Перегляд за Автор "Shcherbakova Iryna Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Актуальні проблеми професійного самовизначення старшокласників в умовах соціально-економічної трансформації суспільства(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna Mykolaivna; Макаренко Н. В.; Makarenko N. V.У статті розглянуто теоретичні основи професійного самовизначення старшокласників в умовах соціально-економічної трансформації суспільства. Проаналізовано актуальні проблеми професійного самовизначення, які постають перед старшокласниками за умов соціально-економічної трансформації суспільства. Уточнено особливості та складові компоненти професійного самовизначення старшокласників в умовах кризового сьогодення.Документ Духовний потенціал сімейного виховання(2015) Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna MykolaivnaУ статті здійснено теоретичний аналіз духовного потенціалу сімейного виховання. Подано базові поняття, що розкривають сутність складових елементів духовного потенціалу сімейного виховання. Сутнісний зміст запропонованого психологічного аналізу досліджуваного феномену зводиться до авторського концепту, відповідно до якого духовний потенціал сімейного виховання визначається неповторними душевно-духовними характеристиками сім’ї, і є визначальною умовою формування відчуття духовної цілісності та духовної стійкості особистості, запорукою її повноцінного розвитку.Документ Задоволеність професійною діяльністю як індикатор нейротизму суб’єктів праці(2015) Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna MykolaivnaУ статті розглянуто основні підходи до визначення задоволеності професійною діяльністю як індикатора рівня нейротизму (підвищеної емоційної нестійкості) суб’єктів праці. Проаналізовано нейротизм як показник підвищеної емоційної нестійкості, що визначає низьку емоційну гнучкість учителя. Визначено необхідність упровадження у професійну діяльність суб’єктів праці комплексних специфічних заходів психологічного та психфізіологічного забезпечення діяльності, а саме: психологічної перевтоми діагностики, корекції психічного здоров’я та психотерапевтичної допомоги, спрямованої на формування професійного довголіття.Документ Психолого-педагогічні технології формування потребово-ціннісного компонента духовної культури особистості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna Mykolaivna; Мащенко Л. Г.; Mashchenko L. H.У статті розглянуто психолого-педагогічні технології розвитку духовності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження потребово-ціннісного компонента духовної культури особистості. Визначено чинники розвитку компонентів духовності в учнів сільської та міської шкіл.Документ Психологічний аналіз понять соціалізація та самовизначення старшокласників в умовах сьогодення(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna MykolaivnaУ статті розглянуто теоретичні основи соціалізації та самовизначення старшокласників. Обґрунтовано експериментальні дані емпіричного дослідження особливостей соціалізації та самовизначення старшокласників в умовах сьогодення, залежність самовизначення від «настанов соціалізації» та їх співвідношення, чинники ефективності соціалізації сучасних випускників загальноосвітніх навчально-виховних закладів.Документ Психологічний аналіз психоаналітичних практик дослідження духовності(2014) Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna MykolaivnaУ статті аналізуються психоаналітичні практики дослідження духовності, зокрема духовної кризи особистості. Охарактеризовано основні концептуальні положення теорій Г. Олпорта, З. Фройда, Е. Фромма, Е. Еріксона, К. Юнга щодо дослідження духовності особистості, її чинників, особливостей формування і розвитку. У статті зроблено висновок, що в контексті сьогодення, коли більшість людей оцінюють власні вчинки з точки зору реалій чуттєво-сприйнятого світу, відповідно до яких вони є або корисними, або байдужими, необхідно визнати, що вони аж ніяк не співвідносяться з цариною духу, а лише засвідчують поглиблення бездуховності. Коли духовно людина перетинає межовий стан між добром та злом, вона фактично обирає деструктивний шлях. Це ще раз підтверджує амбівалентність сучасного життя, особливо в умовах духовної кризи, яка останнім часом набула системного характеру.Документ Психологічні чинники виникнення конфліктів в системі «Вчитель ‒ вчитель»(2021) Макотренко Альона Олександрівна; Makotrenko Alona Oleksandrivna; Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna MykolaivnaТема роботи є актуальною адже значна частина вчителів в умовах Пандемії відчула ускладнення й обмеження у виконанні своїх професійних обов’язків. В таких умовах завжди спостерігаеться різке зниження стресостійкості й посилення конфліктності суб’єктів праці. В результаті глибокого теоретичного аналізу вітчизняноі та зарубіжноі літератури було з’ясовано‚ що конфлікт є сутичкою протилежно спрямованих цілей, професійних інтересів, професійних позицій та думок суб’єктів праці. Причинами професійних конфліктів можуть бути найрізноманітніші проблеми навчально-виховного процесу, матеріальні ресурси‚ життєві питання. Емпіричне дослідження конфліктів між вчителями проведено за допомогою чотирьох психодіагностичних методик: тесту «Діагностика схильності особистості до конфліктноі поведінки» (методика К. Томаса; адаптований варіант Н. Грішиної) ‒ визначено стратегії поведінки вчителів в конфліктних ситуаціях; тесту «Оцінка конфліктності особистості» (Ложкін Г.