Засоби соціально-педагогічної адаптації молодших школярів із інтелектуальними порушеннями
Вантажиться...
Дата
2023
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті визначено та обґрунтовано засоби соціально-педагогічної адаптації молодших школярів із інтелектуальними порушеннями. Автором схарактеризовано різні підходи до визначення соціально-педагогічної адаптації в загальній та спеціальній психолого-педагогічній літературі. Зроблено висновок, що соціально-педагогічна адаптація - це педагогічний процес, що входить у структуру цілісного процесу соціально-педагогічної діяльності як загальної системи педагогічних процесів, орієнтованих на кінцеву мету – успішну соціалізацію дитини. Науковці і практики виділяються три основних напрями соціальнопедагогічної адаптації: 1) профілактика дезадаптації, 2) реабілітація дітей, які «мають ті чи інші відхилення від норми», 3) «підвищення рівня соціальної адаптації дітей у вигляді їх особистісного розвитку».
The article defines and substantiates the means of socio-pedagogical adaptation of younger schoolchildren with intellectual disabilities. The author characterizes different approaches to defining socio-pedagogical adaptation in general and special psychological-pedagogical literature. It was concluded that socio-pedagogical adaptation is a pedagogical process that is included in the structure of the integral process of socio-pedagogical activity as a general system of pedagogical processes oriented towards the ultimate goal - successful socialization of the child. Scientists and practitioners distinguish three main directions of socio-pedagogical adaptation: 1) prevention of maladjustment, 2) rehabilitation of children who "have certain deviations from the norm", 3) "increasing the level of social adaptation of children in the form of their personal development".
The article defines and substantiates the means of socio-pedagogical adaptation of younger schoolchildren with intellectual disabilities. The author characterizes different approaches to defining socio-pedagogical adaptation in general and special psychological-pedagogical literature. It was concluded that socio-pedagogical adaptation is a pedagogical process that is included in the structure of the integral process of socio-pedagogical activity as a general system of pedagogical processes oriented towards the ultimate goal - successful socialization of the child. Scientists and practitioners distinguish three main directions of socio-pedagogical adaptation: 1) prevention of maladjustment, 2) rehabilitation of children who "have certain deviations from the norm", 3) "increasing the level of social adaptation of children in the form of their personal development".
Опис
Ключові слова
соціально-педагогічна адаптація, освітнє середовище,, заклади освіти, молодший шкільний вік, школярі з інтелектуальними порушеннями, social adaptation, educational environment, educational institutions, children with intellectual disabilities
Бібліографічний опис
Паращенко Д. Засоби соціально-педагогічної адаптації молодших школярів із інтелектуальними порушеннями [Текст] / Д. Паращенко ; науковий керівник О. Боряк // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023. – Вип. 11, т. 1. – С. 220–224.