Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2896
Title: Корекція математичної підготовки учнів: дидактичні основи
Other Titles: Correction of Mathematical Preparation of Students’: Didactic Bases
Authors: Черкаська, Л. П.
Cherkaska, L. P.
Keywords: корекція математичної підготовки
контроль результатів навчання
процес навчання математики
дидактичні характеристики
correction of mathematical training
monitoring of learning results
process of learning mathematics
didactical characteristics
Issue Date: 2013
Citation: Черкаська, Л. П. Корекція математичної підготовки учнів: дидактичні основи [Текст] / Л. П. Черкаська // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 2 (28). – С. 152–160.
Abstract: У статті розглянуто сутність процедури корекції знань і вмінь учнів, а також дидактичні основи її здійснення під час навчання математики, виокремлено та досліджено основні характеристики корекції математичної підготовки школярів, підкреслено необхідність комплексного підходу до їх практичної реалізації у навчальному процесі. Визначено основні функції корекції, важливі принципи її реалізації, види, форми, методи й засоби як дидактичні характеристики корекції результатів навчання математики учнів.
The article considers different approaches to analysis and establishment of correcting nature of knowledge and students’ skills procedures, the interpretation of the term «correction» on the process of learning mathematics are given. The didactic basis of correction of mathematical training of students are selected. The analysis of the structure of the educational process revealed close links that exist between the control and evaluation and correction-regulatory milestones in organizational and semantic aspects, which caused the selection and studying of the basic characteristics of correcting process (the components of procedure, implementation stages, types, forms, methods and means of correction), need for an integrated approach to their implementation during students’ learning of mathematics is emphasized.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2896
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korektsiia matematychnoi pidhotovky uchniv.pdf528,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.