Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 39
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Розвиток творчих здібностей у дітей старшого дошкільного віку засобом української народної іграшки(2020) Низова Марія Миколаївна; Nyzova Mariia Mykolaivna; Кузікова Світлана Борисівна; Kuzikova Svitlana BorysivnaРоботу присвячено проблемі розвитку творчих здібностей у дітей старшого дошкільного віку. Проаналізовано психолого-педагогічну літературу з досліджуваної проблеми; розглянуто зміст, завдання, засоби та психолого-педагогічні особливості розвитку творчих здібностей у дітей старшого дошкільного віку; охарактеризовано ефективність української іграшки як засобу розвитку творчих здібностей старших дошкільників. Досліджено рівні розвитку універсальних творчих здібностей старших дошкільників. З’ясовано, умови ефективного використання української народної іграшки як засобу розвитку творчих здібностей старших дошкільників; розроблено систему організації роботи з розвитку творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку засобом української народної іграшки. Запропоновано шляхи практичного використання української іграшки з метою розвитку творчих здібностей старших дошкільників.Документ Особистісні детермінанти вибору професії психолога(2020) Рябоконь Анна Олександрівна; Riabokon Anna Oleksandrivna; Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro BorysovychКваліфікаційна робота визначена необхідністю трансформації особистісного смислу професійної діяльності. Здійснено докладний аналіз широкого кола джерел. Розглянуто основні підходи до професійного самовизначення особистості. Розкрито особистісні детермінанти розвитку смислів професії психолога. Для розв’язання дослідницької проблеми було застосовано комплекс методів, який зумовлено предметом, метою та завданнями дослідження. За результатами дослідження запропоновані рекомендації та корекційно-розвивальна програма задля підвищення мотивації в професійній діяльності.Документ Особливості ціннісних орієнтацій військовослужбовців(2020) Іоніна Анастасія Анатоліївна; Ionina Anastasiia Anatoliivna; Ніколаєнко Сергій Олександрович; Nikolaienko Serhii OleksandrovychМагістерську роботу присвячено теоретичним та практичним питанням щодо особливостей ціннісних орієнтацій військовослужбовців. Проаналізовано зміст поняття «ціннісні орієнтації», виділено фактори, які визначають їх особливості у співвідношенні з різними способами взаємодії і розглянуто особливості становлення ціннісних орієнтацій військовослужбовців. Проведено експериментальні дослідження ціннісних орієнтацій. Проаналізовано особливості способів взаємодії військовослужбовців з оточуючими. Також зроблено висновки та рекомендації щодо специфіку ціннісних орієнтацій військовослужбовців.Документ Психологічні особливості професійного самовизначення старшокласників(2020) Насінська Наталія Михайлівна; Nasinska Nataliia Mykhailivna; Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaВ кваліфікаційній роботі розглянуто теоретичне та емпіричне визначення вікових психологічних особливостей процесу професійного самовизначення старшокласників і складані психолого-педагогічні рекомендації щодо оптимізації професійного самовизначення старшокласників. Робота виконана на базі Косівщинської ЗЗСО І-ІІІ ступені ім.Л.Українки Кваліфікаційна робота містить такі розділи: теоретичний аналіз проблеми професійного самовизначення старшокласників.; емперичне дослідження особливостей професійного самовизначення старшокласників. В процесі роботи був вивчений стан проблеми професійного самовизначення в психологічній літературі, визначені психолого-педагогічні підходи до професійного самовизначення старшокласників, було проведено емпіричне дослідження психологічної особливості професійного самовизначення старшокласників: інтересів, комунікативних та організаційних здібностей, типу темпераменту, були складені психолого-педагогічні рекомендації щодо оптимізації професійного самовизначення старшокласників.