The Order of Child in the Family and its Influence on Personality Development (Using the Psychoanalytic Pedagogy of Alfred Adler as an Example)
Ескіз недоступний
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
The article reveals the relationship between the birth order of a child in a family and his personal characteristics. The state of development of the investigated topic in pedagogical science is analyzed. It has been proved that this is a rather significant and relevant scientific problem of the research field of modern pedagogy. S. Freud also claimed that the position of a child among siblings is of great importance in later life, and older and younger children have a number of identical characterological traits. A. Adler indicated the connection between the order of a child’s birth and the formation of his personality, highlighting the ordinal positions of the child in the family. A. Adler discovered that people who occupy similar positions in the family in order of birth have very similar psychological characteristics. He argued that the order in which a child is born in a family is quite an influential factor for a person’s entire destiny, including his career and social relations. The dependence and interrelationship of birth order with such factors as biological differences, intelligence, peculiarities of personality development, mental illnesses are substantiated. The general characteristics of the positions of the only, first, middle and youngest child in the family are explained. Peculiarities of the family situation of development, typical problems and personal characteristics of each of the specified positions are considered. Our research is dictated by the need to develop such an approach to personality development, which considers it not only as formed under the influence of exclusively genetic factors, but also takes into account the social prerequisites of his development. Particular emphasis is placed on the fact that the influence of birth order should be studied through the prism of other factors, which involve taking into account the historical and cultural context of upbringing, as well as considering the family as a system.
У статті розкривається взаємозв’язок між порядком народження дитини в сім’ї та її особистісними особливостями. Аналізується стан розробки досліджуваної теми в педагогічній науці. Доведено, що це досить значуща й актуальна наукова проблема дослідницького поля сучасної педагогіки. Ще З. Фройд стверджував, що позиція дитини серед сиблінгів (братів та сестер) має велике значення в подальшому житті, а старші та молодші діти мають низку ідентичних характерологічних рис. А. Адлер позначив зв’язок між порядком народження дитини та формуванням її особистості, виділивши порядкові позиції дитини в сім’ї. А. Адлер виявив, що люди, які займають подібні позиції в сім’ї по порядку народження, мають дуже близькі психологічні характеристики. Він стверджував, що порядок народження дитини в сім’ї є досить впливовим фактором для всієї долі людини, включаючи її кар’єру та соціальні зв’язки. Обґрунтовується наявність залежності та взаємозв’язку порядку народження з такими факторами, як біологічні відмінності, інтелект, особливості розвитку особистості, психічні захворювання. Експліковано загальні характеристики позицій єдиної, першої, середньої та молодшої дитини в сім’ї. Розглянуто особливості сімейної ситуації розвитку, типові проблеми та особистісні характеристики кожної із зазначених позицій. Проведене нами дослідження продиктоване необхідністю вироблення такого підходу до розвитку особистості, який розглядає її не тільки як сформовану під впливом винятково генетичних факторів, а й ураховує соціальні передумови її розвитку. Особливо акцентується увага на тому, що вплив порядку народження слід вивчати через призму інших факторів, які передбачають урахування історичного та культурного контексту виховання, а також розгляд сім’ї як системи.
У статті розкривається взаємозв’язок між порядком народження дитини в сім’ї та її особистісними особливостями. Аналізується стан розробки досліджуваної теми в педагогічній науці. Доведено, що це досить значуща й актуальна наукова проблема дослідницького поля сучасної педагогіки. Ще З. Фройд стверджував, що позиція дитини серед сиблінгів (братів та сестер) має велике значення в подальшому житті, а старші та молодші діти мають низку ідентичних характерологічних рис. А. Адлер позначив зв’язок між порядком народження дитини та формуванням її особистості, виділивши порядкові позиції дитини в сім’ї. А. Адлер виявив, що люди, які займають подібні позиції в сім’ї по порядку народження, мають дуже близькі психологічні характеристики. Він стверджував, що порядок народження дитини в сім’ї є досить впливовим фактором для всієї долі людини, включаючи її кар’єру та соціальні зв’язки. Обґрунтовується наявність залежності та взаємозв’язку порядку народження з такими факторами, як біологічні відмінності, інтелект, особливості розвитку особистості, психічні захворювання. Експліковано загальні характеристики позицій єдиної, першої, середньої та молодшої дитини в сім’ї. Розглянуто особливості сімейної ситуації розвитку, типові проблеми та особистісні характеристики кожної із зазначених позицій. Проведене нами дослідження продиктоване необхідністю вироблення такого підходу до розвитку особистості, який розглядає її не тільки як сформовану під впливом винятково генетичних факторів, а й ураховує соціальні передумови її розвитку. Особливо акцентується увага на тому, що вплив порядку народження слід вивчати через призму інших факторів, які передбачають урахування історичного та культурного контексту виховання, а також розгляд сім’ї як системи.
Опис
Ключові слова
Pedagogy, Psychoanalysis, psychoanalytic pedagogy, upbringing, personality development, birth order, individual psychology of A. Adler, family situation of development, sibling position, педагогіка, психоаналіз, психоаналітична педагогіка, виховання, розвиток особистості, порядок народження, індивідуальна психологія А. Адлера, сімейна ситуація розвитку, сиблінгова позиція
Бібліографічний опис
Vertel A. The Order of Child in the Family and its Influence on Personality Development (Using the Psychoanalytic Pedagogy of Alfred Adler as an Example [Text] / А.Vertel // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. – Житомир, 2023. – Випуск 2 (113). – С. 28–37. – DOI: 10.35433/pedagogy.2(113).2023.28-37