Dimensions of Innovation Activity: Ukrainian Pedagogical Experience

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
The article defines and highlights six dimensions of innovation activity in the Ukrainian pedagogical space, in particular, the theoretical-methodological one (the philosophical basis of innovation activity and methodological tools for analyzing the phenomenon under the study); historical-pedagogical one (objective assessment of pedagogical phenomena of our time, determination of trends in the further development of innovation pedagogy and innovation educational activities); organizational- methodological one (organization of innovation scientific activity in institutions of higher education, implementation of innovation teaching methods and technologies, transfer of scientific research results); professional-pedagogical one (readiness for innovation activity); psychological-pedagogical one (psychological and pedagogical characteristics of the professional training of future specialists for innovation activities); administrative one (strategic guidelines, practical measures to improve the efficiency of innovation management processes in educational institutions).
У статті визначено й висвітлено виміри розгляду інноваційної діяльності в українському педагогічному просторі. Для досягнення мети в дослідженні використано методи аналізу, синтезу, узагальнення, систематизації та категоризації - для вивчення наукових джерел із досліджуваного питання та розподілу інформації на шість вимірів. Виявлено, що в теоретико-методологічному вимірі увагу зосереджено на філософських засадах інноваційної діяльності та методологічних інструментах аналізу досліджуваного явища. У межах історико- педагогічного виміру дослідницьке та творче осмислення минулих позитивних інноваційних досягнень дозволяє об'єктивно оцінити сучасні педагогічні явища й визначити подальші тенденції інноваційного навчання та інноваційної освітньої діяльності. Установлено, що до організаційно-методичного виміру інноваційної діяльності відносять організацію інноваційної науково-дослідної діяльності в закладах вищої освіти та інноваційну освітню діяльність, зокрема впровадження інноваційних методів і технологій навчання та передачу результатів досліджень. Визначено, що у професійно-педагогічному вимірі підготовка до інноваційної діяльності є важливою складовою професійної компетентності сучасного фахівця в будь-якій галузі, що підвищує його особисту конкурентоспроможність та конкурентоспроможність організацій, яку він представляє. Констатовано, що психолого-педагогічний вимір зосереджується на психолого-педагогічних характеристиках професійної підготовки майбутніх фахівців. Розгляд управлінського виміру інноваційної діяльності дозволив визначити, що в сучасному українському просторі існують не лише стратегічні орієнтири, а й практичні заходи щодо підвищення ефективності процесу управління інноваціями в закладах вищої освіти. Перспективами подальших досліджень є порівняння інноваційної діяльності українських закладів вищої освіти з університетами країн Європейського Союзу.
Опис
Ключові слова
innovation activity, theoretical-methodological dimension, historical-pedagogical dimension, organizational-methodological dimension, professional-pedagogical dimension, psychological-pedagogical dimension, administrative dimension, Ukrainian pedagogical experience, інноваційна діяльність, теоретико-методологічний вимір, історико-педагогічний вимір, організаційно-методичний вимір, професійно-педагогічний вимір, психолого-педагогічний вимір, управлінський вимір, український педагогічний досвід
Бібліографічний опис
Boichenko М. Dimensions of Innovation Activity: Ukrainian Pedagogical Experience [Text] / М. Boichenko, А. Kulichenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022. – № 2 (116). – С. 3–17. – DOI: 10.24139/2312-5993/2022.02/003-017