Документ Психологічні особливості осіб у ситуації довготривалого безробіття(2020) Хуторна Світлана Іванівна; Khutorna Svitlana Ivanivna; Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro BorysovychВ даній роботі найголовніший акцент ставиться на надання особам, котрі втратили роботу й протягом тривалого часу знаходяться у стані безробіття, психологічної допомоги. Внаслідок безробіття відбувається сильне погіршення матеріального стану сімей безробітних, що призводить, як правило, до зростання злочинності, захворюваності людей. В роботі чітко сформульовані об’єкт, предмет та завдання дослідження. У першому розділі здійснено докладний аналіз широкого кола джерел, розглянуто проблему довготривалого безробіття у вітчизняній та зарубіжній психологічній науці, розкрито психологічні особливості осіб у ситуації довготривалого безробітних за змістовними характеристиками. Для розв’язання дослідницької проблеми застосований комплекс методів, який зумовлено предметом, метою та завданнями дослідження. За результатами дослідження запропоновані елементи психопрофілактичної роботи з безробітними.Документ Психоемоційний розвиток підлітків під час занять образотворчою діяльністю(2020) Аполлонова Лариса Павлівна; Apollonova Larysa Pavlivna; Усик Дмитро Борисович; Usyk Dmytro BorysovychУ роботі представлено теоретичний аналіз психоемоційного розвитку підлітків. Подано аналіз праць вітчизняних та зарубіжних науковців. Автор надає характеристику емоційного інтелекту та визначає основні психологічні особливості його розвитку у підлітковому віці. Визначено поняття психоемоційний розвиток та його розвиток у підлітків на заняттях з образотворчої діяльності. Розглянуто вплив емоцій на розвиток підлітка, інтенсивний розвиток самосвідомості, оцінні судження, розвиток самооцінки Описано емоційний інтелект і його вплив на розвиток особистості. У роботі представлено результати емпіричного дослідження психоемоційного розвитку підлітків. На основі отриманих даних були підібрані рекомендації щодо профілактики формування нестійкого психоемоційного стану у підлітків та розглянуто особливості корекції психоемоційного розвитку в підлітковому віці за допомогою уроків образотворчого мистецтва.Документ Соціально-психологічні особливості колективу ІТ-компанії(2020) Чуб Руслана Тарасівна; Chub Ruslana Tarasivna; Мотрук Тетяна Олександрівна; Motruk Tetiana OleksandrivnaМетою даної дипломної роботи є аналіз теоретичних положень та розроблення практичних рекомендацій з удосконалення діагностики стану соціально-психологічного клімату з урахуванням соціально-психологічних особливостей колективу ІТ-компанії. У роботі розглянуто теоретичні та методичні аспекти соціально-психологічного клімату в трудовому колективі: здійснено аналіз досліджуваної проблеми у науковій думці, розглянуто сутність поняття, класифікацію, соціально-психологічні показники колективу, охарактеризувати міжособистісні фактори взаємин та соціально-психологічні особливості колективу ІТ-компанії. Проведено емпіричне дослідження проблеми агресивності та конфліктності працівників та психологічного клімату колективу ІТ-компанії на базі ІТ-компанії «G5 Entertainment», та було розроблено рекомендації щодо превенції та мінімізації соціально-психологічних проблем агресивності та конфліктності працівників та психологічного клімату колективу ІТ-компанії.Документ Психологічне насильство над жінками як соціально-психологічний феномен(2020) Артеменко Анна Сергіївна; Artemenko Anna Sehiivna; Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychМета дослідження – дослідити соціально-психологічний аспект психологічного насильства над жінками, вивчити психологічні особливості жінок, які зазнали психологічного насильства та розробити програму їх психологічної реабілітації. Для досягнення мети вирішувалися такі завдання: 1. Визначити теоретичні і методичні підходи до вивчення проблеми психологічного насильства над жінками. 2. Розкрити специфіку поняття «психологічне насильство», розглянути основні форми психологічно насильства над жінками. 3. Провести аналіз відстрочених наслідків пережитого психологічного насильства для жіночої психіки. 4. Експериментально вивчити психологічні особливості жінок, які постраждали від психологічного насильства. 