Перегляд за Автор "Lianna Olha Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 21
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Активізація пізнавальної діяльності студентів під час навчання основ здоров'я(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Міхеєнко Олександр Іванович; Mikheienko Oleksandr Ivanovych; Литвиненко Віталіна Анатоліївна; Lytvynenko Vitalina Anatoliivna; Лянной Михайло Олегович; Liannoi Mykhailo Olehovych; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaМета: розробити й обґрунтувати форми та методи активізації пізнавальної діяльності студентів у процесі навчання основ здоров'я. Методи: аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури, тестування, валеологічний моніторинг, педагогічний експеримент. Результати: опанування знань про здоров'я передбачає творчо-практичну діяльність, яка потребує пошуку відповідних засобів, методів, форм навчання, пов'язаних із активізацією пізнавального інтересу та пізнавальної діяльності як дієвих чинників впливу на успішність та ефективність навчання студентів. Практичне значення: розроблено й конкретизовано шляхи поліпшення якості засвоєння навчального матеріалу з основ здоров'я, які сприяють успішному практичному застосуванню знань про здоров'я, дотриманню правил і норм здорового способу життя. Висновки та перспективи подальших наукових досліджень: проблему виховання свідомого і дбайливого ставлення до здоров'я необхідно вирішувати засобами освіти. Процес опанування науки про здоров'я потребує розробки й застосування нових педагогічних технологій, які спонукають до здорового способу життя, реалізації оздоровчих засобів.Документ Алгоритм програми фізичної терапії при ювенільному ревматоїдному артриті у післягострому реабілітаційному періоді(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Єгарміна Юлія Русланівна; Yeharmina Yuliia Ruslanivna; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaУ статті розглянуто особливості розробки та впровадження алгоритму програми фізичної терапії при ювенільному ревматоїдному артриті у післягострому реабілітаційному періоді, що базується на категоріальному профілі МКФ.Документ Застосування ерготерапії в логопедичній реабілітації осіб з афазією(ФОП Цьома С. П., 2017-04-14) Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha Volodymyrivna; Толбатова Світлана Валеріївна; Tolbatova Svitlana ValeriivnaУ статті обґрунтована необхідність і сутність проведення підготовки хворих з афазією до реалізації відновленої мовленнєвої функції в умовах активного спілкування і діяльності. Викладено досвід застосування ерготерапії у комплексі логопедичних занять з метою розширення засобів стимулювання мовленнєвої функції під час відновлювального навчання.Документ Компоненти педагогічного середовища в логопедичній реабілітації хворих з афазією(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaМетою статті стало визначення компонентів педагогічне середовища та з’ясування їх впливу на відновлювальне навчання хворих з афазією. У статті розкривається актуальність проблеми визначення педагогічних умов логопедичної реабілітації осіб з афазією. Висвітлюється роль педагогічного середовища як педагогічної умови відновлювального навчання та ефективного важеля у оптимізації реабілітаційного процесу. Проаналізовано організаційні, особистісні, соціальні і побутові компоненти педагогічного середовища відновлювального навчання при афазії. Зазначені перспективи подальшого аналізу аспектів моделювання педагогічного середовища у логопедичній реабілітації хворих з афазією.Документ Корекційна робота з дітьми з інвалідністю в умовах реабілітаційного центру: досвід Німеччини(2023) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Рибалко Петро Федорович Rybalko Petro Fedorovych; Rybalko Petro Fedorovych; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaУ статті висвітлено змістово‐процесуальні засади корекційної роботи з дітьми з інвалідністю в Німеччини на прикладі Мюнхенського реабілітаційного центру. Виявлено, що діяльність аналізованого в статті реабілітаційного центру спрямована на корекційну допомогу й усебічну підтримку дітей та молоді з інвалідністю, а також їхніх сімей/піклувальників. З’ясовано, що основними напрямами такої допомоги є надання якісних освітніх послуг у системі безперервної освіти (дошкільна, початкова, середня, професійно‐технічна), що спрямована на підготовку молодої людини з інвалідністю до самостійного життя в суспільстві й успішного працевлаштування; надання корекційно‐реабілітаційних послуг та психологічної підтримкиДокумент Мовленнєва діяльність як спосіб реалізації мовленнєвого спілкування(2015) Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaУ статті проаналізовано різні підході вітчизняних і зарубіжних учених до розуміння й визначення мовленнєвої діяльності. Через органічний зв’язок мовленнєвої діяльності та спілкування окремо розглянуто розгортання мовленнєвого акту під час спілкування. Для аналізу спілкування як мовленнєвого явища розглянуто механізми породження і сприйняття мовленнєвих повідомлень, що спрямовані на спілкування або, в окремих випадках, регулювання і контроль власної діяльності. Це дозволило провести теоретичний аналіз мовленнєвої діяльності як способу реалізації мовленнєвого спілкування.