Перегляд за Автор "Skorobahatska Oksana Ivanivna"
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Coaching Technology as a Method of Optimizing Socio-Economic Efficiency of the Personnel in Organization(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaThe article discusses the theoretical provisions of coaching technology as a method of optimizing the socio-economic efficiency of the personnel in organization. The types of coaching, principles, and procedures of coaching are analyzed. The main philosophical and psychological postulates of coaching and its main directions are considered. The modern classification of coaching, the conditions for the effectiveness of coach management, the main aspects of process management in the context of coaching technology have been studied. The general provisions for setting goals in coaching are studied. The system of questions “GROW” developed by J. Whitmore and E. Parslow is analyzed. The instrumental foundations of coaching have been studied. The article considers the approach of R. Dilts to determine the peculiarities of the system of values and beliefs of a person, as well as the model of “spiral dynamics”, built on the original ideas of Dr. K. Graves.Документ On the Issue of Key Coaching Competences of the Organization Manager(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana Ivanivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia HryhorivnaThe article considers the theoretical provisions of the key coaching competences of the organization manager. It has been found out that a modern manager must have certain psychological qualities: empathy, directness, impartiality, willingness to apply a fundamentally different approach to personnel management. The authoritarian and debatable approaches are considered. It is determined that coaching provides the manager with real control and the subordinate with real responsibility. In coaching, personal effectiveness is linked to the awareness and responsibility of the manager and the subordinate. It is established that the manager as a coach in his work is guided by the values of subject-subject relations. The integrated approach to the development of personal and interpersonal effectiveness by S. Covey and the levels of principle-oriented leadership, developed by him, are analyzed. The aspects of the “portrait of the ideal coach” developed by A. Savkin and M. Danylova are considered.Документ Гендерні особливості в управлінській діяльності менеджера(2020) Білоус Каріна Віталіївна; Bilous Karina Vitaliivna; Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaВ магістерській роботі розглянуто теоретико-практичні засади дослідження гендерних особливостей в управлінській діяльності менеджера. У першому розділі магістерського дослідження вивчено теоретичні засади формування національної свідомості студентів, а саме: визначено сутність поняття «гендер» у сучасних дослідженнях; з’ясовано соціальні механізми формування гендерних особливостей; обґрунтовано гендерні особливості в управлінській діяльності менеджера. У другому розділі проаналізовано методику експериментального дослідження гендерних особливостей в управлінській діяльності менеджера. Представлено аналіз експериментального дослідження гендерних особливостей в управлінській діяльності менеджера: гендерні ідеали в управлінні реалізуються через гендерну орієнтованість; чоловіча гендерна орієнтованість відображає сприйняття організації, перш за все, з точки зору її включеності у зовнішнє середовище й відображає готовність до гнучкого реагування на зовнішні виклики; жіноча гендерна орієнтованість спрямована на внутрішні ресурси організації, внутрішньоорганізаціні міжособистісні відносини і являє собою готовність до гнучкого регулювання організаційного середовища.Документ До проблеми оптимізації соціально-психологічного клімату як умови ефективного управління навчальним закладом(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaУ статті розглянуто проблему оптимізації соціально-психологічного клімату у педагогічному колективі. Сприятливий соціально психологічний клімат сприяє підвищенню професійної ефективності педагогічного колективу. Оптимізація передбачає покращення умов праці, рівня задоволеності роботою, корекцію режиму роботи, контроль соціально-психологічних характеристик колективу, вдосконалення взаємовідносин у колективі, корекцію індивідуального стилю керівництва.