5. Розробити систему психологічної реабілітації жінок, постраждалих від психологічного насильства. На етапі емпіричного дослідження перед нами була поставлена мета сформувати вибірку. В першу групу були включені 33 жінки, які знаходяться в деструктивних відносинах зі своїм партнером. А до другої групи були включені 33 жінки, які не мають в анамнезі (при особистому опитуванні) насильства в сімейному житті. З метою дослідження та діагностики схильностей, інтересів і особливостей характеру жінок із сформованої вибірки застосовувався 16 факторний особистісний опитувальник Р. Б. Кеттелла. З метою дослідження характеристик локусу контролю і особливостей мотивації досліджуваних. Застосовувалися методика для визначення локусу контролю, розроблена Дж. Роттером і опитувальник «Мотивація успіху і страх невдачі» А. А. Реана. Отримані результати можуть використовуватися психологами, для здійснення корекційної та психотерапевтичної роботи з жінками які зазнали психологічного насильства.Документ Мотивація навчальної діяльності студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти(2020) Ярош Наталія Анатоліївна; Yarosh Nataliia Anatoliivna; Тарасова Тетяна Борисівна; Tarasova Tetiana BorysivnaУ кваліфікаційній роботі досліджено тему мотивації навчальної діяльності студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Проаналізовано сутність та основні підходи до вивчення мотивації навчання, розкрито місце мотивації в структурі навчальної діяльності. Визначені психологічні особливості студентів як майбутніх професіоналів. Емпірично досліджені особливості мотивації навчальної діяльності студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Обґрунтована необхідність розвально-корекційної програми підвищення рівня мотивації навчальної діяльності студентів.Документ Особливості подолання психологічного стресу у медичних працівників(2020) Єременко Тетяна Володимирівна; Yeremenko Tetiana Volodymyrivna; Ніколаєнко Сергій Олександрович; Nikolaienko Serhii OleksandrovychАктуальність проблеми подолання стресу у медичних працівників зумовлена реаліями сучасного суспільства, змінними процесами, які відбуваються у галузі останнім часом та в суспільстві загалом. У сучасному суспільстві утвердилася тенденція посилено накопичувати психологічне напруження та з труднощами позбуватися його. Саме здатність долати стресові ситуації є запорукою психічного здоров’я людей. Мета дослідження полягає у виявленні у медичних працівників професійного стресу та визначення методів його попередження під час їх професійної діяльності.Документ Розвиток емоційної сфери старших дошкільників засобами казкотерапії(2020) Шифріна Яніна Костянтинівна; Shyfrina Yanina Kostiantynivna; Дворніченко Лариса Леонідівна; Dvornichenko Larysa LeonidivnaРоботу присвячено проблемі розвитку емоційної сфери старших дошкільників. Проаналізовано психолого-педагогічну літературу з досліджуваної проблеми; розглянуто теоретичні підходи до вивчення емоційної сфери дітей старшого дошкільного віку; розкрито поняття «емоційна сфера»; з’ясовано психолого-педагогічні особливості емоційної сфери у дітей старшого дошкільного віку; охарактеризовано можливості казкотерапії як засобу оптимізації розвитку емоційної сфери старших дошкільників. З’ясовано умови ефективного використання казкотерапії як засобу розвитку емоційної сфери старших дошкільників; запропоновано шляхи практичного використання казкотерапії і розроблено розвивально-корекційну програму розвитку емоційної сфери старших дошкільників із залученням батьків.Документ Психологічні особливості щастя в юнацькому віці(2020) Романенко Ольга Володимирівна; Romanenko Olha Volodymyrivna; Дворніченко Лариса Леонідівна; Dvornichenko Larysa LeonidivnaМагістерська робота присвячена вивченню та розгляду проблеми психологічних характеристик щастя в юнацькому віці. Проаналізовано теоретичні підходи до вивчення феномену щастя та проблематику психологічних особливостей у юнацькому віці в науковій психологічній літературі. Експериментально вивчені психологічні особливості прояву компонентів щастя у юнацькому віці. Проаналізовані результати емпіричного дослідження психологічних особливостей щастя. Розроблена корекційно-розвальна програма для підвищення рівня відчуття щастя у юнацькому віці.