Документ Основи педіатрії(Видавництво СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Кондратюк Світлана Миколаївна; Лянна Ольга Володимирівна; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Lianna Olha VolodymyrivnaНавчальний посібник рекомендований для підготовки фахівців за спеціальністю «Дошкільна освіта», складений відповідно до навчального плану. При його створенні враховано наробки низки дослідників з означених питань, нормативні документи: закони України «Про вищу освіту», «Про дошкільну освіту», Конвенція про права дитини та ін. Матеріали посібника охоплюють широкий спектр проявів різних хвороб дітей дошкільного віку, гігієнічні основи організації життя дітей, особливості їх виховання і навчання в дошкільних закладах. Навчальний посібник також буде в нагоді всім, хто цікавиться питаннями збереження здоров’я дітей.Документ Основні напрями вищої професійної фізкультурної освіти в контексті ідей акме-культурологічної парадигми(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor Volodymyrovych; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaУ дослідженні проаналізовано становлення національної моделі вищої освіти та визначено сукупність положень, що складають підґрунть основних напрямів вищої професійної фізкультурної освіти в контексті ідей акме-культурологічної парадигми. Показано, що поєднання акмеологічної й культурологічної парадигми в єдиний акме-культурологічний (інтегративний) підхід та його упровадження в професійну підготовку майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту передбачає такі концептуальні трансформації основних структурних компонентів вищої фізкультурної освіти: на рівні освітніх цілей – сформувати професійно-педагогічну культуру майбутніх фахівців; на рівні змісту – посилити акмеологічну й культурологічну складову; на рівні педагогічних технологій – спрямувати зусилля на діяльнісне засвоєння майбутніми фахівцями акме-культурних норм і цінностей; на рівні освітнього середовища – створити акме-культуронасичене середовище навчання; на організаційно-управлінському рівні – сформувати організаційну культуру закладу вищої освіти; на результативному рівні – сформувати особистість майбутнього фахівця з фізичного виховання та спорту як суб’єкта культури.Документ Особливості реабілітаційного програмування при первинному коксартрозі у післягострому реабілітаційному періоді(2021) Ясир Ірина Миколаївна; Yasyr Iryna Mykolaivna; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaУ статті розглядаються особливості реабілітаційного програмування при первинному коксартрозі у післягострому реабілітаційному періоді, які спрямовані на відновлення функціонування ураженого кульшового суглобу та нижньої кінцівки на основі Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності і здоров’я.Документ Програма фізичної терапії осіб з ідіопатичною нейропатією лицевого нерву(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021) Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha Volodymyrivna; Пилипець Ольга Сергіївна; Pylypets Olga SergііvnaУ статті представлено алгоритм і зміст програми фізичної терапії осіб з паралічем Белла. Презентовано етапи лицевого нейро-м’язового перенавчання для осіб з ідіопатичною нейропатією лицевого нерву різного ступеня тяжкості. Висвітлено результати експериментального дослідження щодо перевірки ефективності розробленої програми.Документ Професійна підготовка легкоатлетів у закладах вищої освіти Великої Британії: структура освітніх програм(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Данильченко Артем; Danylchenko Artem; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Бойченко Віталій Віталійович; Boichenko Vitalii Vitaliiovych; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaСтаттю присвячено розгляду структури освітніх програм підготовки легкоатлетів у закладах вищої освіти Великої Британії. Увагу авторів було зосереджено на освітніх програмах, пропонованих Університетом Сандерленда, що є міжнародно визнаним лідером у галузі викладання, інклюзивності та працевлаштування, а саме бакалаврських програмах «Науки про спорт та фізичні вправи» та «Спортивне тренерство і фізичне виховання» з три‐ та чотирирічним термінами навчання. Особливістю освітньої програми «Науки про спорт та фізичні вправи» є міждисциплінарність, спрямована на набуття майбутніми фахівцями з фізичної культури та спорту практичного досвіду в галузі психології, фізіології, біомеханіки, харчування та реабілітації після травм. Освітня програма «Спортивне тренерство і фізичне виховання» фокусується на розвиткові тренерів‐початківців і майбутніх педагогів, готових викладати в закладах початкової, загальної середньої та вищої освіти.