Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3065
Title: Принцип сознательности обучения в вузовской лингводидактике (к вопросу о профессиональной подготовке магистрантов-русистов)
Other Titles: The Principle of Consciousness Training in High School Language Didactics (to the Question of Professional Training of Masters-Russianists)
Authors: Пахненко, Ірина Іванівна
Pakhnenko, Iryna Ivanivna
Keywords: профессиональная подготовка магистрантов
принципы обучения
общедидактический принцип сознательности
professional training of masters
principles of teaching
general didactic principle of consciousness
Issue Date: 2013
Citation: Пахненко, И. И. Принцип сознательности обучения в вузовской лингводидактике (к вопросу о профессиональной подготовке магистрантов-русистов) [Текст] / И. И. Пахненко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін.]. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 4 (30). – С. 262–271.
Abstract: В статье описано содержание общедидактического принципа сознательности обучения применительно к вузовской методике преподавания современного русского литературного языка. Обозначены задания (преимущественно ситуативного характера), которые должны помочь магистрантам-русистам осознать основные положения, касающиеся реализации указанного принципа в условиях вузовского обучения. Задания предлагаются в рамках курса «Методика преподавания лингвистических дисциплин в высшей школе», входящегов систему профессиональной подготовки слушателей магистратуры.
The article deals with the essence of general didactic principle of teaching conscientiousness which is applied to the high school teaching methodology of the modern Russian literary language. The tasks (mainly of communicative-situational nature) are pointed out that will help masters-specialists in Russian philology understand the basic principles concerning the realization of the mentioned above principle in high school studying conditions. The tasks are proposed in the framework of the course «Methodology of Teaching Linguistic Disciplines in the High School», which belongs to the system of professional training of postgraduate students.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3065
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pryntsyp svidomosti navchannia.pdf574,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.