Документ Психологічні особливості стресостійкості сучасної молоді(2020) Сауленко Олена Олександрівна; Saulenko Olena Oleksandrivna; Єрмакова Наталія Олександрівна; Yermakova Nataliia OleksandrivnaУ кваліфікаційній магістерській роботі репрезентовано теоретико-емпіричне вивчення проблеми психологічних особливостей стресостійкості сучасної молоді. Розглянуто такі компоненти стресостійкості, як копінг-поведінка, адаптивність, рівень самооцінки, тривожності, спрямованості особистості, локус контролю. За результатами емпіричного дослідження визначено статистично значущі показники відмінності результатів за рівнем стресостійкості, копінг-поведінкою в стресових ситуаціях, схильністю до невмотивованої тривожності та когнітивною орієнтацією у респондентів чоловічої та жіночої статі. За результатами порівняльного аналізу визначено статистично значущі показники відмінностей за критерієм Манна-Уїтні та коефіцієнтом рангових кореляцій Ч. Спірмена. Відмінності у результатах жінок та чоловіків стосувалися рівня стресостійкості, зокрема, у чоловіків він виявився достовірно вищим. Було виявлено статистично значущі розбіжності у показниках «емоцій» як копінг-стратегії: у досліджуваних жінок показники є вищими за показники чоловіків. Також виявлено статистично значущі розбіжності у показниках «уникання»: показники чоловіків за даною стратегією є вищими, тож вони більш схильні уникати стресових ситуацій, ніж досліджувані жінки. Статистично значущі показники різниці виявилися у результатах чоловіків та жінок за рівнем невмотивованої тривожності, локус-контролю та нервово-психічної стійкості. У досліджуваних жінок невмотивована тривожність є достовірно набагато вищою. Порівняно з чоловіками, у яких показники інтернального локусу контролю виявилися достовірно вищими, екстернальний локус контролю достовірно більш притаманний досліджуваним жінкам. Отже, чоловіки, на відміну від жінок, більшою мірою схильні залучати внутрішні ресурси особистості для керування власними поведінковими та емоційними реакціями. Врахування виявлених у ході емпіричної частини магістерського дослідження показників під час розробки та впровадження профілактичних, корекційних програм, а також – проведення консультативно-просвітницької психологічної діяльності сприятиме підсиленню розвитку стресостійкості у сучасної молоді.Документ Психологічні особливості розвитку мовлення у дошкільнят(2020) Рудна Світлана Миколаївна; Rudna Svitlana Mykolaivna; Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaВ роботі визначено поняття «діалогічне мовлення». Представлені функції та умови формування мовлення у дошкільників. Розглянуто сюжетно-рольову гру як найбільш продуктивну діяльність для розвитку мовлення у дошкільників. Виокремлено умови створення активного мовленневого середовища. Визначено комунікативну компетентність як здатність дитини бути успішно реалізованою у процесі соціальної взаємодії. Емпірично досліджено психологічні особливості мовлення у дітей дошкільного віку. Розглянуто засоби розвитку навичок діалогічного мовлення на заняттях з дітьми дошкільного вікуДокумент Психологічні особливості задоволеності шлюбом у жінок різного віку(2020) Вяткіна Вероніка Романівна; Viatkina Veronika Romanivna; Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaВ роботі визначено поняття шлюбу та сім’ї у психологічній літературі. Представлені засади вивчення психологічних особливостей задоволеності шлюбом у жінок. Представлені показники якості шлюбу. Виявлено сімейно-рольові очікування та гендерно-рольова диференціація сім’ї. Визначено психологічні та вікові особливості жінок. Експериментально досліджено задоволеність шлюбом серед жінок різного віку. Розроблена тренінгова програма щодо підвищення задоволеності шлюбом серед жінок різного віку.