Документ Професійна підготовка фахівців з фізичної терапії та ерготерапії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana Oleksandrivna; Арєшина Юлія Борисівна; Arieshyna Yuliia Borysivna; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaМетою статті є розкриття сутності ключових понять галузі: «фізична терапія» та «ерготерапія» й основних нормативно-правових документів, що регламентують професійну підготовку фахівців із фізичної терапії, ерготерапії в Україні. Для досягнення поставленої мети нами були обрані такі методи дослідження: теоретичний аналіз спеціальної науково-методичної літератури та нормативно-правової документації в напрямі фахової підготовки фахівців з фізичної терапії, ерготерапії, узагальнення результатів дослідження науковців. У результаті було узагальнено підходи до трактування понять: «фізична реабілітація», «фізична терапія» і «ерготерапія» у вітчизняній та міжнародній науково-методичній літературі й конкретизовано їх сутність; представлено історичний шлях розвитку спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія» і його поетапні перетворення; представлено перелік і розкрито зміст основної нормативно-правової документації, що регламентують процес професійної підготовки фахівців із фізичної терапії, ерготерапії в закладах вищої освіти України; розглянуто кваліфікаційну характеристику фахівців, яка включає професійні функції і зміст професійної діяльності.Документ Статистичний аналіз результатів педагогічного експерименту з відновлення мовленнєвого спілкування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaФормулювання проблеми. Стаття присвячена актуальній проблемі відновлення мовленнєвого спілкування при афазії у осіб післяінсультного стану. Переважну кількість наукових праць присвячено питанням розвитку та формуванню вербального спілкування в дитячому віці. Особливості відновлення мовленнєвого спілкування при афазії у осіб післяінсультного стану залишаються поза увагою науковців. Матеріали і методи. Для розв’язання проблеми було використано наступні методи: теоретичні – вивчення, аналіз та узагальнення теоретичних та методичних засад дослідження для визначення стану розробленості проблеми й перспективних напрямів її вирішення; емпіричні – педагогічне спостереження, інтерв’ювання, тестування, анкетування, вивчення медичної документації, узагальнення практичного досвіду в закладах охорони здоров’я, констатувальний і формувальний етапи психолого-педагогічного експерименту з метою вивчення стану та особливостей мовленнєвого спілкування осіб із післяінсультною афазією та перевірки ефективності розробленої методики корекційно-відновлювального навчання; методи статистичної обробки даних – якісний аналіз та кількісна обробка одержаних результатів дослідження за допомогою методів математичної статистики з метою забезпечення достовірності та об’єктивності результатів експерименту. Результати. Визначено сучасні науково-теоретичні засади вивчення проблеми мовленнєвого спілкування, конкретизовано особливості проявів синдрому афазії у осіб післяінсультного стану та визначено методологію відновлювального навчання при афазії. Подано теоретичне обґрунтування методики формувального етапу експерименту, з’ясовано особливості порушення мовленнєвого спілкування в осіб з післяінсультною афазією. Обґрунтовано педагогічні умови оптимізації корекційно-відновлювального навчання. Розроблено та доведено ефективність методики відновлення мовленнєвого спілкування при афазії у осіб післяінсультного стану. Висновки. Розроблено ефективний діагностичний інструментарій та педагогічні умови оптимізації успішності відновлювального навчання: диференційовано-інтегрований підхід до визначення напрямів впливу на дефект – поєднання диференційованих та загальних впливів; організація спеціального педагогічного середовища, що є сукупністю соціальних, побутових, організаційних та особистісних умов відновлювальної діяльності; опора на спільну діяльність як різновид взаємодії особи з афазією з іншою людиною; організація взаємодії з сім’єю постраждалого.