Перегляд за Автор "Tomenko Oleksandr Anatoliiovych"
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Effect of Recreation-Oriented Tourism Program on Physical Health of Middle School-Aged Children(2019-01) Леоненко Андрій Васильович; Leonenko Andrii Vasylovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Бріжатий Олександр Володимирович; Brizhatyi Oleksandr Volodymyrovych; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana Oleksandrivna; Бондаренко (Картава) Юлія Анатоліївна; Bondarenko (Kartava) Yuliia AnatoliivnaHealth is the highest value for a person that directly depends on lifestyle and behavior, especially this is the case of the youth, when habits and behavior stereotypes are formed (Cojocariu, 2014-2015). Its level is directly depends on physical education at school, participation in a specially-organized and independent physical education activities during non-school hours (Bolotin & Bakayev, 2015; Brusseau & Hannon, 2015; Brusseau, Hannon & Burns, 2016; Pochtar, 2010).Документ Вплив рухової активності на рівень фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Лиман Олександр Володимирович; Lyman Oleksandr Volodymyrovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr AnatoliiovychУ роботі розроблені комплекси спеціально спрямованих вправ для розвитку аналізаторів і, як наслідок, на рівень рухової підготовленості учнів молодшої школи. Представлений матеріал може широко застосовуватись вчителями фізичної культури 1–4 класів, а також батькам для того щоб доповнювати зміст процесу фізичного виховання. Доповнено новими даними вивчення впливу рухової активності на рівень фізичної підготовленості дітей 1–4 класів; запропоновано та розроблено комплекс спеціально організованих вправ для розвитку аналізаторів на рівень фізичної підготовленості учнів.Документ Відмінності в показниках соматичного здоров'я, рухової активності, теоретичної підготовленості й мотиваційно-ціннісної сфери старшокласників та студентів залежно від статі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Матросов Сергій; Matrosov SerhiiВизначено відмінності в показниках соматичного здоров'я, рухової активності, теоретичної підготовленості й мотиваційно-ціннісної сфери школярів старшої школи та студентів залежно від статі. Показано, що загалом за більшістю параметрів показники прояву складових фізкультурної освіченості були вищими в юнаків (від 2 % до 21,3 %), особливо значною є різниця для показників соматичного здоров'я (21,3 %) та рухової активності на високому рівні енерговитрат, тобто організованих високоінтенсивних занять видами спорту та рухової активності (13,8 %). Лише для показників рухової активності на середньому рівні інтенсивності статистично вірогідних відмінностей не було зафіксовано. За індексом рухової активності результати юнаків переважали дівчат, окрім даних для ІІ курсу університету, де вірогідної різниці не було зафіксовано.Документ Зміст та результати організаційно-педагогічного експерименту з прискорення розвитку спорту у місті Ніжині Чернігівської області (історична реконструкція)(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Приходько Володимир Васильович; Prykhodko Volodymyr Vasylovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr AnatoliiovychВідновлення змісту управлінських дій і вивчення практики вдосконалення управління розвитком сфери спорту в умовах окремого малого міста (міста Ніжина), яке досягло у цьому питанні значних успіхів є ціллю статті. У м. Ніжині в період багаторічного експерименту спочатку традиційно дотримувались управлінської, виконавської і розпорядчої діяльності, в тій чи іншій мірі властивої всім спорткомітетам. На другому етапі експерименту вона була доповнена вже апробованим на той час в інших сферах суспільного життя досвідом застосування положень наукового управління (цільового та програмно-цільового управління). Це дозволило якісно підвищити загальний управлінський потенціал комітету, його вплив в ході керівництва на розвиток фізичної культури і спорту. Ніжинський експеримент заслуговує, щоб в умовах обмежених ресурсів на розвиток спорту, які притаманні нинішньому етапу розвитку спорту в Україні, були використані при розробці сучасної системи підготовки спортсменів ті основні ідеї та напрацювання, які підтвердили свою високу ефективність.