Документ Мотиваційні чинники як умова розвитку креативної активності майбутніх психологів(2020) Вакула Інна Вікторівна; Vakula Inna Viktorivna; Вертель Антон Вікторович; Vertel Anton ViktorovychМета дослідження – виявити та обґрунтувати мотиваційні чинники розвитку креативної активності студентів – майбутніх психологів і дослідити вплив цих чинників на її розвиток. Завдання дослідження: 1. Здійснити теоретичний аналіз психологічної природи креативної активності особистості у сучасних наукових дослідженнях; 2. В ході емпіричного дослідження виявити мотиваційні чинники та за допомогою формуючого експерименту – їхній вплив на розвиток креативної активності студентів – майбутніх психологів; 3. Визначити основні напрямки актуалізації мотиваційних чинників розвитку креативної активності у майбутніх психологів під час їхнього навчання у вищому навчальному закладі. З метою емпіричного дослідження впливу мотиваційних чинників на розвиток креативної активності студента-психолога застосовувалися емпіричні методи дослідження: для дослідження невербального аспекту креативності застосовувалася адаптована Р.Є. Тафель і В.М. Дружиніним методика Є.Торранса. Для дослідження вербального аспекту креативної активності – методики оцінки творчих здібностей В. Меде і К. Піорковського, а також С. Медника. Для визначення творчого потенціалу особистості застосовувався опитувальник «Який ваш творчий потенціал». Практична значимість отриманих результатів дослідження полягає у тому, що отримані під час його результати можуть бути використані як з метою більш ефективного розвитку креативної активності у студентів закладів вищої освіти, що приведе до покращення якості процесу освіти, так і у масовій практиці, сприяючи вдосконалюванню системи підготовки висококваліфікованих кадрів. Мотиваційні чинники, які наведено у дослідженні і які детермінують креативну активність особистості в процесі професійного навчання, можуть бути використані у комплексній психокорекційній і психотерапевтичній практиці для розвитку загальної креативності особистості.Документ Психологічні особливості проявів булінгу в освітньому середовищі(2020) Щигло Юрій Володимирович; Shchyhlo Yurii Volodymyrovych; Єрмакова Наталія Олександрівна; Yermakova Nataliia OleksandrivnaОсобливої актуальності у сучасному суспільстві набувають питання, пов’язані з функціонуванням, адаптацією й виробленням особистістю ефективних стратегій подолання ситуацій, пов’язаних з булінгом. Об’єкт магістерського дослідження – булінг як соціально-психологічний феномен. Предмет дослідження – особливості проявів булінгу в освітньому середовищі. Мета магістерської роботи полягає у теоретичному вивченні булінгу як соціально-психологічного явища та експериментальному дослідженні гендерних та вікових особливостей проявів булінгу у школярів підліткового віку в освітньому середовищі. Теоретичний аналіз проблеми показав, що булінг – це тривалий процес жорстокого фізичного або психічного ставлення з боку однієї дитини або групи до іншої, з метою нашкодити або викликати страх шляхом погрози. Аналіз емпіричних даних, отриманих в ході нашого дослідження, показав, що прояв агресивних реакцій може відбуватися одночасно в декількох формах, що є інформативним для всебічного опису спрямованості агресивної особистості. Результати якісного аналізу свідчать, що дівчата-підлітки частіше користуються психологічним видом насилля (глузування, висміювання, клички, ізоляція), а хлопці-підлітки – фізичним. Відповідно до результатів проведеного дослідження констатуємо, що кількість як жертв, так і кривдників є дещо більша, ніж було виявлено під час опитування. Причинами цього є небажання учасників розповідати про ситуацію насилля в школі. Виходячи з проведеного теоретичного аналізу проблеми та її емпіричного вивчення, провідними умовами зниження проявів булінгу у підлітків ми визначили наступні: підвищення особистісної асертивності; розвиток емпатійності; зниження агресивності; підвищення рівня компетентності у спілкуванні. Цілеспрямований корекційний вплив на зазначені умови під час реалізації створеної нами програми сприятиме зниженню проявів булінгу у старшокласників шкіл селищ та міста. Також зазначимо: сучасне суспільство на сьогодні впритул зіткнулося з реальними проблемами шкільного булінгу, і успішне вирішення проблеми залежить не тільки від практичних розробок педагогів, шкільних працівників або психологів, але і від більш глибокого розуміння базових еволюційно-психологічних передумов даного феномена і особливостей соціальної структури конкретного суспільства.