Документ До проблеми психологічної стійкості майбутніх викладачів вищої школи в умовах суспільства ризику(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaУ статті розглянуто проблему психологічної стійкості майбутніх викладачів вищої школи в умовах суспільства ризику. Проаналізовано актуальні дослідження із соціології та психології щодо особливостей психологічної захищеності особистості в умовах травматичних подій суспільства ризику. Обґрунтовано необхідність вивчення психологічних аспектів професійної підготовки науково-педагогічних кадрів у суспільстві ризику. Розглянуто сутність понять «психологічна стійкість», «життєстійкість», «залученість», «життєстійкі переконання». Сформульовано психологічні рекомендації щодо формування психологічної стійкості до ризиків у майбутніх викладачів у суспільстві ризику, їх уміння оцінювати ризики, бути здатними до актуалізації психологічної стійкості в собі та у студентському середовищі.Документ Комунікативна культура викладача закладу вищої освіти та її розвиток у професійній діяльності(2020) Дмитрівська Анна Миколаївна; Dmytrivska Anna Mykolaiivna; Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaВ магістерській роботі теоретично обґрунтовано провідні напрямки діяльності з розвитку комунікативної культури викладача закладу вищої освіти: розроблено модель розвитку комунікативної культури викладача закладу вищої освіти; визначено зміст понять «комунікативна культура викладача закладу вищої освіти».Документ Методика позитивного та негативного підкріплення в педагогічній психології(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaУ статті розглянуто теоретичні положення методики позитивного та негативного підкріплення в контексті педагогічної психології. Проаналізовано сутність позитивного та негативного підкріплення в контексті біхевіористичного підходу. Розглянуто сутність закону ефекту Е. Торндайка; модель оперантної поведінки Б. Скіннера. Розглянуто специфіку та відмінність між термінами «заохочення» та «покарання», з одного боку, та «позитивне» і «негативне підкріплення», з іншого. З’ясовано різновиди підкріплення: позитивне заохочення, позитивне покарання, негативне заохочення, негативне покарання. Проаналізовано типові методи аверсивного контроля. З’ясовано особливості використання методики позитивного підкріплення у процесі навчання та виховання.Документ Основні тенденції розвитку екологічної психології(2015) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaУ статті розглянуто теоретичні основи екологічної психології, проаналізовано основні дефініції екологічної психології. З’ясовано актуальні питання міждисциплінарного наукового напряму: вивчення психології людей, що приймають екологічні рішення, їх мотиваційної сфери, системи цінностей, наявність установок, розробка психотехнічних засобів екологізації свідомості. Розглянуто напрями екопсихологічного підходу: психологічна екологія, психологія оточуючого середовища, екстремальна психологія, психологія інформаційного простору, психологія охорони довкілля, екологічна психологія. Проаналізовано основні завдання екологічної психології. Позначено перспективи подальших наукових пошуків: вивчення проблеми психологічної та духовної безпеки особистості в умовах суспільства ризику.Документ Попівська академія як феномен освітнього простору Слобідської України кінця ХVІІІ – початку ХІХ ст.(Луганський національний педагогічний університет імені Тараса Шевченка, 2006) Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaУ дослідженні здійснено системний аналіз діяльності Попівської академії як феномену освітнього життя Слобідської України кінця ХVІІІ – початку ХІХ ст. Автори характеризують політичні, соціально-економічні, культурно-освітні умови діяльності Попівської академії як просвітницького гуртка місцевої інтелігенції; характеризують особистість засновника академії – Олександра Паліцина, як відомого просвітника, архітектора, перекладача, культурного і суспільного діяча свого краю. З’ясовано систему ціннісних пріоритетів членів Попівської академії, яка включала теоцентричні, соціоцентричні та антропоцентричні вектори ціннісного спрямування. Висвітлення об’єктивних результатів діяльності Попівської академії дозволяє авторам говорити про неї не як про пересічний помісний культурний осередок, а як про видатний феномен освітнього простору нашої батьківщини.Документ Проблема ціннісного самовизначення особистості майбутнього менеджера освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaУ статті розглянуто проблему ціннісного самовизначення особистості. Проаналізовано плани буття, в яких формуються та інтеріорізуються відповідні цінності. Акт ціннісного вибору потребує від людини свободи духу, усвідомленості свого життя, особистісної зрілості. Створення особистісної системи цінностей є найважливішою умовою повноцінної життєдіяльності та продуктивної професійної діяльності майбутнього менеджера освіти.