Проблеми підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до інклюзивної освіти

Анотація
Актуальність теми полягає в тому, що сучасна інклюзивна освіта заснована на різних можливостях здобувачів освіти, але рівних правах. Тобто кожен, незалежно від своїх можливостей має право на здобуття повноцінної та якісної освіти. Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної освіти. Мета дослідження полягає у визначенні та обґрунтуванні стану професійної підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до роботи в інклюзивному середовищі закладів загальної середньої освіти. За результатами дослідження визначено готовність майбутніх учителів природничих дисциплін, а також учителів, що вже мають педагогічний досвід, до роботи в інклюзивному середовищі. Встановлено пряму залежність інклюзивного навчання від готовності до нього майбутніх учителів, зокрема визначено, що:  спільне навчання учнів з різними можливостями та потребами у навчанні є цінним за своєю сутністю;  учні з обмеженими можливостями мало відрізняються від інших учнів, але потребують додаткової підтримки, спеціальних послуг, допомоги, влаштування освітнього середовища;  успіх чи невдача інклюзивного навчання залежать, у першу чергу, не від здібностей дитини, а від якості освіти, в тому числі й від готовності до створення якісного освітнього середовища майбутніми учителями.
The relevance of the topic is that modern inclusive education is based on different opportunities for students, but equal rights. That is, everyone, regardless of their abilities, has the right to receive a full and quality education. Inclusive education is a system of educational services based on the principle of ensuring the basic right of children to education and the right to study at the place of residence, which involves the education of a child with special educational needs in a general education institution. The purpose of the study is to determine and substantiate the state of professional training of future teachers of natural sciences to work in an inclusive environment of general secondary education. According to the results of the study, the readiness of future teachers of natural sciences, as well as teachers who already have pedagogical experience to work in an inclusive environment. The direct dependence of inclusive education on the readiness of future teachers for it has been established, in particular, it has been determined that:  joint learning of students with different learning opportunities and needs is valuable in nature;  students with disabilities are little different from other students, but need additional support, special services, assistance, arrangement of the educational environment;  the success or failure of inclusive education depends, first of all, not on the child's abilities, but on the quality of education, including the willingness of future teachers to create a quality educational environment.
Опис
Ключові слова
інклюзивне навчання, інклюзія, інклюзивне середовище, інклюзивна освіта, inclusive education, inclusion, inclusive environment, inclusive education
Бібліографічний опис
Анненко, І. О. Проблеми підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до інклюзивної освіти [Текст] : магістер. робота / І. О. Анненко ; науковий керівник О. М. Бабенко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 47 с.