Перегляд за Автор "Parfilova Svitlana Leonidivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 33
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Methods of Using Fiction for the Development of Artistic-Speech Activity of Preschool Children(Frankfurt, Deutschland Poitiers, France Los Angeles, USA, 2021-03) Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha Oleksandrivna; Кондратюк Світлана Миколаївна; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana LeonidivnaThe article considers the methods that promote development of artistic-speech activity by means of fiction. The methods of artistic-aesthetic consciousness formation are determined: narrative or explanation of the preschool teacher, retelling the fairy tale “in one’s own words”, direct storytelling, reading-viewing literary works, conversation. The methods of artistic-speech activity organization are characterized: analysis of a fictional text; commenting on a literary work with non-textual materials; observations or excursions; comparison; lexical and stylistic analysis of the work. The methods of stimulating practical verbal creativity are revealed: creation of problem-searching situations, emotional action, modeling interactive games, realization of a literary work, literary creativity, dramatization and staging of works.Документ Preschool Education in Foreign Countries: Theory and Practice(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Кондратюк Світлана Миколаївна; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaThe handbook covers the main tasks and content of the leading conceptual, basic and variable program documents on current issues of theory, general cultural development, world achievements in pedagogy, which ensure integration of the national education system into the world and European area. The systematic coverage of the results of analysis of the source base of education systems of different countries was conducted in order to identify global patterns and trends in education and take into account their specifics in domestic pedagogy. The foundations of modern and perspective development of domestic preschool education on the basis of the analysis of foreign pedagogical experience achievements are given.Документ Використання мультиплікаційних фільмів у формуванні комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку(2020) Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha VitaliivnaУ статті схарактеризовано сутність понять «компетентність», «мовленнєва компетентність», «комунікативно-мовленнєва компетентність», «формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку»; проаналізовано потенційні можливості використання мультиплікаційних фільмів у формуванні комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку; визначено критерії добору мультиплікаційних фільмів з точки зору їх придатності для використання як засобу формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку; означено етапи роботи над мультиплікаційними фільмами в контексті формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку.Документ Застосування дослідницького методу в навчально-пошуковій діяльності молодших школярів(2016) Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana LeonidivnaМетою статі є дослідження шляхів включення молодших школярів у дослідницьку діяльність, у процес перетворення засвоєних знань і самостійного «відкриття» нових. Методологічну основу становлять теорії наукового пізнання й розвитку особистості. Проведена дослідна робота засвідчила, що успішність реалізації дослідницького методу в процесі навчання багато в чому залежить від оптимального поєднання групових та індивідуальних форм організації занять. Така взаємодія учнів у процесі розв’язання дослідницьких завдань призводить до виникнення позитивних емоцій і формування особистісного смислу учіння. Перспективи подальших наукових розвідок пов’язані з розширенням вікових меж досліджуваного контингенту та охопленням інших предметних галузей.Документ Комунікативно-мовленнєва діяльність учнів початкової школи(ФОП Цьома С. П., 2018-11-08) Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Буханець Катерина Олександрівна; Bukhanets Kateryna OleksandrivnaУ статті висвітлюються особливості формування комунікативної компетентності молодших школярів, розглянуто способи організації мовленнєвої діяльності учнів початкової школиДокумент Модель формування пізнавальної мотивації молодших школярів у процесі навчально-пошукової діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana LeonidivnaСтаття присвячена розгляду низки концептуальних положень, що стосуються моделювання формування пізнавальної мотивації молодших школярів у процесі навчально-пошукової діяльності. Методологічну основу становлять теорії наукового пізнання й розвитку особистості. Складовими структурно-логічної моделі стали компоненти пізнавальної мотивації, організація навчально-пошукової діяльності та педагогічні умови формування пізнавальної мотивації учнів, безпосередньо пов'язані з її ефективністю. Перспективи подальших наукових розвідок пов'язані з розширенням вікових меж досліджуваного контингенту та охопленням інших предметних галузей.