Документ Проблема інтернет-залежності підлітків у сучасних психолого-педагогічних дослідженнях(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaУ статті проаналізовані статистичні дані щодо швидкості інтернетизації сучасного українського суспільства. Розглянуто теоретичні положення щодо визначення Інтернет-залежності. Визначено базові передумови виникнення й основні типи Інтернет-залежності згідно з дослідженнями К. Янг. З’ясовано коло потреб, які підлітки задовольняють за допомогою Інтернету. Проаналізовано критерії діагностики Інтернет-залежності згідно з Р. Тао. Розглянуто поняття М. Гріффітса «технологічна залежність». Відзначено, що основним механізмом розвитку Інтернет-залежності є зміщення мети у віртуальну реальність для заповнення відсутніх сфер життя особистості. Розглянуто психологічні та фізичні симптоми Інтернет-залежності, а також важливі ознаки, які допоможуть учителям і батькам діагностувати комп’ютерну залежність дитини. Визначено деякі шляхи профілактики й корекції Інтернет-залежності підлітків.Документ Психологічні особливості інноваційної діяльності в суспільстві ризику(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaУ статті розглянуто сутнісні характеристики суспільства ризику в соціально-психологічному контексті. Проаналізовано актуальні дослідження із соціології, філософії та психології щодо особливостей психологічної захищеності особистості в умовах травматичних подій суспільства ризику. Обґрунтовано необхідність вивчення психологічних умов щодо ефективної інноваційної діяльності в ситуації соціальних трансформацій. Розглянуто поняття «надситуативної активності», «активної неадаптивності», «аутотелічної особистості». Сформульовано психологічні рекомендації щодо подолання кризового стану особистості в суспільстві ризику та оптимізації її здатності до творчої інноваційної діяльності.Документ Теоретико-методологічні аспекти інноваційної діяльності ЗВО(2020) Розман-Лі Аліса Василівна; Rozman-Li Alisa Vasylivna; Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaВ магістерській роботі розроблено модель розвитку інноваційного потенціалу структур освіти і сформульовані основні принципи її реалізації, які полягають в комплексному і раціональному розподілі різних видів забезпечення (фінансового, ресурсного, кадрового, організаційного) інноваційної діяльності закладів вищої освіти; структурна модель розвитку інноваційної діяльності вищої школи і більш ефективного функціонування закладів вищої освіти в умовах ринкової економіки, в якій відображено ряд недоліків в здійсненні інноваційної діяльності закладів вищої освіти і сформульовані цілі і завдання для їх усунення, класифікація форм і способів інноваційної діяльності закладів вищої освіти; вдосконалена структура вишівської системи управління, в якій виділено відділ науково-інноваційної діяльності, який координує і контролює науково-інноваційну діяльність закладу вищої освіти; схема взаємодії структур освіти і сфери виробництва, що враховує регіональні особливості, зацікавленість у використанні потенціалу вищої школи, інноваційну політику в галузі науки, галузях виробництва.Документ Теорії та технології інноваційного розвитку професійної підготовки майбутнього вчителя в контексті концепції «Нова українська школа(2021) Кривонос Ольга Борисівна; Kryvonos Olha Borysivna; Бикова Марія Миколаївна; Bykova Mariia Mykolaivna; Волошко Ганна Валеріївна; Voloshko Hanna Valeriivna; Коваленко Наталія Володимирівна; Kovalenko Nataliia Volodymyrivna; Проценко Ірина Іванівна; Protsenko Iryna Ivanivna; Чернякова Жанна Юріївна; Cherniakova Zhanna Yuriivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Мартиненко Олена Вікторівна; Martynenko Olena Viktorivna; Чкана Ярослав Олегович; Chkana Yaroslav Olehovych; Шишенко Інна Володимирівна; Shyshenko Inna Volodymyrivna; Осьмук Наталія Григорівна; Osmuk Nataliia Hryhorivna; Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana Ivanivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Огієнко Олена Іванівна; Ohiienko Olena IvanivnaМонографія є результатом виконання колективної наукової теми кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. У розділах монографії висвітлено широке коло актуальних проблем інноваційного розвитку професійної підготовки майбутнього вчителя, що стали предметом вивчення в контексті реалізації концепції «Нова українська школа». Схарактеризовано теоретичні та методичні засади бакалаврської, магістерської та докторської підготовки майбутнього вчителя до викладання у закладах шкільної і неформальної освіти. Показано, що в сучасних умовах підготовка вчителя спрямована на формування інноваційного фахівця як агента змін. Дослідження буде корисним для викладачів, аспірантів, магістрантів, студентів, педагогічної громади в цілому.