Документ Кваліфікаційна робота за освітнім ступенем «Магістр» методичні рекомендації для студентів спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Лоза Тетяна Олександрівна; Томенко Олександр Анатолійович; Loza Tetiana Oleksandrivna; Tomenko Oleksandr AnatoliiovychМетодичні рекомендації містять загальні положення про порядок визначення тем кваліфікаційних магістерських робіт, вимог до порядку викладання матеріалу та її структурних елементів. У роботі розглянуто особливості підготовки, написання та захисту кваліфікаційної магістерської роботи спеціальності 014 Середня освіта ( Фізична культура) У публікації надано методичні рекомендації для студентів, наукових керівників та рецензентів за даним напрямом підготовки, які спрямовані на забезпечення методологічної, теоретичної та експериментальної підготовки до виконання наукових досліджень, захисту та оцінки кваліфікаційної магістерської роботи на державних іспитах.Документ Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Методологія і організація наукових досліджень»(ФОП Цьома С.П., 2019-09) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr AnatoliiovychПосібник дає повну уяву про зміст обов’язкової навчальної дисципліни «Методологія і організація наукових досліджень». У ньому викладено зміст навчально-методичного комплексу, програми, робочої програми, лекційного курсу, вказівок до семінарських занять та самостійної роботи з навчальної дисципліни «Методологія і організація наукових досліджень». Праця розрахована на використання студентами, науковими керівниками і спрямований на забезпечення методологічної, загальнотеоретичної підготовки до виконання наукових досліджень у межах кваліфікаційних робіт.Документ Науковий потенціал регіонів та стан його залучення до розвитку фізичної культури і спорту(2023) Приходько Володимир Васильович; Prykhodko Volodymyr Vasylovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Конох Анатолій Петрович; Konokh Anatolii PetrovychВ Україні приділяється достатня увага підготовці науковців. Та на порядку денному вже тривалий час стоїть і до сих пір не вирішена проблема використання їх компетентностей не тільки у підготовці фахівців, але й до практичної допомоги у розвитку сфери фізичної культури і спорту в регіонах.Мета дослідження ‐ фіксація та відстеження за сукупністю показників оцінок експертів щодо залучення науковців Запорізького національного університету до вдосконалення розвитку сфери фізичної культури і спорту в умовах окремої області України.Матеріал і методи дослідження ‐ експертне опитування за допомогою анкетування. Для створення представницької експертної групи було опитано 28 кандидатів і докторів наук факультету фізичного виховання ЗНУ. Для обробки отриманої емпіричної інформації, зібраної в процесі опитування,застосовувалась спеціалізована програма SPSS for Windows 22.0.Результати. Дослідження засвідчило, більшість науково‐педагогічних працівників факультету фізичного виховання Запорізького національного університету (60,7%) не залучались до розвитку фізичної культури і спорту навіть безкоштовно у рамках НДР відповідної кафедри вишу у своєму регіоні.78,6% фахівців, не залучались у рамках НДР відповідної кафедри за ініціативи фізкультурно‐спортивних організацій і за рахунок фінансування їхньої професійної діяльності від цих організацій. Більшість науковців (67,9%) не були залучені поза НДР кафедри за ініціативи будь‐яких фізкультурно‐спортивних організацій Запорізької області навіть без оплати їхньої праці («на громадських началах»). А 71,4% не були залучені поза рамками НДР кафедри за ініціативи фізкультурно‐спортивних організацій області за їхні кошти.Висновки. Науково‐педагогічні працівники (усі 100%) підтримують ідею впровадження наукових розробок, напрацьованих фахівцями, оскільки така дія підвищить якість розвитку сфери фізичної культури і спорту урегіоні.Документ Неспеціальна фізкультурна освіта учнівської молоді: теорія і методологія(2012) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr AnatoliiovychУ монографії викладено теоретико-методологічні основи та практичні питання щодо неспеціальної фізкультурної освіти учнівської молоді, подано зміст та обґрунтування її концептуальної моделі. Робота містить розкриття досвіду міжнародної практики неспеціальної фізкультурної освіти, аналіз понятійного апарату і концептуальних підходів стосовно цього явища. Для фахівців сфери фізичної культури і спорту, вчителів, викладачів, аспірантів та студентівДокумент Оптимізація фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів на основі використання елементів олімпійської освіти(2014) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr AnatoliiovychУ статті автор проаналізував процес оптимізації фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів на основі використання елементів олімпійської освіти. Процес фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів потребує вдосконалення в контексті залучення нових форм і засобів фізичної підготовки, покращення теоретичних знань, підвищення мотивації до занять. Олімпійська освіта виявилася дієздатним інструментом інтенсифікації процесу гармонійного розвитку молоді, залучення її до цілеспрямованих занять фізичними вправами, ведення здорового способу життя.