Перегляд за Автор "Yepyk Larysa Ivanivna"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Innovative Technologies in Modern Cultural Education(Izdevniecība “Baltija Publishing”, 2020-04) Єпик Лариса Іванівна; Yepyk Larysa Ivanivna; Коваленко Олександр Вікторович; Kovalenko Oleksandr ViktorovychThe authors of the study analyze current requirements for the training of specialists in the field of cultural studies. There are some requirements for the integral and professional competence of a modern specialist in cultural studies at work. The paper analyzes the problem of students independent work as the basis of student-centered learning. An algorithm is proposed for organizing students independent work. The role of the teacher in the training of specialists in cultural studies is analyzed. The authors prove that through the use of innovative technologies for teaching cultural disciplines, the organization of student-centered learning allows for motivated learning, high theoretical knowledge and practical skills of students. The authors give examples of their own case studies used in the teaching of cultural disciplines.Документ Використання проектних технологій при вивченні краєзнавчого матеріалу на уроках історії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Єпик Лариса Іванівна; Yepyk Larysa IvanivnaУ статті дається характеристика проектної технології, заснованої на впровадженні в учбовий процес методу проектів - цільових завдань, рішення яких забезпечує спроектований кінцевий результат, оволодіння учнями знаннями, уміннями і навичками в процесі виконання практичних завдань.Документ Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з дисципліни «Історія модерної української культури»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Коваленко Олександр Вікторович; Kovalenko Oleksandr Viktorovych; Єпик Лариса Іванівна; Yepyk Larysa IvanivnaМетодичні рекомендації призначено для надання допомоги студентам денної та заочної форми навчання при виконання курсової роботи з дисципліни «Історія модерної української культури» згідно з чинними стандартами вищої освіти. Видання містить рекомендації щодо мети i завдань, організації виконання, структури, обсягів i правил оформлення, перевірки та захисту курсової роботи та укладено згідно з Положенням про курсову роботу у Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка (ухвалено рішенням вченої ради університету, протокол №8 від 25 січня 2021 року) з урахуванням нормативно-правової бази щодо організації освітнього процесу в Університеті. В методичних рекомендаціях також розглянуті основні положення щодо академічної доброчесності при написанні роботи, наведено рекомендовану тематику та приклади оформлення титульної сторінки та змісту курсової роботи.Документ Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з дисципліни «Історія світової культури»(2021) Єпик Лариса Іванівна; Yepyk Larysa Ivanivna; Коваленко Олександр Вікторович; Kovalenko Oleksandr ViktorovychМетодичні рекомендації призначено для надання допомоги студентам денної та заочної форми навчання при виконання курсової роботи з дисципліни «Історія світової культури» згідно з чинними стандартами вищої освіти. Видання містить рекомендації щодо мети та завдань, організації виконання, структури, обсягів i правил оформлення, перевірки та захисту курсової роботи та укладено згідно з Положенням про курсову роботу у Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка (ухвалено рішенням вченої ради університету, протокол №8 від 25 січня 2021 року) з урахуванням нормативно-правової бази щодо організації освітнього процесу в Університеті. В методичних рекомендаціях також розглянуті основні положення щодо академічної доброчесності при написанні роботи, наведено рекомендовану тематику й приклади оформлення титульної сторінки та змісту курсової роботи.Документ Принципи та механізми формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців з музичного мистецтва(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021-05) Коваленко Олександр Вікторович; Єпик Лариса Іванівна; Kovalenko Oleksandr Viktorovych; Yepyk Larysa IvanivnaМетою написання даної статті є розгляд й аналіз принципів та механізми формування міжкультурної компетентності у студентів, майбутніх фахівців музичного мистецтва. У статті зазначено, що формування міжкультурної компетентності студента університету відбувається досить ефективно при реалізації університетом його полікультурної місії, яка полягає в підготовці майбутнього фахівця до виконання завдань у сфері міжкультурної комунікації в умовах культурного різноманіття світової спільноти. Також у роботі визначено що формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців сфери музичного мистецтва передбачає використання креативно-ціннісних технологій, при яких ціленаправлено вибудовується ціннісна взаємодія «викладач-студент» на основі методик розвитку критичного мислення, тренінгів толерантності.