Документ Педагогічні стратегії розвитку критичного мислення молодших школярів в умовах нової української школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Кєрєзора Катерина; Kieriezora KaterynaУ статті розкрито сутність поняття «критичне мислення», обґрунтовано значення розвитку критичного мислення для активізації розумової діяльності молодших школярів, визначені ознаки критично мислячої особистості. Розглянуто низку педагогічних стратегій, що сприяють глибшому осмислення навчального матеріалу і є необхідною умовою для формування критичного мислення учнів сучасної початкової школи. Методологічну основу становлять теорії наукового пізнання та розвитку особистості. Проведена дослідна робота засвідчила, що реалізація стратегій критичного мислення дозволяє формувати комунікативну компетентність молодших школярів, створює комфортні умови для їх самовизначення й самовдосконалення.Документ Педагогічні умови розвитку логічного мислення молодших школярів в процесі вивчення математики(2017-10) Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Полєва Анастасія Юріївна; Polieva Anastasiia YuriivnaУ статті представлено низку педагогічних умов розвитку логічного мислення молодших школярів під час вивчення математики.Документ Педагогічні умови творчого підходу до розвитку молодших школярів засобами природи у контексті освітніх інновацій(2021) Деменшикова Наталія Олександрівна; Demenshykova Nataliia Oleksandrivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana LeonidivnaВ магістерській роботі розглядається процес організації творчого підходу засобами природи у молодших школярів. Діагностували сучасний стан творчого підходу у розвитку молодших школярів. Визначено та експериментально перевірено педагогічні умови творчого підходу до розвитку молодших школярів засобами природи в контексті освітніх інновацій.Документ Проблемне навчання як засіб розвитку пізнавальної активності молодших школярів(2021) Мороз Євген Вадимович; Moroz Yevhen Vadymovych; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana LeonidivnaВ магістерській роботі розглядається питання проблемного навчання як засобу розвитку пізнавальної активності молодших школярів. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено (в умовах освітнього процесу) ефективність застосування проблемного навчання для підвищення пізнавальної активності молодших школярів. У роботі запропоновані критерії визначення рівнів розвитку пізнавальної активності молодших школярів та їх показники. Ефективність проблемного навчання як засобу розвитку пізнавальної активності доведена підвищенням рівнів сформованості пізнавальної активності молодших школярів.Документ Психолого-педагогічні підходи до проблеми мотивації(2021) Парфілова Світлана Леонідівна; Бутенко Віта Григорівна; Білєр Оксана Славіківна; Харькова Євдокія Дмитрівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Butenko Vita Hryhorivna; Bilier Oksana Slavikivna; Kharkova Yevdokiia DmytrivnaСтаття присвячена аналізу історичного розвитку поглядів на проблему мотивації й узагальненню існуючих концепцій та підходів до вивчення її сутності, природи та структури. Конкретизовано актуальну мотивацію, яка складається із сили мотиву та інтенсивності ситуативних детермінант мотиваціїДокумент Психолого-педагогічні підходи до проблеми навчальної мотивації молодших школярів(2014) Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Лисенко Оксана Сергіївна; Lysenko Oksana SerhiivnaСтаття присвячена аналізу поглядів на проблему мотивації. Розглянуто існуючі підходи до формування навчальної мотивації молодших школярів. У статтi розкрито поняття мотивації, навчальної мотивації; розкрито зміст мотивів, охарактеризовано провідні групи мотивів. Визначено умови формування навчальних мотивів. Виявлено особливості створення ситуації успіху у навчальній діяльності як суб'єктивного психічного стану задоволення наслідком фізичної або моральної напруги виконавця справи, творця явища.Документ Реалізація діяльнісного підходу в освітньому процесі початкової школи методом проєктів(2021) Панкратова Анастасія Сергіївна; Pankratova Anastasiia Serhiivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana LeonidivnaУ магістерському дослідженні наведено теоретичне узагальнення і нове розв’язання проблеми реалізації діяльнісного підходу в освітньому процесі початкової школи методом проєктів. Визначено, що для ефективної реалізації діяльнісного підходу сприятливими умовами є: наявність проблеми, урахування інтересів і бажань учасників процесу; інтеграція можливостей різних предметів для формування знань; спрямованість навчання на активізацію пізнавальної діяльності. Доведено, що за таким підходом, для молодших школярів характерним є інтенсивний розвиток інтелекту, потреба в активності, допитливість, інтерес до пізнання нового, схильність до творчості.