Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2830
Title: Впровадження перспективного досвіду в практику роботи ВНЗ на засадах педагогічної експертизи
Other Titles: Introduction of Perspective Experience in Practice of Work of Higher Education Institution on the Basis of Pedagogical Expertise
Authors: Касьянова, О. М.
Kasianova, O. M.
Keywords: педагогічна експертиза
перспективний досвід
кваліметричний підхід
кваліметрична модель
вищий навчальний заклад
pedagogical examination
perspective experience
qualimetrical approach
qualimetrical model
higher educational institution
Issue Date: 2013
Citation: Касьянова, О. М. Впровадження перспективного досвіду в практику роботи ВНЗ на засадах педагогічної експертизи [Текст] / О. М. Касьянова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 1 (27). – С. 226–232.
Abstract: Досліджено можливість використання педагогічної експертизи для обґрунтування доцільності вибору та ефективного впровадження перспективного досвіду в практику роботи вищого навчального закладу. Для здійснення педагогічної експертизи запропоновано використання кваліметричних моделей. Доведено, що кваліметрична модель, яка вміщує якісно-кількісні характеристики явищ, процесів, об’єктів дасть змогу відобразити їх розвиток у математизованій формі.
Possibility of use of pedagogical expertise for justification of expediency of a choice and effective use of perspective experience in practice of work of a higher educational institution is investigated. For carrying out pedagogical expertise use of qualimetrical models is offered. It is proved that the qualimetrical model which contains qualitative and quantitative characteristics of the phenomena, processes, objects does possible display of their development in a mathematical form.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2830
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vprovadzhennia perspektyvnoho dosvidu.pdf510,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.