Документ Взаємозв’язок прояву страху і самооцінки особистості у дітей 1–4 класів(2020) Симоненко Людмила Іванівна; Symonenko Liudmyla Ivanivna; Пасько Катерина Миколаївна; Pasko Kateryna MykolaivnaВ магістерській роботі досліджується вплив рівня самооцінки на прояви страхів та побоювань у дітей 1-4 класів. Проведений аналіз теоретико-методологічних підходів до вивчення поняття самооцінки. Розглянуто самооцінку як основу формування і розвитку особистості, що має значний вплив на життєдіяльність, рівень домагань та стиль поведінки особи. У роботі здійснено теоретичний аналіз поняття «страх» та визначення його сутності вітчизняними та зарубіжними науковцями. Наголошено, що проблема проявів страху та тривожності є актуальною для молодших школярів, бо початок навчання в школі сприяє їх збільшенню. Емпіричним шляхом встановлено взаємозв’язок самооцінки дітей молодшого шкільного віку з проявами страхів та тривожності. Підкреслена необхідність психологічної підтримки дітям з підвищеним рівнем страхів та побоювань зі сторони значущих для них дорослих (батьків, вчителів, психологів).Документ Особливості емоційного вигорання у викладачів закладів вищої освіти(2020) Харченко Тетяна Миколаївна; Kharchenko Tetiana Mykolaivna; Ніколаєнко Сергій Олександрович; Nikolaienko Serhii OleksandrovychМагістерську роботу присвячено теоретичним та практичним питанням щодо особливостей емоційного вигорання у викладачів закладів вищої освіти. Розкрито сутнісні характеристики емоційного вигорання, моделі “емоційного вигорання” особистості, розглянуто особливості професійної діяльності викладачів ЗВО. Проведено експериментальні дослідження емоційного вигорання викладачів закладів вищої освіти. Підібраний психологічний інструментарій та проведена діагностика особливостей емоційного вигорання у викладачів ЗВО. Теоретично обґрунтовано застосування коуч сесій в поєднанні з Т-групами. Розроблено програму, яка спрямована на попередження та подолання емоційного вигорання у викладачів ЗВО.Документ Психологічні особливості стресостійкості устудентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кхелуфі Ольга; Kkhelufi Olha; Дворніченко Лариса Леонідівна; Dvornichenko Larysa LeonidivnaМетою магістерської роботи є дослідження психологічних особливостей стресостійкості у студентів. Її змістом є аналіз теоретичних підходів до вивчення проблеми стресостійкості у науковій психологічній літературі, визначення особливостей стресостійкості як властивості особистості, та розкриття ролі індивідуальних ресурсів особистості в подоланні стресу, експериментальне вивчення стресостійкості у студентів, здійснений кількісний та якісний аналіз отриманих результатів. На підґрунті отриманих даних розроблена психокорекційна програма для підвищення рівня стресостійкості у студентів. Основними методами дослідження є: аналіз, порівняння, узагальнення теоретичних та експериментальних даних з проблеми; стандартизовані опитувальники, що дозволили діагностувати рівні прояву стресостійкості у студентів. Для реалізації поставлених завдань використовувалися такі методики: Опитувальник Міні-мульт (скорочений варіант MMPI), оціночна шкала стресових подій Холмса-Раге та методика самооцінки тривожності Ч. Д. Спілбергера і Ю. Л. Ханіна. В ході дослідження проаналізовано теоретичні підходи до вивчення проблеми психологічних особливостей стресостійкості у студентів. Під час емпіричного дослідження з’ясовано, що значна частина суб’єктів навчальних процесів має виражене прагнення до досягнення високих результатів. Що психологічні ресурси стресостійкості студента можна досліджувати як систему особистісних і організаційно-психологічних якостей, які є актуальними. У стресових ситуаціях головну роль відіграють мотиваційні аспекти, де особистість включена в навчальну діяльність. Психологічні особливості мають різну конфігурацію і ефективність поєднання психологічних ресурсів стійкості до стресу. Які покладені в основу нашого експериментального дослідження. На основі отриманих даних розроблено авторську психокорекційну програму для підвищення рівня стресостійкості у студентів.