Перегляд за Автор "Kravchenko Ihor Mykolaiovych"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Методика підвищення рівня загальної фізичної підготовленості студентів-футболістів, які займаються в групах Підвищення спортивної майстерності(Харківська державна академія фізичної культури, 2020) Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor Mykolaiovych; Гладов Володимир Васильович; Hladov Volodymyr Vasylovych; Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla IvanivnaНа основі систематизації та аналізу літературних даних і передового педагогічного досвіду вивчено методики різних авторів, які впливають на розвиток фізичних якостей футболістів. У результаті дослідження встановлено, що розроблена експериментальна методика, яка базується на систематичному застосуванні фізичних вправ аеробно-анаеробного характеру, є ефективною та призвела до підвищення рівня фізичної підготовленості студентів-футболістів, які займаються в групах ПСМ. Мета: обґрунтування й доведення ефективності експериментальної методики підвищення рівня фізичної підготовленості студентів-футболістів, які займаються в групах ПСМ. Матеріал і методи. Педагогічний експеримент проводився на базі Навчально-наукового інституту фізичної культури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка. У дослідженні взяли участь спортсмени збірної ННІФК різної кваліфікації віком від 17 до 21 року зі стажем тренувань 4-6 років. Під час експерименту нами були використані наступні методи дослідження: теоретичного аналізу й узагальнення даних науково-методичної літератури та документальних матеріалів, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати. Розроблена нами експериментальна методика складалася з чотирьох блоків: вправи на розвиток загальної витривалості, силової, швидкісної та швидкісно-силової. Основним засобом розвитку аеробної витривалості був кросовий біг, тривалість якого коливалася від 15-20 до 60 хв. при ЧСС 150 уд/хв. Засобами розвитку швидкісно-силової витривалості слугували вправи в ударах по м`ячу на силу і точність, в одноборствах партнерів за м`яч. Для розвитку швидкісної витривалості застосовували прискорення по 15-30м з відпочинком від 15с до 30с. Після застосування розробленої нами методики результат бігу на 30м з високого старту до проведення експерименту становив 4,36±0,08с, а після експерименту покращився до 4,05±0,05с, тобто на 7,6%. В човниковому бігу 7х50м до проведення експерименту результат становив 60,7±0,43с, а після експерименту покращився до 56,6 ± 0,48с, тобто зріс на 7,2%. Результати в тесті стрибок у довжину з місця мали приріст після впровадження методики, що склав – 4,3%. Висновки. У результаті аналізу літературних джерел було встановлено, що фізичні вправи є одним із основних засобів не лише розвитку й удосконалення фізичних якостей, але й сприяють покращенню техніко-тактичних дій спортсменів. У результаті дослідження встановлено, що розроблена нами експериментальна методика, яка базується на систематичному застосуванні вправ аеробно-анаеробного характеру, які є її складниками, є ефективною та призвела до підвищення рівня фізичної підготовленості студентів-футболістів, які займаються в групах ПСМ.Документ Модернізація процесу технічної підготовки футболістів на етапі попередньої базової підготовки в річному тренувальному циклі(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Кравченко Ігор Миколайович; Ліщенко Олександр Вячеславович; Свістюла Єгор Сергійович; Kravchenko Ihor Mykolaiovych; Lishchenko Oleksandr Viacheslavovych; Svistiula Yehor SerhiiovychПідґрунтям успіхів футболістів під час змагальної діяльності є сумісна і плідна робота, спрямована на вмотивованість спортсмена на підготовку та бажання йти до перемоги. Метою дослідження було визначення думки експертів щодо модернізації процесу технічної підготовки футболістів на етапі попередньої базової підготовки й обґрунтування спеціальних оновлень тренувальної програми. Педагогічний експеримент здійснювався на базі футбольного центру «Барса» у 2023 році. Учасником цього експерименту також був студент-магістрант. Метод експертної оцінки дав змогу отримати інформацію про безпосередню важливість технічної підготовки спортсменів. Також експертами було надано перевагу застосуванню спеціальних засобів для покращення технічної підготовленості саме в період підготовчого етапу. Фахівці зазначили, що для вдосконалення технічної підготовленості спортсменів потрібні спеціальні засоби. Критерієм ефективності спеціальних засобів фахівці виокремили вдосконалення прийомів техніки і значущість спеціальних засобів для вдосконалення технічної підготовленості спортсменів. Обґрунтовано