Документ Організаційний механізм управління діяльністю громадської організації «Сумська територіальна організація Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Стрельченко Наталія Анатоліївна; Strelchenko Nataliia Anatoliivna; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr AnatoliiovychУ дослідженні була розглянута та проаналізована нормативно-правова база Громадської організації «Сумська територіальна організація Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос». Була вивчена сутність та особливості діяльності товариства, розглянуто стан та перспективи розвитку фізичної культури і спорту в сільській місцевості. Розроблене анкетування для вивчення пріоритетних напрямків діяльності фізкультурно-спортивних товариств.Документ Основні положення психологічної концепції зміцнення професійного здоров’я працюючих та критика пропонованого підходу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Приходько Володимир Васильович; Prykhodko Volodymyr Vasylovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Вілянський Володимир; Vilianskyi VolodymyrУ «Концепції розвитку системи громадського здоров’я» відмічено, що радянська система охорони здоров’я зберіглася у незмінному вигляді. Ця система практично ігнорує потреби здорового населення, що не дає змоги стримувати та комплексно впливати на підвищення рівня неінфекційних захворювань. Тож у Концепції відмічене, що існує необхідність у нових підходах та розробці програм розв’язання проблем у сфері громадського здоров’я, оскільки наявна система медичної допомоги в Україні не передбачає профілактичної складової частини. Нашу увагу привернула наукова праця [4], в якій подана узагальнююча психологічна концепція і програми зміцнення професійного здоров’я працюючих. Мета дослідження полягає у аналізі основних положень Health Management, заснованому на психологічній концепції зміцнення здоров’я працюючих, а також змістовній критиці пропонованого підходу. Показано, що програми зміцнення професійного здоров'я фахівців – це комплекс заходів фірми організаційного та індивідуального характеру, спрямованих на профілактику стресу та формування способів боротьби з їх наслідками. І. А. Бурлакова відмічає, що наповнення змістом програми професійного самозбереження є процесом достатньо індивідуальним, тут не може бути назавжди заданих рішень. У цілому погоджуючись з пропонованим підходом до зміцнення професійного здоров’я з боку фірми, звернемо увагу на його складові, які знаходяться на рівні сподівань, а не плану дій. Це використані словосполучення, не забезпечені відповідними заходами у змісті концепції: «інстинкт самозбереження», «стимулювання здорового способу життя», «готовність до постійного само змінювання» «тощо. Нами доведено, що до порядку денного поставлена тема непрофесійної фізкультурної освіти (НпФО) здобувачів вищої освіт, яка натомість сприяє включенню особистості у будівництво власного здоров’я - Bbuilding one's own health.Документ Особливості мотивації студентів до занять фізичною культурою і спортом(2021) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Матросов Сергій; Matrosov Serhii; Рудоман Юрій; Rudoman YuriiУ статті обґрунтовується важливість заохочення студентів до занять фізичною культурою і спортом. Крім очевидних переваг для вчителя, тур Визначено провідні мотиви студентів, що спонукають їх до таких занять: бажання підвищити фізичну підготовленість – близько 45,5%; необхідність оптимізувати вагу, поліпшити фігуру – близько 48%; отримати залік з дисципліни «Фізичне виховання» – понад 33% студентів; можливість зняти втому, підвищити працездатність – близько 19% студентів; досягнення спортивних успіхів, раціональне використання вільного часу – менше 10% студентів.Документ Особливості розвитку силових якостей студентів у процесі фізичного виховання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Білоцерківець Сергій Сергійович; Bilotserkivets Serhii Serhiiovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr AnatoliiovychУ дослідженні були розглянуті організаційно-методичні аспекти та особливості розвитку силових якостей на заняттях з фізичної культури зі студентами. Було вивчено мотиваційні пріорітети та визначено рівень фізичної підготовленості студентів. Розроблена і експериментально обґрунтована ефективність методики занять для покращення усіх силових якостей студентів на занятях з фізичної культури.