Перегляд за Автор "Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 32
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Вивчення творів малих жанрів у закладах дошкільної освіти з урахуванням засобів логіко-емоційної виразності читання(ФОП Цьома С. П., 2018-04) Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Гринченко Юлія; Hrynchenko YuliiaУ статті розглядаються питання висвітлення педагогічних аспектів вивчення творів малих жанрів в закладах дошкільної освіти з урахуванням засобів логіко-емоційної виразності читання.Документ Вплив розвивального середовища на розвиток сенсомоторного інтелекту молодших дошкільників(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Білєр Оксана Славіківна; Bilier Oksana Slavikivna; Данько Наталія Павлівна; Danko Nataliia Pavlivna; Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia MykolaivnaУ статті проаналізовано науково-педагогічні джерела, на основі яких охарактеризовано розвивальне середовище молодших дошкільників, визначено його компоненти, а саме: соціальний, просторово-предметний, психо-дидактичний та принципи його побудови, зокрема: принцип дистанції, принцип активності, принцип стабільності, принцип комплектування, принцип емоційності середовища, індивідуальної комфортності, принцип сполучення звичних і неординарних елементів в естетичній організації середовища; принцип урахування, статевих і вікових відмінностей дітей; принцип поваги до думки дитини. Розглянуто поняття сенсомоторного інтелекту та обґрунтовано необхідність його розвитку в молодшому дошкільному віці. Визначено, що вчені надають різних відтінків функціональності та впливу розвивального середовища на розвиток дитини, насамперед, визначаючи його виховний вплив. Авторами статті виявлено вплив розвивального середовища на розвиток сенсомоторного інтелекту молодших дошкільників та окреслили вимоги до нього.Документ Вплив усної народної творчості на формування культури мовлення дітей дошкільного віку(ФОП Цьома С. П., 2018-11-08) Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Бесага Ірина; Besaha IrynaУ статті розглянуто усну народну творчість як один із найкращих засобів впливу на розвиток мовлення дітей в дошкільному віці. Акцентовано на важливості використання кожного жанру усної народної творчості під час роботи з дошкільниками.Документ Гендерна освіта в початковій школі: проблеми та перспективи реалізації(2015) Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia MykolaivnaЗазначена наукова розвідка представлена з метою висвітлення й обґрунтування проблем і реальних перспектив гендерної освіти в сучасній початковій школі. Методи дослідження подано як психолого-педагогічні напрацювання: системно-структурний аналіз, синтез, порівняння, класифікація, узагальнення. Методологічні засади розглядаються у вигляді наукових позицій провідних фахівців у галузі педагогіки з питань технологій впровадження принципів гендерної демократії у сферу освітнього простору. Результати та практичне значення дослідження подані в ракурсі презентації проблем набуття ознак практичної готовності до гендерної освіти нової генерації підростаючого покоління. Перспективи подальших розвідок обумовлені далекосяжними змінами в позиціях науковців щодо гендерної проблематики в педагогіці.Документ Гендерна освіта в початковій школі: проблеми і перспективи реалізації(2015) Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia MykolaivnaЗазначена наукова розвідка представлена з метою висвітлення й обґрунтування проблем і реальних перспектив гендерної освіти в сучасній початковій школі. Методи дослідження подано як психолого-педагогічні напрацювання: системно-структурний аналіз, синтез, порівняння, класифікація, узагальнення. Методологічні засади розглядаються у вигляді наукових позицій провідних фахівців в галузі педагогіки з питань технологій впровадження принципів гендерної демократії в сферу освітнього простору. Результати і практичне значення дослідження подані в ракурсі презентації проблем набуття ознак практичної готовності до гендерної освіти нової генерації підростаючого покоління. Перспективи подальших розвідок обумовлені далекосяжними змінами в позиціях науковців щодо гендерної проблематики в педагогіці.