Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2960
Title: А. С. Макаренко о педагогическом проектировании как эффективном механизме воспитательного процесса
Other Titles: A. S. Makarenko About the Pedagogical Projecting as an Effective Mechanism of Educational Process
Authors: Моїсейкіна, Інна Володимирівна
Moiseikina, Inna Volodymyrivna
Keywords: педагогическое проектирование
А. С. Макаренко
профессионально-педагогическая подготовка
инновационные системы образования
педагогический сценарий
методы и технологии обучения
pedagogical projecting
A. S. Makarenko
professional-pedagogical training
innovative educational systems
pedagogical scenario
methods and technologies of teaching
Issue Date: 2013
Citation: Моисейкина, И. В. А. С. Макаренко о педагогическом проектировании как эффективном механизме воспитательного процесса [Текст] / И. В. Моисейкина // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 3 (29). – С. 133–139.
Abstract: В статье рассмотрена одна из современных тенденций развития украинского образования: педагогическое проектирование. Его основоположником является выдающийся учёный А. С. Макаренко. Исследовано мнение А. С. Макаренко о важности педагогического проектирования. Дано определение термину «педагогическое проектирование». Представлены точки зрения о педагогическом проектировании различных ведущих учёных. Изучены основные объекты педагогической деятельности. Проведено исследование понятия педагогического действия. Автор рассматривает и даёт характеристику трём этапам развития педагогического проектирования: методологическому, технологическому и практико-ориентированному.
In the article one of the modern trends of Ukrainian education is considered: pedagogical projecting. Its founder is a prominent scientist А. S. Makarenko. A. S. Makarenko’s opinion about the pedagogical projecting importance is investigated. One gives the determination to the term «pedagogical projecting». The points of view about the pedagogical planning of different leading scientists are presented. The basic objects of pedagogical activity are studied. A study of concept a pedagogical action is undertaken. An author examines and gives description of three stages of development of the pedagogical projecting: methodological, technological and practice-oriented.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2960
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A. S. Makarenko pro pedahohichne proektuvannia.pdf507,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.