Перегляд за Автор "Kozak Nataliia"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Професійна підготовка майбутніх психологів у контексті застосування інноваційних технологій(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Козак Наталія; Kozak NataliiaУ статті розглядається використання інтерактивних технологій навчання, які залучають здобувачів освіти до активного навчального процесу через різноманітні інтерактивні форми, методи та засоби. Підкреслюється, що такі технології забезпечують досягнення запланованих результатів, зворотний зв'язок та двоспрямованість спілкування, враховуючи життєвий і професійний досвід учасників. Інтерактивне навчання формує середовище співнавчання, де студенти та викладачі є рівноправними партнерами. Автор аналізує переваги, такі як розширення пізнавальних можливостей, високий рівень засвоєння матеріалу, активна роль студентів і розвиток комунікативних навичок, а також труднощі, з якими можуть стикатися викладачі та студенти, зокрема необхідність значних витрат часу на освоєння нових методів. У статті пропонуються шляхи подолання цих труднощів, такі як поступова активізація студентів та якісна підготовка до занять. Окремо виділяються інтерактивні технології (симуляційні ігри, групові дискусії, кейси та практичні ситуації, віртуальні платформи, техніки зворотного зв’язку, інтерактивні тренінги, онлайн‐курси та вебінари, мобільні додатки, ігрові елементи (гейміфікація), психологічні тестування зворотного зв'язку), які сприяють розвитку соціально‐психологічної компетентності майбутніх психологів, підкреслюючи їх важливість у сучасному навчальному процесі. Використання інтерактивних технологій навчання в підготовці майбутніх психологів має переваги, такі як розширення пізнавальних можливостей, високий рівень засвоєння матеріалу, активна участь студентів і розвиток комунікативних навичок. Для успішного їх впровадження важливо поступово активізувати студентів, використовувати якісні заняття, мотивувати цікавими темами та ретельно планувати уроки. Різноманітні інтерактивні технології ефективно сприяють розвитку соціально‐ психологічної компетентності майбутніх психологів, формуючи критичне мислення і навички спілкування, що є важливими для їх професійної підготовки.Документ Інтегративність системного підходу в освітньому процесі(2017) Постіл Степан Дмитрович; Postil Stepan Dmytrovych; Козак Наталія; Kozak NataliiaУ статті проаналізовано складові освітнього процесу вищої школи, його властивості. Вони являють собою складний і взаємозалежний процес, результативність якого визначається системним підходом до його організації. Системний підхід перебуває на новій стадії розвитку - інтеграційній. Інтегративність системного підходу забезпечується такими тенденціями як міждисциплінарність, трансдисциплінарність і синергетика. Комплексними проявами міждисциплінарності є взаємопроникнення, взаємозбагачення підходів і методів різних наук; запозичення взаємопов'язаними науками методів, інструментарію, результатів дослідження, використання їхніх теоретичних схем, моделей, категорій, понять, інтеграція яких дозволяє отримати нове наукове знання тощо. Трансдисциплінарність - спосіб розширення наукового світогляду, який проявляється як вищий рівень міждисциплінарності. Синергетичний підхід розглядає освітній процес як складну саморозвиваючу систему, містить у собі оновлюючий потенціал підготовки та освіти майбутніх фахівців, формує цілісний світогляд людини нової цивілізації. Міждисциплінарну змістовну модель доводиться вибудовувати викладачеві самостійно, формуючи багатовимірність підходів до вивчення дисципліни з точки зору професійної діяльності. Розроблені та впроваджені педагогічні технології сприяють розвитку у студентів здатності вчитися, виробленню інтегрованих умінь та навичок, формуванню та розвитку професійних компетентностей. ленню інтегрованих умінь та навичок, формуванню та розвитку професійних компетентностей.Документ Інтеграційне навчання як чинник підготовки компетентних фахівців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Постіл Степан Дмитрович; Postil Stepan Dmytrovych; Козак Наталія; Kozak NataliiaУ статті проаналізовано складові наукової діяльності студентів вищої школи. Вони являють собою складний і взаємозалежний процес, результативність якого визначається системним підходом до його організації. Системний підхід перебуває на новій стадії розвитку – інтеграційній. Цілісність системного підходу забезпечується такими тенденціями як міждисциплінарність, трансдисциплінарність і синергетика. Впроваджені педагогічні технології сприяють розвитку у студентів здатності вчитися, виробленню інтегрованих умінь та навичок, формуванню та розвитку професійних компетентностей.