Документ Особливості секційної моделі організації фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Матросов Сергій; Matrosov Serhii; Ярова Олена; Yarova OlenaМета дослідження – проаналізувати ступінь вивчення проблеми використання секційної моделі організації фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти. Методи дослідження: узагальнення літератури й матеріалів мережі Інтернет, абстрагування, аналіз, синтез. У статті подано результати аналізу особливостей реалізації секційної моделі організації фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти. Вони полягають у використанні найбільш популярних і, одночасно, досяжних із точки зору матеріально-технічного забезпечення видів спорту в процесі секційних занять. Основною проблемою реалізації секційної моделі є матеріально-технічне забезпечення та необхідність якісної підготовки викладачів фізичного виховання для закладів вищої освіти.Документ Особливості системи підготовки юних борців на секційних заняттях з вільної боротьби(Гельветика, 2024) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Карпов Андрій Євгенович; Karpov Andrii YevhenovychСучасні методологічні підходи до вирішення завдань спорту вищих досягнень постійно підкреслюють необхідність ретель-ного вивчення та розвитку дитячого та юнацького спорту. Одним із видів спорту, який сприяє гармонійному розвитку молодого покоління, є вільна боротьба. Підвищення спортивних результатів у вільній боротьбі значною мірою залежить від побудови ефек-тивної системи підготовки борців, що змушує спеціалістів постійно винаходити ефективні педагогічні підходи для створення оптимальної системи вдосконалення різних аспектів підготовки юних борців. У цій статті розширено теоретичні уявлення щодо особливостей системи підготовки юних борців на секційних заняттях з вільної боротьби. Теоретичний аналіз наукової та мето- дичної літератури виявив, що цілісність системи підготовки юних борців забезпечується на основі певної структури та харак- теризується великою кількістю методів і засобів, широким застосуванням матеріалів з різних видів спорту та рухливих ігор, а також використанням ігрового методу. Встановлено, що вся система підготовки юних борців направлена на всебічний фізичний розвиток спортсменів, здатних успішно переносити великі фізичні та психічні навантаження, характерні для борців. Узагаль-нення результатів наукових досліджень та їх аналіз показують, що основним аспектом системи підготовки юних борців є ціле- спрямований розвиток фізичних якостей з урахуванням вікових особливостей. Виявлено, що для досягнення високих результатів на початковому етапі навчання необхідно приділити увагу основам технічної підготовки, особливо оволодінню технічними навичками та прийомами, необхідними у боротьбі. З’ясовано, що завдання, які стоять перед спортсменом і тренером, визначаються не лише вдосконаленням наявних прийомів, але й освоєнням нових засобів, необхідних для вирішення конкретних техніко-тактич-них завдань. Ці висновки підкреслюють важливість систематизованого підходу до підготовки юних борців, що враховує їх вікові та індивідуальні особливості, здійснюючи гармонійний розвиток фізичних, технічних та тактичних навичок.Документ Особливості та ефективність програм з фізичного виховання в коледжах та університетах США(2016) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Мазний Д. О.; Maznyi D. O.Мета – на основі аналізу літературних джерел визначити особливості викладання та ступінь ефективності програм з фізичного виховання для вищих навчальних закладів США в залежності від їх змісту. Методи дослідження: аналіз наукових праць, документальних матеріалів, порівняння, узагальнення, систематизація фактичного матеріалу. Характерною особливістю викладання програм з фізичного виховання для студентів США є застосування трьох їх різновидів: спортивно орієнтованих; спрямованих на засвоєння концептуальних теоретичних знань, необхідних для формування мотивів та інтересів до ведення здорового способу життя; програм змішаного типу. Найбільш ефективним є останній різновид – концептуальна інформація про переваги фізичної активності та здоров’я в поєднанні з практичною фізкультурною діяльністю.