основні чотири етапи формування технічної підготовленості футболістів на етапі попередньої базової підготовки в період річного тренувального циклу. Завдання першого етапу полягає в тому, щоб сформувати уявлення (логічне, зорове та рухове уявлення) про те, як виконувати основні елементи техніки футболу; а також розвивати мотивацію та координаційну готовність до навчання. Завдання другого етапу полягає в тому, щоб сформувати здатність технічно правильно виконувати основні прийоми гри футболістів на цьому етапі підготовки та розвити навички злагоджено поєднувати окремі технічні елементи в єдину цілісну структуру рухових дій спортсмена. Для реалізації цього етапу з формування технічної підготовленості було використано метод практичної вправи. Завдання третього етапу полягає у формуванні вміння правильно виконувати технічні прийоми, поєднувати варіації швидкого пересування по ігровому полі й одночасно взаємодіяти з гравцями. Завдання четвертого етапу полягає в тому, щоб розвинути здатність використовувати технічні прийоми ефективно та надійно в умовах гри під час активної протидії з боку суперника. На цьому етапі технічна підготовка футболістів передбачає ігрові вправи з невеликою кількістю гравців. Це полегшує тактичні завдання, але дає учням змогу виконувати велику кількість дій одночасно.Документ Організація методики покращення фізичних якостей студентів-футзалістів(2023) Кулик Ніна Анатоліївна; Kulyk Nina Anatoliivna; Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor MykolaiovychУ статті розглядається організація тренувального процесу футзалістів, охарактеризовані завдання та методи трену-вального заняття. Мета роботи – дослідити та впровадити у тренувальний процес методику покращення фізичних якостей студентів-футзалістів, які займаються у групі підвищення спортивної майстерності «Футзал» закладу вищої освіти. Методологія статті складається із здійсненого викладу результатів теоретичного дослідження щодо вивчення тренувального процесу футзалістів. Проаналізовано та доведено, що наявний тісний взаємозв’язок між руховими якостями і здібностями, оскільки вони і є фундаментом у координації фізичної та технічної досконалості. Розкрито методику покращення фізичних якостей у тренувальному процесі, яка базувалася на робочій програмі навчальної дисципліни «Футзал та методика його викладання» для студентів групи підвищення спортивної майстерності ННІФК СумДПУ імені А. С. Макаренка, навчально-методичній документації тренерів ДЮСШ та науковців. За результатами дослідження проведений аналіз результатів загальної та спеціальної фізичної підготовленості футзалістів протягом досліджуваного періоду. Зроблені висновки, що під час навчально-тренувального процесу у закладах вищої освіти їхня фізична підготовка у групі підвищення спортивної майстерності з футзалу повинна мати більш виражену спеціалізовану спрямованість, ніж це було на попередніх етапах спортивної підготовки. Основна увага приділяється переважному розвитку сили та витривалості, але необхідне подальше покращення таких якостей, як швидкість, спритність та гнучкість.Документ Основи арбітражу у футзалі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor Mykolaiovych; Міщенко Олександр Володимирович; Mishchenko Oleksandr Volodymyrovych; Лапицький Віталій Олександрович; Lapytskyi Vitalii Oleksandrovych; Гладов Володимир Васильович; Hladov Volodymyr Vasylovych; Ратов Анатолій Максимович; Ratov Anatolii MaksymovychУ методичних рекомендаціях представлено механіку арбітражу у футзалі, а саме система взаємодій арбітрів під час проведення поєдинку між суперниками, що допоможе їм у виборі правильного місцезнаходження на майданчику та прийняття вірних рішень згідно правил футзалу. Це сприятиме належній підготовці студентів групи підвищення спортивної майстерності з футзалу спеціальності 017 Фізична культура і спорт під час навчального процесу у закладах вищої освіти. Методичні рекомендації будуть корисні також викладачам спеціалізованих навчальних закладів галузі Фізична культура і спорт, вчителям фізичної культури.