Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3040
Title: Проблема формування лінгвометодичної компетентності у майбутніх учителів іноземної мови
Other Titles: The Problem of Developing Linguo-Methodological Competence of Future Teachers of Foreign Languages
Authors: Коробова, Юлія Володимирівна
Korobova, Yuliia Volodymyrivna
Keywords: навчання професійно орієнтованого говоріння
професійної-комунікативна підготовка
лінгвометодична компетентність
майбутні вчителі іноземної мови
мовлення вчителя
мовленнєва адаптація
professional communicative training
linguo-methodological competence
future teachers of foreign languages
teacher talk
speech adaptation
Issue Date: Feb-2017
Citation: Коробова, Ю. В. Проблема формування лінгвометодичної компетентності у майбутніх учителів іноземної мови [Текст] / Ю. В. Коробова // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2017. – V (50), Is. 111. – P. 35–38.
Abstract: В професійній освіті особливу значущість набуває підвищення рівня професійно-комунікативної підготовки вчителів. У статті розкрито сутність поняття «лінгвометодична компетентність», проаналізовано сучасний стан розвитку наукової думки з проблеми формування лінгвометодичної компетентності. Доведено актуальність поглиблення професійно-педагогічної спрямованості занять з практичного курсу мовлення; зазначено можливість застосування методики навчання мовленнєвої адаптації з метою оптимізації процесу професійно-комунікативної підготовки студентів.
In the professional education the improving of the quality of teachers’ professional communicative training is of particular significance. The article deals with the issue of linguo-methodological competence; the current state of the scientific ideas concerning the problem of the linguo-methodological competence development is analyzed. The necessity of professional orientation of classes in practical English is proved; the possibility of using speech adaptation teaching to increase the effectiveness of the professional communicative training is grounded.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3040
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ped_psy_iv50_111 (1).pdf10,08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.