Документ Проблема залучення науковців до розвитку сфери фізичної культури і спорту в регіоні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Приходько Володимир Васильович; Prykhodko Volodymyr Vasylovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Конох Анатолій Петрович; Konokh Anatolii PetrovychУ статті подані результати дослідження, організованого і проведеного для вивчення практики залучення фахівців фізичної культури і спорту, а саме кандидатів і докторів наук, до розвитку сфери фізичної культури і спорту в умовах регіону. А також, наскільки активно і широко використовуються їхні компетентності та досвід в умовах окремої області. Вперше на державному рівні потребу у підготовці та ефективному використанні наукових кадрів було визначено у Національній доктрині розвитку фізичної культури і спорту у 2004 р. За час, що минув, захистили дисертації сотні кандидатів та докторів наук з фізичного виховання та спорту, педагогічних, медичних тощо. Саме ця причина спонукала розглянути проблему залучення науковців до розвитку сфери фізичної культури і спорту, що стимулює поступ сфери на місцевому рівні. Очевидно, що ця проблема існує також в інших сферах суспільного життя і має досліджуватись. Дослідження було організоване і проведене в Запорізькій області методом опитування експертів, а саме викладачів з науковими ступенями факультету фізичного виховання Запорізького національного університету у кількості 28 осіб. Проаналізувавши результати, можна стверджувати, що існує і викладачами з науковими ступенями вважається гострою проблема залучення кандидатів і докторів наук до підвищення кваліфікації фахівців фізичної культури і спорту. Адже згідно з отриманими даними, можемо дійти висновку, що опитані науково-педагогічні працівники згодні та підтримують думку, що підвищення компетентності фахівців фізичної культури і спорту покращить якість управління фізичною культурою спортом у регіонах. Тож корисними будуть різні форми, а саме, запрошення кандидатів і докторів наук до занять у закладах вищої освіти, у фізкультурно-спортивних організаціях. Це також організація заходів безпосередньо за ініціативи науково-педагогічних кадрів.Документ Проблема технології в реформі сфери спорту в Україні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Приходько Володимир Васильович; Prykhodko Volodymyr Vasylovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Босько Василь; Bosko Vasyl; Бермудес Діана Валеріївна; Bermudes Diana Valeriivna; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro IvanovychМета дослідження полягає в обґрунтуванні проблеми використання соціальних технологій у ході підготовки та проведення реформи сфери спорту. Методи дослідження: аналіз та узагальнення літературних джерел і матеріалів мережі Internet, синтез, абстрагування, індукція й дедукція. У статті подані результати аналізу пропозицій науковців щодо реформування сфери спорту, які можуть навіть бути обрані в якості стратегії потрібних змін. Сенс їхньої критики полягає в демонстрації недостатності самої лише, навіть якісно розробленої стратегії для початку потрібних перетворень. Засобом ефективного впливу на процес змін ю спеціально створена технологія реформування сфери спорту, загальні вимоги до подібних технологій визначені й описані.Документ Програма фахового вступного випробування з теорії і методики фізичного виховання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr Anatoliiovych; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Лянной Михайло Олегович; Liannoi Mykhailo OlehovychУ програмі визначене основне коло завдань, необхідних для всупного екзамену за ступенем «магістр» денної та заочної форм навчання спеціальності 014 Середня освіта (Фізичне виховання). Запропоновано питання для підготовки до вступних іспитів. Визначено критерії оцінювання знань. Рекомендовано літературу. Видання призначене для випускників-бакалаврів навчально-наукового інституту фізичної культури СумДПУ ім. А. С. Макаренка поточного та попередніх років, а також випускників-бакалаврів інших вищих навчальних закладів спеціальності 014 Середня освіта (Фізичне виховання).Документ Професійно-прикладна фізична підготовка студентів інформаційно-логічної групи спеціальностей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Осадчий Олександр Олександрович; Osadchyi Oleksandr Oleksandrovych; Томенко Олександр Анатолійович; Tomenko Oleksandr AnatoliiovychУ дослідженні були розглянуті організаційно-методичні аспекти застосування засобів волейболу на заняттях фізичної культури у студентів інформаційно-логічної групи спеціальностей. Було вивчено мотиваційні пріоритети. Розроблена і експериментально обґрунтована технологія фізичного виховання студентів інформаційно-логічної групи спеціальностей.