Документ Основи навчання технічним діям у гурткових заняттях з фуболу учнів 5-9 класів закладів загальної середньої освіти(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Деменков Денис Вікторович; Demenkov Denys Viktorovych; Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor MykolaiovychУ статті розглянуто проблеми навчання технічним діям у гурткових заняттях з футболу. Визначені основи навчання технічних дій при організації та проведенні гурткових занять футболом із школярами 5-9 класів закладів загальної середньої освіти. Саме сьогодні ми зіштовхуємось з проблемами пошуку найбільш ефективних засобів, методів розв'язання того чи іншого завдання фізичного виховання в гурткових заняттях з футболу, однак сучасний стан організації та проведення гуркових занять з футболу не дає змогу вирішити нагальні питання якісного та ефективного вивчення основ технічних дій у футболі в гурткових заняттях закладів загальної середньої освіти. Варто ознайомити їх з усіма технічними прийомами, що входять до навчальної програми за цей рік. На цьому етапі навчання школяр сам вибирає (за допомогою вчителя) найбільш прийнятні для себе технічні прийоми, які вивчає на заняттях. Відомо, що високу техніку насамперед характеризує раціональність виконання окремих прийомів високотехнічного футболіста відрізняється впевненістю, невимушеністю, основна увага його спрямована не на сааме виконання прийому, а на вирішення тактичних завдань. Тому при навчанні школярів придбанню різноманітних рухових навичок варто приділяти велику увагу вдосконаленню почуття рухів. У футболі уявлення формуються на основі відомостей, які повідомляються вчителем, і особистого досвіду учня. Практики говорять про те, що учень має розібратися в логіці дії, що вивчається, і зосередити увагу на вирішальних умовах її виконання. Часто спроби виконати дію невдалі саме тому, що виконавець не розуміє, від чого залежить успіх, що є головним і як другорядні елементи пов’язані з головним умовами успіху. Демонстрація повинна супроводжуватися вербальним коментарієм, причому чим яскравіша, образніша, емоційніша мова вчителя, тим швидше і міцніше запам’ятовується інформація, яка повідомляється учням. Якщо учень має достатній руховий досвід і чітко уявляє необхідні дії по кожній з деталей цілісної дії, то рухова дія може бути виконана відразу ж після постановки рухового завдання. Для формування повноцінного уявлення учень повинен не тільки побачити, але й відчути особливості дії, що вивчається, сформувати рухове уявлення про неї.Документ Особливості підготовки жінок в легкоатлетичному семиборстві(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бурла Артем Олександрович; Burla Artem Oleksandrovych; Лянной Михайло Олегович; Liannoi Mykhailo Olehovych; Бурла Олександр Михайлович; Burla Oleksandr Mykhailovych; Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor Mykolaiovych; Іваній Ігор Володимирович; Ivanii Ihor Volodymyrovych; Скачедуб Наталія Миколаївна; Skachedub Nataliya MykolayivnaУ монографії розглянуті питання планування багаторічної підготовки спортсменок, які спеціалізуються на легкоатлетичному багатоборстві, а також технічної підготовки у видах легкої атлетики, що входять до програми сучасного семиборства. У монографії використані результати наукових досліджень видатних вітчизняних і закордонних авторів, рекомендації тренерів щодо технічної й фізичної підготовки в окремих видах жіночого семиборства, а також планування та змісту багаторічної підготовки спортсменок. Крім того, детально розглянута сучасна методика навчання й удосконалення техніки бігу, стрибків і метань, що дозволяє тренерам разом зі спортсменками адекватно аналізувати переваги та недоліки індивідуальної техніки в кожному виді семиборства. Запропонований увазі зацікавленого читача матеріал, безсумнівно, буде корисним спортивним педагогам у практичній діяльності з юними й кваліфікованими багатоборками, а також студентам спортивних академій, інститутів фізичної культури, спортсменкам-легкоатлеткамДокумент Особливості свідомого відношення студентів закладів фахової передвищої освіти до занять фізичною культурою(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Харченко Сергій; Kharchenko Serhii; Химченко Олександр Вікторович; Khymchenko Oleksandr Viktorovych; Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor Mykolaiovych; Гончаренко Володимир Іванович; Honcharenko Volodymyr IvanovychДане дослідження спрямоване на вивчення й удосконалення фізичного виховання студентів у процесі навчання у закладі фахової передвищої освіти та обґрунтовуються педагогічні умови свідомого відношення до фізкультурно- спортивної діяльності на основі взаємодії між викладачами і студентам. Фахова передвища освіта зорієнтована переважно на надання професійних знань та прикладних професійних умінь і меншою мірою на формування навичок збереження власного здоров’я, що здійснюється зазвичай засобами ППФП (виконання фізичних вправ, здійснення рухової активності, спортивні ігри тощо) на заняттях з фізичної культури і обмежене обсягами навчальних планів освітніх програм та відповідними освітніми стандартами для закладів фахової передвищої освіти. Роботи полягає у впровадженні у програму занять фізичною культурою студентів