Формування медіакомпетентності сучасної людини як культурологічна проблема

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2021
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
CумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Актуальність теми дослідження полягає в тому, що сьогодні, серед загальних тенденцій світового розвитку найбільш значущим є перехід до інформаційного суспільства, що обумовлює необхідність суттєвих змін в системі освіти дітей та дорослих. Ми живемо у час, коли найбільш значущою стає інформація. ЇЇ значення зараз більше, аніж володіння грошовими активами. Березень 2020 року став переломним для психіки сотень тисяч людей. Медіапростір постійно поповнювався новими i новими фейками про короновірус. Кількість звернень до психіатрів, психологів, психотерапевтів зросла на 30%. Людство опинилося у водоверті неправдивої інформації, через брак медіаграмотності. Незліченна кількість шокуючих фейків спричинили хвилі самогубств та каліцтв. Саме в той складний час в Україні постала проблема медіакопметентості населення задля зменшення кількості фейкових новин i негативних реакцій, спричинених прямим споживанням цих новин суспільством. Метою написання даної роботи є розгляд перспектив розвитку медіа- компетентності та дослідження стану сучасної медіаосвіти. Для реалізації поставленої мети необхідно вирішити такі завдання: 1) Провести аналіз стану медіакомпетентності сучасної особистості 2) Визначити закономірності між медіакомпетентністю, опануванням медіа- грамотністю та рівнем медіа освіти. 3) Здійснити аналіз освітніх програм на предмет формування медіаграмотності. 4) Визначити умови для формування медіакомпетентності населення. Об’єктом дослідження виступає особистість сучасної людини (збірний образ). Предметом дослідження є медіакомпетентність особистості та рівень її сформованості. Структура і обсяг роботи: Структура. Робота складається зі вступу, трьох розділів, чотирьох підрозділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаних джерел та додатків. Обсяг – 59 сторінок. Кількість використаних джерел – 31.
The relevance of the research topic is that today, among the general trends of world development, the most significant is the transition to the information society, which necessitates significant changes in the education system of children and adults. We live in a time when information becomes most important. Its value is now greater than the possession of monetary assets. March 2020 was a turning point for the psyche of hundreds of thousands of people. The media space was constantly replenished with new and new fakes about the coronavirus. The number of appeals to psychiatrists, psychologists, psychotherapists increased by 30%. Mankind has found itself in a whirlpool of false information, due to lack of media literacy. Countless shocking fakes have caused waves of suicides and injuries. It was at that difficult time in Ukraine that the problem of media competence of the population arose in order to reduce the number of fake news and negative reactions caused by the direct consumption of this news by society. The purpose of writing this paper is to consider the prospects for the development of media competence and study the state of modern media education. To achieve this goal it is necessary to solve the following tasks: 1) To analyze the state of media competence of modern personality. 2) Identify patterns between media competence, mastery of media literacy and the level of media education. 3) Carry out an analysis of educational programs for the formation of media literacy. 4) Define the conditions for the formation of media competence of the population. The object of study is the personality of modern man (collective image). The subject of research is the media competence of the individual and the level of its formation. Structure and scope of work: Structure. The work consists of an introduction, three chapters, four subsections, conclusions to the chapters, general conclusions, a list of used sources and appendices. Volume – 59 pages. The number of sources used – 31.
Опис
Ключові слова
медіакомпетентність, культура, культурологія, сучасний світ, медійний простір, медіаграмотність, media competence, culture, culturology, modern world, media space, media literacy
Бібліографічний опис
Стрельцова, В. В. Формування медіакомпетентності сучасної людини як культурологічна проблема [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / В. В. Стрельцова ; науковий керівник О. В. Коваленко. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021. – 59 с.