Some Aspects of the Teaching Number of Subjects in Foreign Language in Modern Universities

Ескіз
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті розглянуті основні аспекти викладання ряду предметів на англійській мові у вищих навчальних закладах. Проаналізовано основні дослідження в цьому напрямку, наведено власний досвід авторів статті. Показано, що в сучасному світі спостерігається тенденція зміщення основного акценту з традиційного володіння іноземною мовою до більш фахової спрямованості: іноземна мова в професії. Позначені складнощі та специфіка подальшого розвитку такого напрямку, а саме викладання ряду предметів іноземною (англійською) мовою в рамках сучасної вищої школи. Окреслено, що дана проблема не може бути вирішена тільки за рахунок збільшення годин іноземної мови в навчальному процесі. Для її вирішення потрібно зовсім інший підхід, а саме підготовка викладачів з певного фаху, які володіють іноземною мовою. Крім цього при викладанні ряду предметів іноземною мовою змінюється і сам підхід до навчання, структура проведення занять, система контролю знань. На прикладі викладання курсу «Вищої та прикладної математики» в Харківському національному університеті імені С. Кузнеця, показані особливості викладання даної дисципліни англійською мовою. Спираючись на аналіз досліджень, наукових робіт в цьому напрямку, і власний досвід авторів статті, можна сказати, що не дивлячись на те, що математика є однією з дисциплін, яка найменш схильна до мовних змін, подальший розвиток цього напрямку вимагає великої та кропіткої роботи. Перш за все, необхідна підготовка викладача із певного фаху, який володіє іноземною мовою. Матеріал, що викладається на курсі повинен бути якісно забезпеченим та науково обґрунтованим, методика викладання матеріалу на іноземній мові відрізняється від методики викладання рідною мовою. Система контролю також потребує змін, тому що в цьому випадку контролюються дві складові: знання мови і знання предмета. Але, незважаючи на ці всі складнощі, викладання предметів іноземною мовою є актуальною вимогою сучасності, і її впровадження в навчальний процес – одна з основних умов не тільки поліпшення конкурентоспроможності майбутнього професіонала, але підняття рейтингу університету в цілому.
The article discusses the main aspects of teaching a number of subjects in higher educational institutions in English. There are analyzed the main researches in this direction, it is presented the authors' own experience. It is shown that a tendency to shift the emphasis from traditional knowledge of a foreign language to a more professional level is the main tendency of the modern world. There are indicated the difficulties and specifics of the further development of this direction, especially the problems with are joint with teaching a number of subjects in a foreign (English) language. It is emphasized that this problem cannot be solved only by increasing the hours of a foreign language in the educational process. For solving it is required a completely different approach: to have or to prepare subjects' teachers, who are able to teach in foreign language a subject. In addition, the structure of the classes, the system of knowledge control is changed when teaching a number of subjects in a foreign language. There are shown the features of teaching the discipline «Higher and Applied Mathematics» at the S. Kuznets Kharkiv National University in English as example. Based on the analysis of research, scientific work in this direction, and the authors' own experience, we can say that, the further development of this area requires a lot of painstaking work, despite the fact that mathematics is one of the disciplines that is least susceptible to language changes. It is necessary to prepare a subject teacher who speaks a foreign language. First of all a course should be presented methodically and qualitatively provided, the methods of presenting the material are different from the methods of teaching in the native language. A control system must also be changed too; two components must be controlled in this case: the knowledge of the language and the knowledge of the subject. But, despite all these difficulties, the teaching subjects in a foreign language is an urgent requirement of our time, and its implementation in the educational process is one of the main conditions not only for improving the competitiveness of a future professional, but raising the university's rating as a whole.
Опис
Ключові слова
вища освіта, іноземна мова, математика, навчання, предмет, професія, фахівець, університет, навчальний курс, higher education, foreign language, mathematics, training, subject, profession, specialist, university, training course
Бібліографічний опис
Zhelezniakova, E. Some Aspects of the Teaching Number of Subjects in Foreign Language in Modern Universities [Text] / E. Zhelezniakova, T. Silichova // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020. – Вип. 1 (15). – С. 48–57. – DOI: 10.5281/zenodo.4450825.