Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3467
Title: Методичні підходи до підвищення мотивації вивчення географії в школі
Other Titles: Methodical Approaches for Enhancing Motivation to Study Geography at School
Authors: Плющик, Юлія Петрівна
Pliushchyk, Yuliia Petrivna
Keywords: мотивація
motivation
пізнавальні мотиви
social reasons
соціальні мотиви
cognitive motives
Issue Date: 2017
Publisher: СумДПУ імені А. С. Макаренка, Сумський відділ Українського географічного товариства
Citation: Плющик, Ю. П. Методичні підходи до підвищення мотивації вивчення географії в школі [Текст] / Ю. П. Плющик // Наукові записки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Географічні науки : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; Українське географічне товариство, Сумський відділ ; редкол.: Б. М. Нешатаєв (гол. ред.), А. О. Корнус, С. І. Сюткін та ін. – Суми, 2017. – Вип. 8. – С. 199–206.
Abstract: Розглянуто види пізнавальних та соціальних мотивів навчання. Проаналізовано основні методи і прийоми для підвищення мотиваційного компонента навчальної діяльності учнів в школі. Встановлено, що мотивація може здійснюватися ефективно на різних етапах навчального пізнання у межах усіх, без винятку, структурних елементів уроку. Організація мотивації спрямована на практичне застосування нових знань для учнів. Зазначено способи, методи та прийоми впливу на підвищення мотивації вивчення географії в 6-10 класах. Наведено приклади створення ситуації емоційно-ціннісних переживань (використання літературної творчості, прийом «Кому належать слова?»), ситуації пізнавальної новизни (прийоми «Здивуй!», «Зацікав!», «Епіграф до уроку», «Загадка»), навчальної дискусії (прийом «Географічний прогноз»), створення проблемних ситуацій (прийоми «Пізнавальна суперечка», «Проблемне запитання»).
The cognitive and social motives of learning have been considered. The main methods and techniques for enhancing the motivational component of educational activities of students in the school have been analyzed. It was found that motivation can be effective at different stages of educational knowledge within all the structural elements of the lesson. The organization of motivation focuses on the practical application of new knowledge for students. The ways, methods and techniques of influence on enhancing the motivation of the study of geography in grades 6-10 have been noted. Examples of creating an emotionally-valuable experiences situation (technique "Who is owner the words?"), a situation of cognitive novelty ("Surprise!", "Interested!", "The epigraph of the lesson," "the Riddle"), academic discussion (technique "Geographical Outlook"), the creation of problem situations (techniques "Cognitive argument", "a Problematic questions") have been represented.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3467
ISSN: 2413-8800
Appears in Collections:Наукові записки Сумського державного педагогічного університету. Географічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Plyuschyk_Methodical.pdfОсновна стаття378,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.