Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1858
Title: Художньо-педагогічний наратив як засіб формування культури педагогічного спілкування
Other Titles: Artistic and Pedagogical Narrative as a Tool of Culture Formation in Teacher Communication
Authors: Семеног, Олена Миколаївна
Semenoh, Olena Mykolaivna
Keywords: наратив
художньо-педагогічний наратив
педагог
Олександр Захаренко
Іван Зязюн
культура педагогічного спілкування
взаємодія
взаємопізнання
взаєморозуміння
narrative
pedagogical narrative
teacher
Alexander Zakharenko
Ivan Zyazyun
culture of pedagogical communication
interaction
mutual learning and mutual understanding
Issue Date: 2017
Citation: Семеног, О. М. Художньо-педагогічний наратив як засіб формування культури педагогічного спілкування [Текст] / О. М. Семеног // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка : науковий журнал. – Житомир : Вид-во Євенок О. О. – 2017. – Вип. 2 (88). – С. 243–248.
Abstract: У статті окреслено сутність наративу, особливості художньо-педагогічного наративу, здійснено аналіз деяких аспектів реалізації педагогічного спілкування у художньо-педагогічних творах Олександра Захаренка та Івана Зязюна. Розповіді відомих учених-педагогів і письменників або розповіді про них, представлені у вигляді художньо-педагогічного наративу, дозволяють на конкретних прикладах відрефлексовувати індивідуальний досвід, яскравіше усвідомити нерозривну єдність наукового і творчого пошуку талановитих педагогів-наставників, підвищують рівень засвоєння інформації про культуру педагогічного спілкування як ефективного механізму особистісної взаємодії, що спрямована на взаємопізнання та взаєморозуміння.
The article outlines the nature of narrative, features of artistic and pedagogical narrative. It is made an analysis of some aspects of the pedagogical communication in teaching works of Alexander Zakharenko and Ivan Zyazyun. Stories about famous scientists, teachers and writers are presented in the form of artistic and pedagogical narrative. They allow, on specific examples, to think about own individual experience, brighter understand the indissoluble unity of scientific and creative search of talented teachers-mentors, raise the level of assimilation of information about the culture of pedagogical dialogue as effective mechanism for personal interaction, which is aimed at mutual learning and understanding.
URI: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1858
Appears in Collections:Наукові видання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Семеног на Бар 1.03.17.pdf625,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.