В., Пов’якель Н.І.)‚ який дозволив визначити рівень особистісноі конфліктності вчителів; методики «Причини стресу у вашій роботі» (Ю. Щербатих), яка дозволила визначити кількість стресорів на роботі, які відчувають учителі; тесту «Оцінка комунікативного контролю в спілкуванні» (адаптований варіант тесту М. Снайдера) за допомогою якого визначено рівень комунікативного контролю учителів. Структура та обсяг роботи: вступу, два розділи, висновки, список використаноі літератури (51 найменувань), 9 додатків. У тексті містяться 10 таблиць, 17 рисунків, у 9 додатках містяться 9 таблиць. Основний зміст роботи становить 56 сторінок.Повний обсяг роботи становить 68 сторінок. Результати роботи апробовано удвох конференціях та оприлюднено у двох наукових статтях.Документ Психологія професійноі мотиваціі співробітників девелоперськоі організаціі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Дудко Катерина Іванівна; Dudko Kateryna Ivanivna; Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna MykolaivnaТема роботи є актуальною, особливо враховуючи темпи росту девелопменту в Украіні й потребу у високо мотивованих працівниках. В результаті глибокого теоретичного аналізу вітчизняноі та зарубіжноі літератури було з’ясовано‚ по-перше, що девелопментом називаеться будь-яка підприемницька діяльність спрямована на створення й реалізацію нового проекту, по-друге, що девелопер це працівник сфери девелопменту, який за своїми обов’язками відповідає за ідею будівельного проекту, земельну ділянку під будівництво, організацію проектування забудови, фінансування проекту. Психологічні особливості професійноі мотиваціі співробітників девелоперських організацій було визначено за допомогою чотирьох методик: тесту-опитувальника мотиваціі афіляціі (ТМА) (А. Мехрабіан, модифікація М.Магомед-Емінова); тесту-опитувальника мотиваціі досягнення (ТМД) (А. Мехрабіан, модифікація М. Магомед-Емінова), опитувальника визначення провідного типу мотиваціі, методики «Діагностика соціально-психологічних установок особистості у сфері мотивацій і потреб: шкала А, шкала Б» (O. Ф. Потьомкіна). На основі кісного аналізу отриманих даних було розроблено психологічні рекомендації професійного мотивування девелоперів. Структура та обсяг роботи: вступу, два розділи, висновки, список використаноі літератури (45 найменувань), 9 додатків. У тексті містяться 8 таблиць, 14 рисунків, у 9 додатках містяться 5 таблиць. Основний зміст роботи становить 52 сторінки. Повний обсяг роботи становить 69 сторінок.Документ Психологія: теорія і практика(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna Mykolaivna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaНавчальний посібник «Психологія: теорія і практика» укладено на основі робочої програми курсу «Психологія» (автор: Щербакова І.М.), яка інтегрує базові аспекти Загальної психології, Вікової психології, Соціальної психології. У посібнику подано: робочу програму курсу; формалізований зміст лекцій; методичний апарат забезпечення практичних занять; психодіагностичний інструментарій для самостійної роботи; список використаної і рекомендованої літератури. Посібник має чітку структуру, складається з семи розділів. Кожна частина посібника містить теоретичний і фактичний матеріал для актуалізації змісту лекційних занять та активізації знань під час підготовки до практичних занять. До кожного розділу посібника включено: формалізований зміст лекційного курсу; матеріали для практичних занять (теоретичні питання для підготовки; основні психологічні поняття; список рекомендованої літератури; тестові матеріали для самоконтролю знань; цікаві вправи і завдання); психодіагностичний інструментарій для самостійної роботи. Текст посібника ілюстровано роботами Херлуфа, Роберта Гонсалвеса, Октавіо Окампо, Давида Бонацці (роботи із відкритих джерел інформації). Навчальний посібник адресований студентам закладів вищої освіти. Автори посібника сподіваються, що пропоноване видання буде корисне студентам під час вивчення курсів «Психологія», «Загальна психологія», «Вікова психологія», «Соціальна психологія», а також усім тим, хто цікавиться теорією і практикою психології.Документ Самогубство: пошук виходу чи його відсутність в освітньому просторі?(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna Mykolaivna; Карпенко Я. В.; Karpenko Ya. V.У статті розглядаються причини суїцидальних спроб, аналізується динаміка зростання самогубств. Акцентується увага на державних програмах запобігання суїцидальних вчинків. Підкреслюється необхідність створення державних програм спрямованих на запобігання дитячої та підліткової суїцидальності.Документ Ціннісний дискурс в освіті в період глобалізації та інформаційної революції(2011) Щербакова Ірина Миколаївна; Shcherbakova Iryna MykolaivnaУ статті розглянуто чинники формування ціннісного потенціалу молоді в інформаційному суспільстві. Проаналізовано роль освіти і виховання у подоланні кризи ціннісних орієнтацій особистості. Досліджено актуальні питання ціннісного дискурсу в освіті, що обумовлені інформаційною революцією і глобалізаційним поворотом історії.