закладів фахової передвищої освіти, в межах якої: динамічна витривалість, стійкість до несприятливих факторів, вольові якості розвиваються за допомогою тривалих аеробних вправ; силова витривалість розвивається вправами для м’язів спини, для м’язів хребта, для м’язів ніг, для розвитку рухливості суглобів плечового поясу, для черевного пресу, для м’язів рук; точність рухів, просторова орієнтація, м’язова чуттєвість розвивається за допомогою вправ у парах з м’ячом на місці і в русі; рухливість у суглобах, сила, спритність розвивається за допомогою як активних, так і пасивних вправи з великою амплітудою рухів; спритність, точність, координація; рішучість, уміння працювати в команді, активність, наполегливість, емоційна стійкість розвиваються через спортивні естафети з предметами та спортивні ігри. Удосконалено зміст програми занять фізичною культурою питаннями: збереження здоров’я та значення фізичної культури (підготовки) у професійній діяльності майбутніх фахівців фахової перед вищої освіти, профілактиці захворюваності й реабілітації; особливостями фізичної підготовки фахівців; системи медичних знань з оздоровчими технологіями.Документ Особливості фізичного виховання дітей із порушеннями зору(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor Mykolaiovych; Гладов Володимир Васильович; Hladov Volodymyr VasylovychСтаття присвячена проблемі фізичного виховання дітей із порушеннями зору. У ході викладу висвітлено сучасний педагогічний досвід фізичного виховання дітей шкільного віку з порушеннями зору, особливості навчання та виховання таких дітей і роль залучення збережених аналізаторів у навчально-корекційний процес. Розглянуто основні методики фізичного виховання дітей із вадами зору. Доведено необхідність розвитку фізичних якостей даної категорії дітей. Установлено, що використання вправ для виправлення постави, профілактики плоскостопості є пріоритетними засобами педагогічного впливу на фізичний стан даної категорії дітей.Документ Техніко-тактична підготовка студентів групи підвищення спортивної майстерності з футзалу(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Євтєєв Віталій; Yevtieiev Vitalii; Кравченко Ігор Миколайович ; Kravchenko Ihor MykolaiovychУ статті представлено результати досліджень вдосконалення технікотактичної підготовки футзалістів. Автором запропоновано підбір спеціальних засобів для удосконалення техніко-тактичних прийомів у процесі тренувальних занять із студентами групи підвищення спортивної майстерності.Документ Техніко-тактична підготовка у футзалі на етапі початкової підготовки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Фаренюк Артем Миколайович; Fareniuk Artem Mykolaiovych; Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor MykolaiovychУ кваліфікаційній магістерській роботі розглядаються дослідження проблеми тренувального процесу початкових груп з футзалу. Саме в цей період юні спортсмени отримують основи техніки і тактики гри. Тому організація підготовки майбутніх футзалістів на початковому етапі повинна бути науково обґрунтованою та методично правильно побудована в тренувальному процесі.Документ Техніко-тактична підготовка у футзалі на етпапі початкової підготовки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Фаренюк Артем Миколайович; Fareniuk Artem Mykolaiovych; Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor MykolaiovychУ статті розглядається питання техніко-тактичної підготовки на початковому етапі у футзалі. Автором запропонована методика навчання технічним та тактичним діям у футзалі на етапі початкової підготовкиДокумент Техніко-тактична підготовка футболістів 15-16 років у підготовчому періоді річного тренувального циклу(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Кравченко Ігор Миколайович ; Kravchenko Ihor Mykolaiovych ; Шульга Ілля; Shulha IlliaТехніко-тактична підготовка представляє процес, направлений на засвоєння навичок техніки і тактики різноманітних футбольних прийомів, закріплених у спеціальних, змагальних умовах. Вказано, що технічні і тактичні навички досягаються тільки в результаті тривалих цілеспрямованих систематичних занять. Всебічна технічна підготовка є основою для здійснення тактичних процесів. Чим вище техніка гравців, тим успішніше вони зможуть вирішувати тактичні завдання, тим вища тактична майстерність команди загалом. Було доповнено програму тренувальних занять для покращення техніко-тактичної підготовки футболістів 15-16 років. Визначено ефективність спеціальних фізичних вправ техніко-тактичної підготовки футболістів 15-16 років у підготовчому періоді річного тренувального циклу.