Документ Дидактичні особливості вивчення художніх творів у закладах дошкільної освіти(ФОП Цьома С. П., 2018-04) Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Варченко Анна; Varchenko AnnaУ статті розглядаються питання висвітлення педагогічних особливостей як викладання, так і вивчення художніх творів в закладах дошкільної освіти з урахуванням засобів логіко-емоційної виразності читання сучасних науково-дидактичних запитів.Документ Дослідження здоров’язбережувального виховання дітей старшого дошкільного віку у співпраці закладу дошкільної освіти і родини(2023) Кондратюк Світлана Миколаївна; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia MykolaivnaНегативні тенденції щодо рівня здоров’я дітей в Україні активізували значення здоров’язбережувального виховання підростаючого покоління. У статті висвітлено дослідження здоров’язбережувального виховання дітей старшого дошкільного віку у співпраці закладу дошкільної освіти і родини. Нами використовувались такі методи науково-педагогічного дослідження: теоретичні – аналіз психолого-педагогічної літератури, узагальнення передового педагогічного досвіду; емпіричні – педагогічне спостереження, бесіди, анкетування, вивчення й узагальнення досвіду спільної роботи вихователів і батьків; статистичні – математична обробка здобутих даних. З метою визначення сучасного стану здоров’язбережувального виховання дітей старшого дошкільного віку у спільній діяльності родин з закладом дошкільної освіти проведене констатувальний етап експериментального дослідження, у ході якого з’ясувалось, що вихователі закладу дошкільної освіти мають достатній рівень знань з методик здоров’язбереження і впевнені в тому, що взаємодія дошкільного закладу і родини у цьому процесі має бути обов’язковою. У той час як батьки не приділяють достатньої уваги дотриманню складових здорового способу життя дітей через власну непідготовленість та нерозуміння цінності здорової поведінки. У ході формувального експерименту ми врахували необізнаність батьків щодо процесу здоров’язбережувального виховання їхніх дітей. Особливе значення надавалося батьківським конференціям, головною метою яких був обмін досвідом у здоров’язбережувальному вихованні дітей старшого дошкільного віку. Також розроблено перелік спільних заходів щодо здоров’язбережувального виховання дітей у дошкільному закладі та в родині. Широко використовувався метод відвідування родини дитини. Вихователями проводились індивідуальні і колективні бесіди з батьками. Статистичні дані експериментальної роботи засвідчили, що запропоновані форми і методи взаємодії закладу дошкільної освіти і родини у процесі здоров’язбережувального виховання дітей старшого дошкільного віку підвищили рівень знань батьків і старших дошкільників щодо формування здорового способу життя у родині та покращили стан здоров’я дітей. Перспективним дослідження вбачаємо у взаємодії родини і початкової школи у використанні здоров’язбережувальних технологій для збереженні здоров’я дітей молодшого шкільного віку.Документ Здійснення педагогічної інтеграції на уроках образотворчого мистецтва в початкових класах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Данько Наталія Павлівна; Danko Nataliia Pavlivna; Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha OleksandrivnaУ статті розкрито характерні особливості інтегрованого уроку образотворчого мистецтва, специфіку інтегрування різних видів мистецтва в процесі навчання малюванню дітей молодшого шкільного віку; аналізується методичний аспект підготовки та проведення уроків образотворчого мистецтва в сучасній початковій школі, розглядаються засоби, методи, структура, дидактичні особливості інтегрованих уроків. Важливу увагу приділяється діяльнісному підходу, описується методичний аспект реалізації діяльнісного підходу під час проведення інтегрованих уроків образотворчого мистецтва в початкових класах. Наводяться приклади практичного здійснення таких сучасних технологій, як «письмо для себе», «читання для себе», «малюнок для себе» під час уроків образотворчого мистецтва.