Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2752
Title: Наукова робота юного лінгвіста у вимірах педагогічної взаємодії: загальноосвітня школа – Мала академія наук – вищий навчальний заклад – наукова установа
Other Titles: Scientific Work of Junior Linguist in the Fields of Pedagogical Interaction: General School - Max Academy of Sciences - Higher Educational Institution - Scientific Institution
Authors: Семеног, Олена Миколаївна
Semenoh, Olena Mykolaivna
Keywords: наукова робота учня-дослідника
загальноосвітня школа
Мала академія наук
вищий педагогічний навчальний заклад, науково-дослідний інститут
педагогічна взаємодія
scientific work of student and researcher
school
Small Academy of Sciences
Higher educational institution
research institute, educational interaction
Issue Date: 2015
Citation: Семеног, О. Наукова робота юного лінгвіста у вимірах педагогічної взаємодії: загальноосвітня школа – Мала академія наук – вищий навчальний заклад – наукова установа [Текст] / О. Семеног // Українська мова і література в школі, 2015. – № 2 (120). – С. 45–49.
Abstract: У статті на онові аналізу педагогічного досвіду доводиться, що підготовка наукової роботи юного лінгвіста відбувається більш ефективно за умови тісної педагогічної взаємодії і взаємодоповнюваності загальноосвітньої школи, у якій основним принципом діяльності є насамперед обов‘язковість, Малої академії наук, основними принципами якої є добровільність і створення ситуації успіху, вищого педагогічного навчального закладу і наукових установ, у яких дотримуються принципу фундаментальності і гуманізму. Рефреном через педагогічну взаємодію проходить ідея якісної, евристичної людиноцентрованої освіти, яка забезпечує розвиток і постійний саморозвиток особистості на основі формальної, неформальної (додаткової) та інформальної (самостійно організованої) освіти.
On the analysis of teaching experience is proved in the article that the preparation of young linguist’s scientific work is better if are in close interaction and complementarity of educational secondary school. It is based on the obligation principle of Small Academy of Science, which is characterized as voluntary, and creation situation of success institution, higher pedagogical educational institutions and agencies, which maintain the fundamentalism and humanism. Refrain to teacher’s interaction is the idea of quality, heuristic humankind oriented education that ensures the development and continuous self-development of personality through formal, informal (optional) and informal (self-organized) education.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2752
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.