Документ Інтерактивні технології соціально‐психологічної компетентності професійної підготовки майбутніх психологів(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Козак Наталія; Kozak NataliiaУ статті розглядається роль інтерактивних технологій у професійній підготовці майбутніх психологів, які сприяють не лише здобуттю знань, а й формуванню соціально‐психологічної компетентності – інтегральної особистісної якості, що є необхідною для успішної професійної діяльності та характеризує рівень соціальної зрілості студента. На основі сучасних досліджень визначаються складові соціально‐психологічної компетентності, такі як соціальний інтелект, адаптивність та ініціатива у контактах. Виокреслено характеристики компетентності через мотиваційний, когнітивний, поведінковий, ціннісно‐смисловий та емоційний аспекти. Особлива увага приділяється соціально‐перцептивним здібностям, які включають здатність до адекватного розуміння партнера, емпатії та психологічної проникливості. Автори підкреслюють, що соціально‐психологічна компетентність поєднує особистісні, комунікативні, інтелектуальні та емоційні аспекти, вказуючи на необхідність підбору інтерактивних технологій і розробки методик для ефективного дослідження цього феномену в майбутніх психологів.Соціально‐психологічна компетентність майбутніх психологів є комплексом знань, умінь і навичок, необхідних для ефективної взаємодії з людьми, розуміння соціальних процесів та управління міжособистісними стосунками. Вона включає комунікаційні навички, емоційну інтелігенцію, соціальну чутливість, конфліктологічну компетентність, критичне мислення, а також знання етики та професійних стандартів. Формування цих навичок відбувається через навчання, практичний досвід та взаємодію, що є ключовими у професії психолога. Науковці підкреслюють, що соціально‐психологічна компетентність регулює поведінкові прояви особистості та розвивається в єдності внутрішньої психічної й зовнішньої практичної діяльності. Вони визначають цю компетентність як цілісну характеристику індивіда, що впливає на ефективність його взаємодії з соціумом, включаючи знання про суспільство та механізми міжособистісних взаємодій.Документ Інтерактивність навчання професійної підготовки майбутніх психологів в умовах постнекласичного типу раціональності(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Козак Наталія; Kozak NataliiaУ статті розкрито поняття «інтеракція», яке визначає співпрацю між вчителем і учнями як основний шлях формування творчої особистості. Інтерактивне навчання акцентує на діалоговій взаємодії, де учасники стають партнерами у навчальному процесі. Постнекласична раціональність, що виникає в умовах сучасних змін у суспільстві, підкреслює важливість інтерактивності та співпраці у навчанні та науці. Вона відмовляється від статичних моделей, акцентуючи на динаміці, образному мисленні і міждисциплінарності. Постнекласичний тип раціональності стимулює нові підходи до пізнання, де суб'єкт стає активним учасником, а навчання – процесом самоорганізації та адаптації. Впровадження інтерактивності у навчання сприяє розвитку критичного мислення, комунікаційних навичок та умінь співпраці серед студентів. Структура інтерактивних занять передбачає поетапну реалізацію навчальних цілей через різноманітні вправи, що збагачують мотивацію та залученість студентів. Дослідження також підкреслює важливість підготовки викладачів до впровадження інтерактивних технологій, врахування міжнародного досвіду та принципів гуманістичної психології. Інтерактивне навчання не тільки підвищує якість освіти, а й формує нові стандарти підготовки фахівців. Застосування інтерактивного навчання значно підвищує мотивацію студентів, сприяючи розвитку навичок дискусії, спільного прийняття рішень, аналізу та комунікації. Структура занять включає етапи мотивації, оголошення теми, надання інформації, інтерактивні вправи та підбиття підсумків, що формує у студентів звичку використовувати цей «регламент» у своїй майбутній педагогічній практиці. Методи інтерактивного навчання поділяються на групові та фронтальні. Належне впровадження інтерактивних методів сприяє залученню всіх студентів і розвитку соціально важливих навичок. Інтерактивні технології не є самоціллю; їх використання повинно бути збалансованим з традиційними методами навчання.