Вдосконалення зв’язного мовлення у дітей молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2021
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Формування зв’язного мовлення в дітей з затримкою психічного розвитку залишається одним із найсуперечливіших питань у спеціальній педагогіці, що, у свою чергу, залежить від ступеня розвитку наочно-образного мислення, вміння встановлювати суттєві ситуаційні зв’язки між предметами та правильно висловлюватися. Отже, питання удосконалення зв’язного мовлення у дітей із затримкою психічного розвитку набувають особливої актуальності. Низький рівень сформованості зв’язного мовлення ускладнює можливість вільного спілкування дитини з дорослими та однолітками, викликає негативні емоційні стани, сприяє формуванню своєрідних психологічних особливостей. Саме зв’язне мовлення має соціальну значущість у формуванні особистості, а також в ньому реалізується комунікативна функція мови та мовлення. Тому, розвиток зв’язного мовлення дітей із затримкою психічного розвитку потребує пошуку ефективних підходів і засобів корекційної роботи, одним з яких є техніка сторітелінгу.
The formation of coherent speech in children with mental retardation remains one of the most controversial issues in special pedagogy, which, in turn, depends on the degree of development of visual thinking, the ability to establish significant situational links between subjects and express themselves correctly. Thus, the issue of improving coherent speech in children with mental retardation is particularly relevant. The low level of formation of coherent speech complicates the possibility of free communication of the child with adults and peers, causes negative emotional states, contributes to the formation of peculiar psychological features. Coherent speech itself has social significance in the formation of personality, as well as it implements the communicative function of language and speech. Therefore, the development of coherent speech in children with mental retardation requires the search for effective approaches and means of corrective work, one of which is the technique of storytelling.
Опис
Ключові слова
зв’язне мовлення, онтогенез, психічний розвиток, діти молодшого шкільного віку, корекційна робота, методика, діти молодшого шкільного віку, coherent speech, ontogenesis, mental development, children of primary school age, correctional work, methods, children of primary school age
Бібліографічний опис
Биваліна, К. О. Вдосконалення зв’язного мовлення у дітей молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / К. О. Биваліна, науковий керівник Л. В. Мороз. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 94 с.