Формування соціальної компетентності майбутніх педагогів у закладі вищої освіти

Анотація
В магістерській роботі розглянуто теоретико-практичні засади дослідження формування соціальної компетентності майбутніх педагогів у закладі вищої освіти. Уточнено поняття «соціальна компетентність» в контексті професіограми педагога. Розроблено і експериментально перевірено модель формування соціальної компетентності у майбутніх педагогів в сукупності компонентів: цільового, змістовного, процесуального та діагностичного. Виявлено та обґрунтовано педагогічні умови формування соціальної компетентності у майбутніх педагогів: збагачення змісту навчального матеріалу з курсів «Теорія і практика вищої професійної освіти в Україні», «Педагогічна психологія» застосування активних методів навчання, спрямованих на формування інтелектуально-гностичної, емоційно-рефлексивної і поведінкової складових соціальної компетентності, які сприяють з’єднанню теоретичних знань з практичними вміннями; реалізація спеціальної програми з формування соціальної компетентності з використанням соціально-психологічного тренінгу; раціональне поєднання аудиторного і позааудиторної навчальної діяльності студентів, а також можливостей психолого-педагогічної практики в розвитку готовності майбутніх педагогів до продуктивної виконання соціально-орієнтованої діяльності і цивілізованого вирішення конфліктів; використання моніторингу як способу контролю динаміки формування соціальної компетентності.
The theoretical and practical bases of research of social competence formation of future teachers in the higher educational institution are considered in the master's work. The concept of “social competence” in the context of the teacher’s professional profile is specified. The model of social competence formation at future teachers in a set of components is developed and experimentally checked: set, target, substantial, procedural and diagnostic. The pedagogical conditions of social competence formation in future teachers are identified and substantiated: enrichment of the content of educational material from the courses “Theory and practice of higher professional education in Ukraine”, “Pedagogical psychology” application of active teaching methods aimed at forming intellectual-gnostic, emotional-reflexive and behavioral components of social competence that contribute to the combination of theoretical knowledge with practical skills; implementation of a special program for the formation of social competence with the use of socio-psychological training; rational combination of students’ classroom and extracurricular educational activities, as well as the possibilities of psychological and pedagogical practice in the development of readiness of future teachers to productively perform socially-oriented activities and civilized conflict resolution; use of monitoring as a way to control the dynamics of the formation of social competence.
Опис
Ключові слова
формування, соціальна компетентність, майбутні педагоги, заклад вищої освіти, formation, social competence, future teachers, institution of higher education
Бібліографічний опис
Александрова, А . Е. Формування соціальної компетентності майбутніх педагогів у закладі вищої освіти [Текст] : магістер. робота / А. Е. Александрова ; науковий керівник Т. М. Максименко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 121 с.