Документ Проблеми та перспективи становлення івент-індустрії на сучасному етапі розвитку українського суспільства(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Курило Олександр Анатолійович; Kurylo Oleksandr Anatoliiovych; Єпик Лариса Іванівна; Yepyk Larysa IvanivnaПодієва культура останнім часом перетворилася на невід'ємну складову суспільного життя, стала важливою частиною не тільки культурного, а й політичного і економічного розвитку. Під час організації і проведення спеціальних подій відбувається не тільки презентація товарів, політичних ідей чи освітніх програм – відбувається і набувається досвід групового спілкування, передача культурних і політичних цінностей, розвиток і презентація творчих ідей і, таким чином, особистісне зростання кожного учасника подібних акцій. Людина – суспільна істота, тому саме через зустрічі, спілкування, обговорення, вона може набути найкращого досвіду, встановити необхідні ділові чи особисті контакти, поділитися враженнями, відчути себе частиною спільноти яка розуміє і підтримує її. Заходи є частиною того, що ми називаємо культурними подіями, або ж івентами. Цей новий термін насправді відображає колосальну кількість різнопланових за цілями і завданнями подій, із якими ми маємо справу протягом всього свого життя. Інформаційні, спортивні, наукові і розважальні – всі ці події є івентами, мають свою мету і завдання, претендують на певну креативність без якої вони, фактично, перестають відповідати своєму головному визначенню – тобто бути подіями. Сучасний івент є наслідком праці цілої команди, розробляється і втілюється на основі вироблених десятиліттями принципів, засобів і методів. Мета і завдання дослідження. Мета роботи є аналіз та узагальнення проблем та перспектив становлення івент-індустрії на сучасному етапі розвитку українського суспільства в тому числі і на території Сумської області. Для її реалізації необхідно вирішити ряд завдань: 1) Розглянути теоретичні аспекти івент-індустрії в цілому; 2) Визначити розвиток вітчизняної івент-індустрії: стан, проблеми та перспективи розвитку; 3) Розробити практичні рекомендації щодо організації та проведення етно-фестивалю на території Сумської області. Об’єкт дослідження. Розвиток івент-індустрії в сучасному світі. Предмет дослідження. Проблеми та перспективи становлення івент-індустрії на сучасному етапі розвитку українського суспільства. Структура і обсяг роботи: Структура: робота складається зі вступу трьох розділів, чотирьох підрозділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків та списку використаних джерел, додатків. Обсяг роботи – 64 сторінки. Кількість використаних джерел – 51.Документ Семіотичний потенціал професійної підготовки фахівців туристичного супроводу (гідів-екскурсоводів)(2021-04) Коваленко Олександр Вікторович; Єпик Лариса Іванівна; Kovalenko Oleksandr Viktorovych; Yepyk Larysa IvanivnaДану статтю присвячено виявленню та аналізу перспектив семіотичного потенціалу професійної підготовки фахівців туристичного супроводу (гідів-екскурсоводів) в нашій державі. Відзначено, що теоретичним фундаментом в професійному навчанні майбутніх фахівців туристичного супроводу може стати семіотика. Виявлено, що педагогічних досліджень, присвячених професійній підготовці фахівців гідів-екскурсоводів, надзвичайно мало, а роботи, пов’язані з професійним навчанням саме цих фахівців, практично відсутні. В даній статті доведено, що розробка теоретичних основ професійної підготовки фахівців туристичного супроводу (гідів-екскурсоводів) з позицій семіотичного підходу дозволяє виявити певні умови для формування професійно-значущої семіотичної компетенції. Такий підхід сприяє збагаченню теоретичної й емпіричної бази підготовки майбутніх фахівців шляхом інтеграційного характеру наукових областей знання. В роботі також зазначено, що семіотична компетенція є професійно-значущою компетенцією в професійній підготовці майбутніх фахівців туристичного супроводу (гідів-екскурсоводів) і являє собою комплекс ціннісно-смислових орієнтацій, семіотичних