Документ Управління формуванням коучингових компетенцій у майбутніх менеджерів організації(2020) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana Ivanivna; Козлова Олена Григорівна; Kozlova Olena HryhorivnaУ магістерський роботі розглянуто теоретико-практичні основи управління формуванням коучингових компетенцій у майбутніх менеджерів організації. У першому розділі вивчено теоретичні основи управління формуванням коучингових компетенцій у майбутніх менеджерів організації, а саме: визначено сутність та передумови виникнення коучингових технологій у системі управління персоналом; проаналізовано технологію коучингу як методу оптимізації соціально-економічної ефективності персоналу організації; обґрунтовано ключові коучингові компетенції менеджера організації. У другому розділі представлено інтегровану модель управління формуванням коучингових компетенцій у майбутніх менеджерів організації, яка передбачає досягнення певного результативного компонента - коучингових компетенцій: знання принципів ведення коучингових сесій, стратегічне мислення, знання законів організаційного розвитку, повага до особистості і цінностей співробітника, бажання вдосконалюватися в галузі управління, віра у власний потенціал і потенціал співробітника. Розроблено програму навчально-тренінгового курсу з формування коучингових компетенцій у майбутніх менеджерів організації, а також методичні рекомендації щодо його впровадження. У висновках подано основні результати дослідження.Документ Феномен конформізму в контексті проблеми ефективності адміністративного управління(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaУ статті розглянуто погляд основних теорій адміністративного управління на врахування людського фактору. Проаналізовано сутність феномену конформізму в контексті проблеми ефективності адміністративного управління. З’ясовано особливості прояву конформізму в соціальний групі. Зроблено спробу визначення позитивного та негативного значення конформізму в процесі управління колективом.Документ Формування національної свідомості студентів в умовах закладу вищої педагогічної освіти(2020) Івченко Андрій Ігорович; Ivchenko Andrii Ihorovych; Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaУ магістерському дослідженні вивчено теоретико-практичні засади формування національної свідомості студентів. У першому розділі визначено сутність національної свідомості у сучасних філософсько-педагогічних дослідженнях; з’ясовано соціально-психологічну характеристику студентського віку; виявлено та обґрунтовано педагогічні умови формування національної свідомості студентів в умовах закладу вищої педагогічної освіти. У другому розділі представлено експериментальне дослідження сформованості національної свідомості студентів в умовах закладу віщої педагогічної освіти; розроблено модель формування національної свідомості студентів в умовах закладу вищої педагогічної освіти; сформульовано методичні рекомендації щодо оптимізації формування національної свідомості студентів в умовах закладу віщої педагогічної освіти, що включають такі завдання: розширення знань про історію свого народу, формування шанобливого ставлення до неї; становлення громадянської позиції; участь у громадському житті; формування інтересу до української культури; збереження та розвиток національних традицій декоративно-прикладної творчості; застосування національного колориту в професійній діяльності. У висновках подано основні результати дослідження.Документ Формування ціннісних орієнтацій студентів в умовах закладу вищої педагогічної освіти(2020) Куца Ангеліна Миколаївна; Kutsa Anhelina Mykolaivna; Скоробагатська Оксана Іванівна; Skorobahatska Oksana IvanivnaВ магістерській роботі розглянуто теоретико-практичні засади дослідження особливостей формування ціннісних орієнтацій студентів в умовах закладу вищої педагогічної освіти. У першому розділі магістерського дослідження визначено сутність категорії «ціннісні орієнтації» у контексті філософсько-педагогічних досліджень; з’ясовано соціально-психологічні особливості студентського віку; проаналізовано проблему формування ціннісних орієнтацій студентів у сучасних дослідженнях. У другому розділі представлено експериментальне дослідження та аналіз сформованості ціннісних орієнтацій студентів в умовах закладу вищої педагогічної освіти; розроблено модель формування ціннісних орієнтацій студентів в умовах закладу вищої педагогічної освіти, що побудована з урахуванням особистісно-орієнтованого, індивідуально-діяльнісного, компетентнісного, продуктивного та аксіологічного підходів і дозволяє за допомогою створення педагогічних умов та послідовного функціонування когнітивно-гносеологічної, мотиваційно-ціннісної, особистісно-творчої та креативної складових забезпечувати оптимальний рівень сформованості ціннісних орієнтацій студентів. В роботі сформульовано засади формування ціннісних орієнтацій студентів в умовах закладу вищої педагогічної освіти. У висновках подано основні результати дослідження.