Перегляд за Автор "Shevchenko Volodymyr Mykolaiovych"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Підготовка фахівців до роботи з дітьми з особливими потребами в сучасних умовах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Шевченко Володимир Миколайович ; Shevchenko Volodymyr MykolaiovychУ статті автор робить аналітичний огляд кадрової політики в системі спеціальної та інклюзивної освіти. Він аналізує підходи до організації навчального процесу у закладах вищої освіти з метою підвищення його ефективності; зазначаю причини, через які існуюча система освіти для дітей з особливими потребами не задовольняю потреби суспільства; указує напрями, що потребують першочергового вирішення; окреслює концептуальні основи підготовки корекційних педагогів до роботи у спеціальних закладах. Автор робить спробу визначити можливості підвищення якості підготовки фахівців за рахунок модифікації підготовки кадрів у закладах вищої освіти при підготовці студентів відповідного напряму.Документ Розвиток системи корекційно-реабілітаційної допомоги дітям із особливими потребами в незалежній Україні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Шевченко Володимир Миколайович ; Shevchenko Volodymyr MykolaiovychУ статті розглянуто розвиток системи корекційно-реабілітаційної допомоги дітям із особливими потребами в незалежній Україні. Автором здійснено історико- педагогічний аналіз розвитку цієї системи за допомогою методів аналізу, синтезу, систематизації й узагальнення. Висвітлено розвиток та особливості вдосконалення і реформування системи освіти дітей із особливими потребами в Україні, починаючи з 90-х років ХХ століття. Стаття може слугувати вказівником до пошуку оптимальних шляхів трансформації, соціалізації дітей із особливими потребами, їх інтегрування в суспільство. Перспективи подальших розвідок полягають у пошуку шляхів взаємодії систем спеціальної та інклюзивної освіти.Документ Розвиток інклюзивних та інтеграційних процесів у Польщі на сучасному етапі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Шевченко Володимир Миколайович ; Shevchenko Volodymyr MykolaiovychУ статті автор висвітляє сучасний розвиток інклюзивних та інтеграційних процесів у Польщі. Були використані методи аналізу, пошуку, систематизації та узагальнення. Автор характеризує підходи та умови до організації інклюзивного навчання; окреслює питання психолого-педагогічного супроводу учнів із особливими освітніми потребами, а також концептуальні основи підготовки корекційних педагогів. Автор зазначає, що хоча на сьогодні в Польщі інклюзивне навчання є основною формою здобуття освіти дітьми з особливими потребами, проте вони можуть здобувати освіту і в спеціальних закладах освіти, які є альтернативними. Подальших розвідок потребує вивчення інклюзивного навчання дітей із особливими потребами на різних освітніх ланках.Документ Соціальна адаптація дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Шевченко Володимир Миколайович; Shevchenko Volodymyr MykolaiovychУ статті автор розглядає важливе питання для сучасної освіти в Україні – включення дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивне середовище. Включення дітей з особливими потребами в інклюзивне середовище полягає у створенні психологічно‐педагогічних умов для навчання та спілкування, взаємодії такої дитини. Автор статті зазначає, що повноцінне виховання дітей з особливими потребами не може відбуватися окремо від сім’ї. Тому сім’я є досить важливим і значимим компонентом для соціальної адаптації дітей з особливими освітніми потребами. Саме їй належить найголовніша та найвідповідальніша роль у цьому процесі, фахівці ж мають допомагати та підтримувати такі родини.Документ Інтеграція дітей з особливими освітніми потребами в соціальне середовище в сучасних умовах(2024) Шевченко Володимир Миколайович; Shevchenko Volodymyr Mykolaiovych; Синьов Віктор Миколайович; Synov Viktor MykolaiovychУ статті розглядається інтеграція дітей з особливими освітніми потребами в соціальне середовище в сучасних умо-вах. Досліджено особливості розвитку дітей з особливими потребами, розглянуто своєрідність їхньої взаємодії із соціальним середовищем. Розкрито поняття «соціалізація» та його головні компоненти. Охарактеризовано своєрідні особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які здатні сприяти розвитку й вдосконаленню інших здібностей та особливостей учнів, а неспроможність задовольнити деякі потреби в конкретній діяльності дає можливість компенсувати її розвиток шляхом досягнення успіхів в інших сферах життя. Встановлено, що на соціалізацію дітей з особливими потребами впливають багато чинників та мікрочинників, від яких залежить подальший розвиток дитини.Визначено, що головною організаційною формою соціальної адаптації та інтеграції в суспільство дітей з особливими потребами в умовах освітнього середовища є інклюзивне навчання, яке включає таких дітей до соціального середовища. Соці-алізація осіб з особливими освітніми потребами також відбувається і в інших типах навчальних закладів, наприклад, навчаль-но-реабілітаційних центрах та навчально-виховних комплексах. Їх умови відкривають широкі можливості для соціалізації таких дітей, а також формують у них здатність змінювати середовище, впливаючи на нього. Розглянуто виховання дітей з особливими потребами в сім’ї, метою якого є показати їх значимість для суспільства та розкрити потенціал їхніх можливостей для інтеграції дітей в соціальне середовище. Охарактеризовано батьківську компетент-ність як важливий чинник розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Встановлено, що сім’я є найкращим середо-вищем для розвитку особистості дитини, головним інститутом виховання, який відіграє значну роль в розвитку суспільства, особливо якщо ця дитина обмежена у своїх можливостях. Саме батькам та іншим членам родини належить вирішальна роль у тому, щоб дитина розвивалася, соціалізувалася, ставала особистістю, яка може приймати самостійні рішення та займати активні життєві позиції.У статті обґрунтовані причини нежиттєздатності сучасної системи «роботи з родиною». Визначено вплив батьків дітей з особливими потребами на систему надання реабілітаційних послуг та на прийняття державних рішень у цій сфері.