знань, умінь, навичок, пов’язаних з кодуванням і декодуванням знаків, що дозволяють реалізовувати їх в професійній сфері. В ході дослідження було виявлено, що впровадження семіотичного компонента в професійну підготовку фахівців туристичного супроводу (гідів-екскурсоводів) дозволяє виділити дві педагогічні стратегії: 1) дисципліна «Семіотика» узагальнює та систематизує в науково-семіотичному аспекті отримані раніше знання, вміння, навички, досвід; 2) дисципліна «Семіотика» задає базові поняття, орієнтири та принципи семіотичного підходу до вивчення дисциплін туристського циклу. Семіотика виділена як база, що дозволяє створити передумови для загально семіотичного підходу до професійної підготовки фахівців туристичного супроводу (гідів-екскурсоводів), а також сприяти подоланню концептуальної роз’єднаності гуманітарних дисциплін туристського профілю. Саме семіотичний підхід дозволить сформувати у студентів, орієнтованих на роботу в туристській індустрії, специфічні розумові установки, що сприяють більш глибокому розумінню етнокультурних особливостей регіонів, привабливих для відвідування туристами.Документ Сутність, структура та зміст регіонально-орієнтованої комунікативної компетенції майбутніх фахівців туристичного супроводу(Класичний приватний університет, 2021-07) Коваленко Олександр Вікторович; Єпик Лариса Іванівна; Kovalenko Oleksandr Viktorovych; Yepyk Larysa IvanivnaСтаттю присвячено аналізу та розкриттю сутності, структури та змісту регіонально-о- рієнтованої комунікативної компетенції майбутніх фахівців туристичного супроводу. У роботі зазначено, що комунікативна компетентність – одна з базових характеристик професійної компетентності, тому її формування відбувається в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців туристичного супроводу. Вона проявляється у здатності і готовності осіб, які комунікують, до обміну інформацією та є інструментом врегулювання взаємовідносин людей як у повсякденній, так і у професійній діяльності. Визначено, що для підготовки фахівця туристичного супроводу на іноземній мові важливим завданням є не тільки вивчення іноземної мови, а й вивчення культури мови, особливостей національної культури, міжкультурного спілкування, міжкультурної комунікації. Виявлено, що міжкультурна комунікація майбутнього фахівця туристичного супроводу (гіда-екскурсовода) представляє собою процес комунікації з іноземними партнерами та клієнтами, спрямований на вирішення професійних завдань: розробка нових туристичних напрямків, нових екскурсійних маршрутів, вирішення питань розміщення та харчування туристів і т.д. Доведено, що регіонально-орієнтована комунікативна компетенція майбутніх фахівців туристичного супроводу (гідів-екскурсоводів) є складовою частиною комунікативної компетентності, спрямована на професійну міжкультурну комунікацію фахівця туристичної індустрії, що формується в процесі вивчення однієї або декількох іноземних мов та базується на сукупності компетенцій: регіонально-мовної, регіонально-мовленевої та регіонально-соціокультурної. Також у даній статі зазначено, що тематичний зміст навчання іноземним мовам або наповнення мовного матеріалу грає важливу роль у формуванні регіонально-орієнтованої комунікативної компетенції майбутніх фахівців туристичного супроводу. Навчання повинно містити інформацію, що розкриває особливість регіону професійної діяльності: історію, культуру, соціальні особливості, економіку, політику та інші сфери діяльності. Тематичне наповнення змісту навчання іноземних мов може здійснюватися шляхом встановлення міжпредметних зв’язків із дисциплінами професійного циклу, а також із дисциплінами, що відображають специфіку регіону професійної діяльності.Документ Українське героїчне кіно (кінець ХХ – початок ХХІ ст.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Єпик Лариса Іванівна; Yepyk Larysa Ivanivna; Коваленко Олександр Вікторович; Kovalenko Oleksandr ViktorovychАктуальність теми. ХХ і ХХІ століття стали епохою візуального мистецтва і образи героїв поступово стали переходити із книжок і переказів на екрани кінотеатрів, телевізорів, комп'ютерів. Екранний герой отримав більшу авдиторію, значимий вплив на соціум. Він отримав можливість доносити ідеї швидше і якісніше, активніше впливати на соціум і на кожного його члена. Поступово складається напрям у візуальному мистецтві який ми охарактеризуємо як «героїчне кіно», який має колосальний політичний, історичний і виховний вплив на глядацьку аудиторію. Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є проаналізувати українські історичні та патріотичні стрічки кінця ХХ – початку ХХІ ст. і надати визначення «героїчного кіно». Для досягнення поставленої мети передбачено постановку, формулювання і розв’язання наступних завдань: 1. Проаналізувати джерела із визначеної теми 2. Проаналізувати і узагальнити сучасне визначення жанру «героїчне кіно» 3. Охарактеризувати українські історичні та патріотичні стрічки кінця ХХ-початку ХХІ ст. і узагальнити їх спільні риси у поданні образу героя. 4. Проаналізувати головні риси героя у кіномистецтві, віднайти його специфічні національні риси. 5. Охарактеризувати основні тенденції українського історико-патріотичного кінематографу кінця ХХ - початку ХХІ ст. 6. Надати характеристику основним формам і методам включення героїчного у позанавчальну роботу із студентами культурологами із метою набуття історичної компетентності. Об’єкт дослідження є українське ігрове кіно кінця ХХ – початку ХХІ століття. Предмет дослідження є українське героїчне кіно кінця ХХ – початку ХХІ ст. Структура і обсяг роботи: Структура: робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Обсяг – 60 сторінок. Кількість використаних джерел – 59.Документ Формування пізнавальної активності учнів засобами дидактичної гри(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Єпик Лариса Іванівна; Yepyk Larysa IvanivnaСтаття присвячена проблемі формування пізнавальної активності засобами дидактичної гри у ході навчання етики. Зазначено, що гра є природною потребою дітей, вона сприяє розвитку пізнавального інтересу, що є важливою умовою формування активності учня у навчально-пізнавальному процесі. У статті класифіковано дидактичні ігри на імітаційні та не імітаційні. Наведено приклади кожного з двох типів ігор.Документ Інноваційні технології у викладанні курсу «Історичне краєзнавство» у вищій школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Єпик Лариса Іванівна; Yepyk Larysa IvanivnaАвтор статті на основі власного досвіду репрезентує і узагальнює сучасні методи викладання дисципліни «Історичне краєзнавство» у вищій школі. У статті наведені конкретні приклади використання проведених історико-краєзнавчих досліджень для навчання студентів-краєзнавців методам опрацювання історичних джерел, практичним навичкам у складанні анкет-опитувань, систематизації і репрезентації історичної інформації, використанню краєзнавчого матеріалу у викладанні курсів історії України та всесвітньої історії і загальноосвітній школі.Документ Інноваційні технології у формуванні професійної компетентності фахівців культурологів(Barca Academy Publishing, Barcelona, Spain, 2020-04) Коваленко Олександр Вікторович; Єпик Лариса Іванівна; Kovalenko Oleksandr Viktorovych; Yepyk Larysa IvanivnaВ даній роботі зазначено, що в умовах глобалізації, що супроводжується уніфікацією духовних процесів, актуальною стає проблема поліпшення якості саме культурної освіти. Також визначено, що організація соціальних і культурних процесів в українському соціумі є однією із складових роботи культурологів і спрямована на задоволення потреб людей у культурному розвитку, саморозвитку та творчості. Звісно ж, що в такій ситуації особистість культуролога, його рівень теоретичної підготовки і практичний досвід набувають надзвичайного значення, що наразі виражається у категорії «професійна компетентність». В роботі також зазначено, що одним із визначень цього поняття є розуміння компетентності як якості спеціаліста, що ґрунтується на теоретичних знаннях, уміннях і навичках, засобах діяльності та ціннісно-суттєвих орієнтаціях, єдність когнітивної і діяльнісної складових, соціокультурних, особистісних характеристик та досвіду. Професійна компетентність відображає наявний у спеціаліста духовний та інтелектуальний потенціал і уміння його використовувати при вирішенні практичних завдань.Документ Інтенсифікація навчального процесу під час вивчення дисципліни "Історія та культура України" у ВНЗ(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Єпик Лариса Іванівна; Yepyk Larysa IvanivnaУ статті проаналізовані сучасні форми інтенсифікації навчального процесу під час вивчення історії у ВНЗ. Автор розкриває і узагальнює власний досвід викладання дисципліни «Історія та культура України», методи проведення екскурсій-практичних занять із використанням експозицій краєзнавчого та художнього музею, як однієї із дієвих форм набуття і узагальнення історичної інформації та патріотичного виховання молодого покоління.