Документ Методи мистецької освіти молодших школярів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Данько Наталія Павлівна; Danko Nataliia Pavlivna; Кондратюк Світлана Миколаївна; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia MykolaivnaУ статі розглянуто проблему інтегрованого навчання мистецтва молодших школярів та методи його забезпечення. Проаналізовано та узагальнено специфічні методи навчання мистецтву молодших школярів. Навчання та виховання дітей засобами мистецтва є важливою проблемою, яка потребує ґрунтовного вивчення. Активізувати увагу дітей під час уроків, сформувати стійкий інтерес до занять мистецтвом допоможуть нетрадиційні методи навчальної діяльності. Ґрунтуючись на інтегрованому підході, нами застосовано методи організації навчання мистецтву, що сприяють ефективній навчальній діяльності. Розроблено та експериментально перевірено комплекс методів та прийомів інтегрованого навчання мистецтва молодших школярів, наведено приклади їх застосування.Документ Методичні основи навчання культури мови і мовлення учнів початкових класів(2021) Школенко Ірина Олександрівна; Shkolenko Iryna Oleksandrivna; Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia MykolaivnaУ магістерській роботі розглядаються методичні основи навчання культури мови і мовлення учнів початкової школи. Теоретично обґрунтовано проблему культури мови і мовлення в сучасному освітньому просторі. Визначено й охарактеризовано методичні основи навчання культури мови і мовлення учнів початкових класів.Документ Методичні рекомендації до виробничої педагогічної практики у закладах загальної середньої освіти (1–2 класи)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia MykolaivnaУ методичних рекомендаціях подано інформацію, яка містять систематизований методичний і практичний матеріал, що дозволить адекватно організувати у здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта ОС Магістр виробничу педагогічну практику у закладах загальної середньої освіти (1-2 класи): детально упорядковано мету, завдання, критерії оцінювання і структуру виробничої практики. Пропонована розробка включає інформативні інструктивно-методичні матеріали до проведення уроків у початковій школі, які викладено чітко і лаконічно. Методичні рекомендації розроблено у відповідності до робочої програми і чинної освітньо-професійної програми підготовки магістрів спеціальності 013 Початкова освіта.Документ Організаційні засади функціонування загальноосвітніх навчальних закладів у Великій Британії та Україні: порівняльний аналіз(Wydawnictwo Wyzszej Szkoly Technicznej w Katowicach, 2019) Павлущенко Наталія Миколаївна; Шаповалова Ольга Віталіївна; Харькова Євдокія Дмитрівна; Гаврило Олена Іллівна; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Shapovalova Olha Vitaliivna; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Havrylo Olena IllivnaУ розділі монографії зроблено порівняльний аналіз організаційних засад функціонування загальноосвітніх закладів Великої Британії і України.Документ Організаційні засади функціонування загальноосвітніх навчальних закладів у великій Британії та Україні: порівняльний аналіз(Science and Education a New Dimension, 2021) Шаповалова Ольга Віталіївна; Бутенко Віта Григорівна; Павлущенко Наталія Миколаївна; Білєр Оксана Славіківна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Butenko Vita Hryhorivna; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Bilier Oksana SlavikivnaУ статті здійснено порівняльний аналіз організаційних засад функціонування загальноосвітніх навчальних закладів Великої Британії та України. Конкретизовані обов’язкові етапи навчання у школах України та Великої Британії, які впливають на процес становлення і розвиток середньої освіти.Документ Організація правовиховної роботи з молодшими школярами в освітньому процесі початкової школи(2021) Петров Олег Вікторович; Petrov Oleh Viktorovych; Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia MykolaivnaУ дослідженні теоретично обґрунтовано і схарактеризовано особливості організації право виховної роботи з молодшими школярами в освітньому процесі початкової школи. З цією метою застосовано теоретичні та емпіричні методи дослідження, а також методи математичної статистики. Досліджено стан право виховної роботи з молодшими школярами у сучасній початковій школі.Документ Особливості творчої самореалізації дітей середнього дошкільного віку в процесі музичної діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha OleksandrivnaУ статті розкрито проблему ефективного впровадження творчої самореалізації дітей середнього дошкільного віку в процесі музичної діяльності, яка набуває особливої доцільності з появою нових вимог, що пред'являються до сучасного закладу дошкільної освіти. Виявлено, що самореалізація дитини об’єктивна необхідність і природна потреба до самостійних дій або вчинків – потребує особливої уваги на ранніх етапах її формування. Саме дошкільний період є винятково цінним і визначальним у процесі особистісного зростання, так як створює підґрунтя для гармонійного та цілісного розвитку дитини з урахуванням її індивідуальних задатків, нахилів, здібностей.