Документ Розвиток дослідницької діяльності дітей старшого дошкільного віку у процесі реалізації проекту(2020) Гаврило Олена Іллівна; Havrylo Olena Illivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana LeonidivnaУ розділі розкрито проблеми сформованості дослідницької діяльності дітей старшого дошкільного віку, що випливають у першу чергу з низького рівня пізнавального інтересу. Для розвитку дослідницької діяльності дітей запропоновано проект роботи на метеорологічному майданчику закладу дошкільної освіти. Перевірка ефективності реалізації даного проекту показала значне підвищення пізнавального інтересу до самої діяльності та змісту знань про неживу природу, сформованість умінь проводити спостереження за погодою у дітей.Документ Розвиток зв’язного мовлення молодших школярів засобами усної народної творчості(2017) Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Васько Наталія Василівна; Vasko Nataliia VasylivnaУ статті розкрито поняття «зв’язне мовлення» та його зв'язок з малими формами фольклору. Розглянуто та проаналізовано питання особливостей розвитку зв’язного мовлення учнів. Акцентується увага на важливості використання усної народної творчості для розвитку та удосконалення мовлення молодших школярів. Доведено, що за допомогою малих фольклорних форм у дітей розвивається чуйність до мови, вони поступово опановують її образну систему, навчаються чіткій та дзвінкій вимові, проходять школу художньої фонетики.Документ Розвиток критичного мислення молодших школярів засобами міжпредметної інтеграції(2021) Кєрєзора Катерина Павлівна; Kieriezora Kateryna Pavlivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana LeonidivnaУ магістерській роботі досліджено актуальну проблему розвитку критичного мислення засобами міжпредметної інтеграції. Доцільність застосування засобів міжпредметної інтеграції в початкових класах зумовлена тим, що це відповідає реалізації принципів Нової української школи, спонукає молодшого школяра до самостійного пошуку нових знань та оволодіння загальними способами дій, забезпечує особистісну самореалізацію і самовизначення кожного учня, формує загальне позитивне ставлення до учіння. Науковий аналіз проблеми дозволив виявити залежність результативності процесу навчання від рівня розвитку критичного мислення молодших школярів.Документ Розвиток критичного мислення як психолого-педагогічна проблема(ФОП Цьома С. П., 2018-11-08) Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Золотіна Алла Вікторівна; Zolotina Alla ViktorivnaУ статті розкрито різні підходи до розуміння критичного мислення, акцентується увага на можливостях його розвитку у молодшому шкільному віці.Документ Розвиток спостережливості молодших школярів як психолого-педагогічна проблема(2017) Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Полякова Вікторія Сергіївна; Poliakova Viktoriia SerhiivnaСтаття присвячена аналізу психологічних і педагогічних поглядів на сутність розвитку спостережливості молодших школярів.Документ Розвиток творчих здібностей молодших школярів на уроках української мови та літературного читання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Литвиненко Ірина Володимирівна; Lytvynenko Iryna VolodymyrivnaСтаття присвячена розгляду низки концептуальних положень, що стосується поняття творчості, творчих здібностей. Визначено сприятливі умови й особливості розвитку цих здібностей у дітей молодшого шкільного віку. Наведено види й форми роботи, що забезпечують ефективний розвиток творчих здібностей учнів при вивченні рідної мови в початковій школі. Методологічну основу становлять теорії наукового пізнання та розвитку особистості. Перспективи подальших наукових розвідок пов’язані з розширенням вікових меж досліджуваного контингенту та охопленням інших предметних галузей.Документ Розвиток читацької культури молодших школярів у процесі сприймання літературних творів(2020) Ященко Віталіна Віталіївна; Yashchenko Vitalina Vitaliivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana LeonidivnaПроаналізовано психолого-педагогічну літературу і досвід шкільної практики з проблеми дослідження. Уточнено поняття «кyльтyрa», «читацька кyльтyрa» стосовно проблеми дослідження. Визначено сутність, компоненти та форми прояву читацької культури учнів молодшого шкільного віку. Виявлено педагогічні умови розвитку читацької культури молодших школярів у процесі сприймання літературних творів. Розроблено і теоретично обґрунтовано змістовно-процесуальні основи розвитку читацької культури молодших школярів у процесі сприймання літературних творів.