross-section, experimental teaching and two interim cross-sections. Ninety students took part in the experiment. The experiment was aimed at verification of the efficiency of the author's methodology of teaching first-year law students of the English oral monologic speech on the principles of differentiated approach (taking into account the level of students' knowledge and autonomy) on the basis of the defined principles, methods, the stages of teaching, as well as the sub-system of exercises and tasks. The differentiation of the tasks, the contents of teaching, the types of exercises and tasks along with the approach to their performing and the level of independence, constituted the variable condition of the experiment. The author has defined the criteria of assessment of spontaneous speech (the ease of speech, the scope of the utterance, the meaningful completeness and the level of realization of the communicative intent, the contextual and grammatical integrity, linguistic literacy) and prepared speech (criteria of informativeness, adherence to the compositional peculiarities of a certain functional type of a report, the contextual completeness and the level of realization of communicative intent, the contextual and grammatical integrity, linguistic literacy). The perspective of further research can be seen in the development of methodology of teaching the language aspects and other types of the communicative activity to the HHE students (and also the secondary school students) on the basis of other criteria of their differentiation.
Опис
Ключові слова
методичний експеримент, диференційований підхід, усне монологічне мовлення, етапи експериментального дослідження, результати експериментального навчання, methodological experiment, differentiated approach, oral monologic speech, stages of experimental research, results of experimental teaching
Бібліографічний опис
Дружченко, Т. Організація навчання англійського усного монологічного мовлення на засадах диференційованого підходу в умовах експерименту [Текст] / Т. Дружченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. – № 6 (70). – С. 58–71.