Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3036
Title: Методична підтримка самопрезентації вчителя в навчальному закладі
Other Titles: Methodological Support for Teacher’s Self-Presentation in Educational Institution
Authors: Козлова, Олена Григорівна
Kozlova, Olena Hryhorivna
Keywords: самопрезентація
методична підтримка
комунікативні вміння
«Я-концепція»
self-presentation
methodical support
communicative skills
«Self-conception»
Issue Date: 2013
Citation: Козлова, О. Г. Методична підтримка самопрезентації вчителя в навчальному закладі [Текст] / О. Г. Козлова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 4 (30). – С. 145–152.
Abstract: Статтю присвячено актуалізації проблеми методичної підтримки вчителя. Розкрито сутність самопрезентації та методичної підтримки; відображено комунікативний аспект самопрезентації вчителя та основи становлення позитивної «Я-концепції». Зазначено, що методична підтримка вчителя, відповідно до її складових частин (організаційної, інформаційної, науково-методичної, правової), спрямована на організацію безперервної освіти педагогічних і управлінських кадрів. Розглянуто умови методичної підтримки самопрезентації вчителя: суспільні умови, що діють на рівні держави; професійно-освітні умови, що діють на рівні професійної підготовки й підвищення кваліфікації педагогічних кадрів; психологічні умови; організаційні умови; управлінські умови.
The article is devoted to the actualization of methodical support of teacher’s self-presentation. The concepts of self-presentation and methodical support are exposed in the article; communicative aspect of teacher’s self-presentation and basis of formation of positive «Self-conception» are described. The author indicates that methodological support of a teacher, according to its components (organizational, informational, scientific, technical, legal), is aimed at organizing continuing education of teachers and administrative staff. Aspects of conditions teacher’s methodical support: social conditions in force at the state level, vocational and educational conditions in force at the level of training and retraining of teachers, psychological conditions, organizational conditions, management conditions are considered.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/3036
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Metodychna pidtrymka samoprezentatsii vchytelia.pdf523,35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.