Позитивна психотерапія та методологія MGS у організації та проведенні психосоціальних та традиційних ігор як додаткових інструментів групової терапії, консультування та коучингу дітей, які зустрілись з війною

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті висвітлено статистичні дані демографічної ситуації внутрішньо і зовнішньо переміщених унаслідок воєнних дій українців та втрат. Подано аналіз наслідків військових дій та травматичного досвіду дітей в умовах війни. Проаналізовано можливості інтеграції досвіду європейської психологічної, психотерапевтичної практики до використання в роботі з травматичним досвідом дітей українськими психологами. Обґрунтовано методологію E. Parruca щодо поєднання інструментів позитивної психотерапії (PPT) та MGS (рух, гра, спорт) у організації та проведенні психосоціальних та традиційних ігор як додаткових інструментів групової терапії, консультуванні та коучингу дітей, які зустрілись з війною. Розкрито механізми виявлення актуальних, внутрішніх та базових конфліктів та подальшого розвитку первинних і вторинних здібностей у підході позитивної психотерапії. Описано запропоновану E. Parruca методологію поєднання 5-крокової моделі консультування позитивної психотерапії і MGS методології у груповій роботі з дітьми. Охарактеризовано етапи 5-крокової моделі консультування PPT: спостереження та дистанціювання, проведення інвентаризації, ситуативне заохочення, вербалізація, розширення цілей і етапи за методологією MGS: розминка, основна частина, розслаблення, підсумковий відгук.
The article highlights the statistical data of the demographic situation of internally and externally displaced Ukrainians as a result of military operations and casualties. An analysis of the consequences of military actions and the traumatic experience of children in war conditions is presented. The possibilities of integrating the experience of European psychological and psychotherapeutic practice into the use of Ukrainian psychologists in working with the traumatic experience of children are analyzed. E. Parruca’s methodology of combining the tools of positive psychotherapy (PPT) and MGS (movement, play, sports) in the organization and conduct of psychosocial and traditional games as additional tools of group therapy, counseling and coaching of children who have encountered war is substantiated. The mechanisms of identifying actual, internal and basic conflicts and further development of primary and secondary abilities in the approach of positive psychotherapy are disclosed. The methodology proposed by E. Parruca for combining the 5-step model of positive psychotherapy counseling and the MGS methodology in group work with children is described. The stages of the 5-step model of PPT counseling are characterized: observation and distancing, inventorying, situational encouragement, verbalization, expansion of goals and stages according to the MGS methodology: warm-up, main part, relaxation, final feedback.
Опис
Ключові слова
позитивна психотерапія, п’ятикрокова модель позитивної психотерапії (PPT), методологія MGS (рух, гра, спорт), кризова психологія, кризова педагогіка, стресові воєнні фактори та симптоми, психосоціальні та традиційні ігри, групова психотерапія, positive psychotherapy, five-step model of positive psychotherapy (PPT), MGS methodology (movement, play, sport), crisis psychology, crisis pedagogy, stressful military factors and symptoms, psychosocial and traditional game, group psychotherapy
Бібліографічний опис
Коваленко Н. В. Позитивна психотерапія та методологія MGS у організації та проведенні психосоціальних та традиційних ігор як додаткових інструментів групової терапії, консультування та коучингу дітей, які зустрілись з війною [Текст] / Н. В. Коваленко // Слобожанський науковий вісник. Серія Психологія : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [гол. ред. С. Б. Кузікова, редкол.: А. Н. Гірняк, І. А. Гуляс, З. С. Карпенко та ін.]. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 1.– С. 17–22. – DOI: https://doi.org/10.32782/psyspu/2023.1.3