Професійно орієнтоване німецькомовне усне мовлення соціальних працівників: лінгвістичний аспект

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
Статтю присвячено вивченню питань особливостей професійно орієнтованого німецькомовного усного мовлення соціальних працівників з точки зору лінгвістичної характеристики. Автором запропоновані критерії відбору навчального матеріалу, на основі якого були виокремлені типи діалогічного та монологічного мовлення, що найчастіше зустрічаються в роботі німецькомовного соціального працівника (діалог-розпитування, діалог-дискусія, монолог-розповідь, монолог-презентація). На основі отриманих результатів була проведена лінгвістична характеристика представлених типів діалогічного та монологічного мовлення. Лінгвістична характеристика була проведена на трьох рівнях: фонетичному, морфологічному та синтаксичному. Були представлені мовні засоби, граматичні та синтаксичні особливості усного мовлення німецькомовного соціального працівника на основі прикладів. Описані лінгвістичні характеристики дозволили виявити основні лінгвістичні особливості діалогу-розпитування, діалогу-дискусії, монологу-розповіді та монологу-презентації, які будуть ураховуватись у процесі розробки методики навчання професійно орієнтованого німецькомовного усного мовлення майбутніх соціальних працівників.
In order to develop an effective teaching methodology of professionally oriented German oral speech for the future social workers, it should be considered the linguistic features of professionally oriented oral speech. Purpose. To determine the general characteristics of oral speech, identify specific types of dialogical and monologic speech that will be recommended for teaching future social workers, the analysis and linguistic characteristics of isolated oral speech types. Methods. The study was conducted on the basis of the analysis of national and foreign works for the possibility of an effective characteristics of linguistic features of the oral speech of social workers. Results. An analysis of the features of social workers’ oral speech has shown that oral speech plays a dominant role for the professional activity of a specialist. Features of dialogical speech are defined, such as two-sided character of speech, motivation, spontaneity, situationality, and monologic speech is inherent in coherence of thought, consistency, logic, unidirectionality and contextuality. Researching the oral speech of the professional sphere of the social worker, we identified the types of the dialogical speech (dialogue-story, dialogue-discussion) and the monologic speech (monologue-story, monologuepresentation) that are recommended for teaching future social workers. Based on the obtained results, the linguistic characteristics of the presented types of dialogical and monologic speech was conducted. Conclusion. Consequently, the results of the study have shown that the predominant role in the professional activity of the social worker is occupied by dialogical speech, but monologic speech also takes place. The described linguistic characteristics made it possible to identify the main features of dialogical and monologic speech, which will be considered in the development of teaching methods of the professionally oriented German oral speech.
Опис
Ключові слова
усне мовлення, професійно орієнтоване усне мовлення, лінгвістичні особливості, діалогічне мовлення, монологічне мовлення, діалог-розпитування, діалог-дискусія, монолог-розповідь, монолог-презентація, oral speech, professionally oriented oral speech, linguistic features, dialogical speech, monologic speech
Бібліографічний опис
Бартош, І. Професійно орієнтоване німецькомовне усне мовлення соціальних працівників: лінгвістичний аспект [Текст] / І. Бартош // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – № 7 (101). – С. 129–140. – DOI: 10.24139/2312-5993/2020.07/129-140.