Документ Особливості формування креативного мислення в учнів початкових класів на уроках літературного читання(2021) Литвиненко Віта Валеріївна; Lytvynenko Vita Valeriivna; Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia MykolaivnaУ магістерській роботі розглядаються особливості формування креативного мислення в учнів початкових класів. Визначено передумови, які сприяють формуванню креативного мислення.Представлені рівні сформованості креативного мислення на констатувальному етапі та їх характеристика. Запропоновані методичні рекомендації для формування креативного мислення на уроках літературного читання.Документ Педагогічна практика бакалаврів початкової освіти: наставництво, професійна ідентичність, розвиток власної педагогічної траєкторії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Білєр Оксана Славіківна; Bilier Oksana Slavikivna; Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha Oleksandrivna; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Кондратюк Світлана Миколаївна; Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia MykolaivnaПредставлений навчально-методичний посібник «Педагогічна практика бакалаврів початкової освіти: наставництво, професійна ідентичність, розвиток власної педагогічної траєкторії» є комплексним ресурсом для підготовки студентів до проходження різних видів педагогічної практики. Метою даного посібника є ознайомлення здобувачів вищої освіти з теоретичними основами, організаційними аспектами та методичним забезпеченням педагогічної практики в початковій школі. Посібник також висвітлює питання наставництва, формування професійної ідентичності та створення власної педагогічної траєкторії, що є ключовими елементами професійного становлення майбутніх учителів. Навчально-методичний посібник адресований здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта, а також може бути корисним для викладачів, вчителів-наставників, представників адміністрації закладів освіти, які беруть участь в організації та проведенні педагогічної практики.Документ Педагогічні аспекти мовленнєвої підготовки педагога початкової школи(ФОП Цьома С. П., 2018-04) Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Кучерява Юлія; Kucheriava YuliiaУ статті розглядаються питання висвітлення педагогічних аспектів мовленнєвої підготовки педагогів початкової школи з точки зору науково-методичних та дидактичних позицій викладання філологічних дисциплін у вищих педагогічних навчальних закладах.Документ Педагогічні умови виховання у дітей дошкільного віку ціннісного ставлення до представників протилежної статі(2020) Борисова Марина Володимирівна; Borysova Maryna Volodymyrivna; Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia MykolaivnaМагістерська робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 012 Дошкільна освіта. У кваліфікаційному проекті визначено теоретичні аспекти виховання ціннісного ставлення дітей дошкільного віку до представників протилежної статі та схарактеризовано організаційні основи педагогічних умов виховання ціннісного ставлення дітей дошкільного віку до представників протилежної статі.Документ Педагогічні умови гендерного виховання учнів початкових класів(2014) Павлущенко Наталія Миколаївна; Pavlushchenko Nataliia Mykolaivna; Король Олена Вікторівна; Korol Olena ViktorivnaУ статті пропонується детальний опис особливостей гендерного виховання учнів початкових класів, представлений у формі наступних педагогічних умов: удосконалення змісту виховання через реалізацію сучасних гендерних підходів; використання результатів гендерного аналізу підручників початкової школи для формування егалітарної свідомості; організація виховного процесу на засадах гендерної рівності. Зазначені педагогічні умови спрямовані на формування гендерної свідомості підростаючого покоління, відмову від асиметрії гендерної соціалізації бінарного типу, розстановку акцентів при вихованні на особистісні якості дитини, а не на її біологічну приналежність.