Документ Техніко-тактичне удосконалення футболістів на етапі попередньої базової підготовки(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Бідоленко Віталій; Bidolenko Vitalii; Кравченко Ігор Миколайович ; Kravchenko Ihor MykolaiovychУ статті розглядається питання техніко-тактичного удосконалення футболістів 13-14 років протягом річного циклу підготовки. Автором запропоновано комплекс засобів, які сприяють цілеспрямованому покращенню технічних прийомів, тактичних дій, розвитку спеціальних фізичних якостей, притаманним футболу.Документ Удосконалення тренувального процесу футболістів збірної команди України з футзалу серед спортсменів з порушенням зору(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Сліпухін Андрій; Скрипка Ірина Миколаївна; Кравченко Ігор Миколайович; Гладов Володимир Васильович; Slipukhin Andrii; Skrypka Iryna Mykolaivna; Kravchenko Ihor Mykolaiovych; Hladov Volodymyr VasylovychУ статті підтверджено дані щодо необхідності вдосконалення процесу спортивної підготовки футболістів з порушенням зору засобами сучасних технологій. Визначено, що прогрес сучасного паралімпійського спорту пов’язаний із удосконаленням методики підготовки спортсменів-паралімпійців та забезпеченням рівня їх підготовленості відповідно до вимог змагальної діяльності, тому це необхідно враховувати під час побудови тренувального процесу футболістів із порушенням зору. Обґрунтовано й доведено актуальність на етапі вищої спортивної майстерності підвищувати рівень координаційних здібностей за допомогою використання спеціальних засобів і методів координаційного тренування. Підтверджено, що у процесі підготовки спортсмени збірної команди України з футзалу серед спортсменів із порушенням зору використовуять вправи із застосуванням допоміжного обладнання: «Жгут-резинок», «Степ платформ», «Bosu-ball» для покращення фізичної підготовки. Визначено, що після застосування засобів сучасних технологій у тренувальному процесі футболістів із порушенням зору суттєво покращилися показники координаційних здібностей.Документ Флорбол на початковому етапі підготовки(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Максименко Людмила Михайлівна; Maksymenko Liudmyla Mykhailivna; Мирна Ангеліна Іванівна; Myrna Anhelina Ivanivna; Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor MykolaiovychНавчально-методичний посібник «Флорбол на початковому етапі підготовки» призначений для студентів денної та заочної форми навчання спеціальності 017 «Фізична культура і спорт». Розглянуто важливі питання з навчальної дисципліни «Рухливі та рекреаційні ігри з методикою викладання». Розкрито питання: історичні аспекти флорболу – як спортивної гри, правила, інвентар, екіпіровку гравців; особливості навчання елементам флорболу у віці 5–6 років, специфіка технічної підготовки флорболістів 8–10 років; флорбол у рекреаційній діяльності дитячого населення.Документ Форми організації позакласної роботи учнів молодших класів та їх вплив на фізичний школярів(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Бондаренко Юлія Анатоліївна ; Bondarenko Yuliia Anatoliivna; Гаркавина Євгеній; Harkavyna Yevheniy; Беспалова Оксана Олександрівна; Bespalova Oksana Oleksandrivna; Гончаренко Володимир Іванович; Honcharenko Volodymyr Ivanovych; Кравченко Ігор Миколайович; Kravchenko Ihor MykolaiovychСтаття присвячена організації позакласної роботи учнів молодших класів. Аналізується вплив різних форм організації позакласної роботи учнів на їх фізичний розвиток. Професіоналізм педагога полягає в оволодінні найбільшою кількістю форм роботи та вмінням їх використовувати для вирішення конкретної педагогічної задачі з максимальним виховним ефектом. Вирішення цього важливого завдання покладено насамперед на систему освіти, що потребує принципово нових підходів до навчання, виховання та підготовки до самостійного життя підростаючого покоління, постійного оновлення форм та методів навчання з метою більш ефективного їх впливу на розвиток творчої особистості учня. На сучасному етапі фахівцями, вчителями фізичної культури постійно ведеться робота з пошуку раціонального підходу до використання часу, що відводиться на шкільне фізичне виховання. Добитися поліпшення здоров’я в рамках тільки уроків фізичної культури практично неможливо, а також повною мірою подолати наростаючу гіподинамію і гипокінезію. Крім тоголише незначна частина школярів охоплена позакласними і позашкільними формами фізкультурних занять, тому компенсувати недостатню оздоровчу ефективність шкільної системи фізичного виховання покликані, в тій чи іншій мірі, позакласні заняття, основним напрямком діяльності яких є активний відпочинок з використанням фізичних вправ, ігор,змагань тощо. .