Документ Сучасні уявлення щодо патогенезу та проявів афазії при мозковому інсульті(2015) Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaЕфективність реабілітаційних заходів при афазії залежить від розвитку адекватних природі дефекту методів відновного навчання. Створення таких методів можливе за умов їх відповідності сучасним науковим уявленням про патогенез та прояви даного розладу. Мета статті – визначити сучасні теорії щодо патогенезу та проявів афазії, яка виникла внаслідок інсульту головного мозку. У ході дослідження, на основі аналізу останніх наукових публікацій, встановлено основні етапи розвитку вчення про афазію та визначено особливості її протікання при геморагічному та ішемічному інсультах головного мозку.Документ Фізична реабілітація військовослужбовців із остеохондрозом поперекового відділу хребта(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016-12-26) Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha Volodymyrivna; Булавацький Богдан Анатолійович; Bulavatskyi Bohdan AnatoliiovychУ статті розглядається проблема відновлення хворих військовослужбовців із остеохондрозом поперекового відділу хребта і протрузіями міжхребетних дисків засобами фізичної реабілітації.Документ Фізична терапія дітей із ювенільним ревматоїдним артритом(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Єгарміна Юлія Русланівна; Yeharmina Yuliia Ruslanivna; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaМагістерська робота присвячена проблемі фізичної терапії дітей із ювенільним ревматоїдним артритом. Мета магістерського дослідження полягає у визначенні та апробації заходів фізичної терапії дітей з ювенільним ревматоїдним артритом спрямованих на відновлення порушення функціональної здатності суглобів. У роботі систематизовано і узагальнено сучасні науково-методичні знання з проблеми реабілітації дітей з ювенільним ревматоїдним артритом. Обґрунтовано та розроблено комплексну програму фізичної терапії для дітей з ювенільним ревматоїдним артритом. Оцінено ефективність розробленого алгоритму програми фізичної терапії щодо відновлення порушення функціональної здатності суглобів у дітей з ювенільним ревматоїдним артритом. обстежено функціональні порушення суглобів у дітей з ювенільним ревматоїдним артритом та визначено рівні обмеження функціональної здатності суглобів, щодо можливості самообслуговування.Документ Фізична терапія осіб з ідіопатичною нейропатією лицевого нерву(2021) Пилипець Ольга Сергіївна; Pylypets Olga Sergііvna; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaКваліфікаційна робота присвячена проблемі фізичної терапії осіб з ідіопатичною нейропатією лицевого нерву. У роботі презентовано алгоритм і зміст програми фізичної терапії осіб з ідіопатичною нейропатією лицевого нерву. Комплексна програма фізичної терапії осіб з ідіопатичною нейропатією реалізовувалася поетапно та включала такі втручання: позиціювання, кінезотейпування, масаж, лицеву нейром’язову ре-едукацію з мімічними вправами. Результати експериментального дослідження підтвердили ефективність розробленої програми фізичної терапії осіб з ідіопатичною нейропатією лицевого нерву, що дозволяє рекомендувати її щодо подальшого практичного застосування в комплексній реабілітації осіб цієї нозології.Документ Фізична терапія осіб зі спинномозковими грижами попереково-крижового відділу хребта(2019) Карпова І. С.; Karpova I. S.; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaУ статті розглянуто особливості застосування кінезотерапії, постізометричної релаксації, кінезіологічного тейпування та лікувального масажу як складових програми фізичної терапії осіб зі спинномозковими грижами попереково-крижового відділу хребта в гострому періоді. Використання запропонованого комплексу фізичної терапії хворих покращує показники функціонального стану опорно-рухового апарату осіб зі спинномозковими грижами попереково-крижового відділу хребта, що свідчить про кращу адаптацію організму до фізичних навантажень та скорочує термін лікування.Документ Фізична терапія осіб після перенесеного хірургічного втручання з приводу пахвинної грижі(2019) Каливод М. П.; Kalyvod M. P.; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaУ статті проаналізовано ефективність застосування засобів фізичної терапії у ранньому післяопераційному періоді хворих після перенесеного хірургічного втручання з приводу пахвинної грижі за допомогою функціональних тестів та методів.Документ Фізична терапія осіб із переломом шийного відділу хребта із застосуванням ПНФ-терапії (пропріоцептивна нейром`язова фасилітаціїя) та вправ на системі підвісів(2018) Косенко Т. В.; Kosenko T. V.; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaУ статті теоретично обґрунтовано, висвітлено практичний досвід застосування та визначено ефективність ПНФ-терапії (пропріоцептивна нейром`язова фасилітація) та занять на системі підвісів у фізичній терапії осіб із переломом шийного відділу хребта.