Перегляд за Автор "Kharchenko Yuliia Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 28
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Determining Changes in the Mineral Composition of Concrete Due to Chemical Corrosion in a Sulfate Environment(Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2022) Shkromada Oksana; Шкромада Оксана; Ivchenko Viktoriia; Івченко Вікторія; Chivanov Vadym; Чіванов Вадим; Shvets Olha; Швец Ольга; Kochenko Oleksandr; Коченко Олександр; Moskalenko Volodymyr; Москаленко Володимир; Babenko Olena Mykhailivna; Бабенко Олена Михайлівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Харченко Юлія Володимирівна; Pikhtirova Alina; Піхтірова Аліна; Yurchenko Oksana; Юрченко ОксанаThe object of this study was the concrete structures of a chemical enterprise for the production of titanium dioxide. In this case, the ore is decomposed with sulfate acid according to the sulfate production technology. In an aggressive environment, chemical corrosion of concrete occurs, prolonged over time. Using X-ray diffraction and X-ray fluorescence analysis methods, the mineral composition of two prototypes of concrete was determined. It was found that the sample obtained from the workshop for rocessing ore with sulfate acid showed an increased content of sulfur oxide (SO2) on the surface, by 33 %, ith a reduced content of carbonates (CaCO3) on the surface, by 52.9 %, at a depth of 2 cm – by 53.65, ompared to another (control) sample. At the same time, iron oxide (Fe2O3) was found on the surface in a ample of concrete from the ore storage room (control), the content of which decreased by 10.4 % at a depth of 2 cm, and by 12.4 % at a depth of 4 cm. The results of electron microscopy show sulfur crystals on the surface of a concrete sample. It was also found hat the microstructure of concrete was changed under the influence of sulfate corrosion, depending on the ntensity of the exposure to a depth of 2 to 4 cm. By the method of thermoprogrammed mass spectrometry, it as established that when a sample of concrete exposed to sulfate acid is heated to a temperature of 400 °C, ulfur dioxide SO2 is released mainly from the surface. From the surface of the control sample, which contains significant amount of CaCO3, which is easily destroyed by sulfate acid, there is probably a smaller amount of he product of thermal destruction of calcium carbonate carbon dioxide (CO2). The results of the experiment can be used to study the mechanism of development of sulfate corrosion of concrete prolonged over time.Документ Аналіз готовності вчителів міста Суми та Сумської області до дистанційного навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Касьяненко Геннадій Яковлевич; Kasianenko Hennadii YakovlevychНа сьогодні дистанційна освіта в Україні перебуває на етапі впровадження і використання в освітньому процесі закладами освіти. Відразу підкреслимо, що, на нашу думку, система дистанційного навчання не може замінити повністю традиційну систему навчання, а лише доповнюватиме її, і, водночас, матиме вплив на розвиток та удосконалення освіти. Мета статті полягає в аналізі, узагальненні та систематизації досвіду впровадження дистанційної форми навчання шкільних дисциплін у закладах загальної середньої освіти міста Суми та Сумської області. Дистанційне навчання в Україні почало розвиватися давно, але неабиякого поширення набуло у період погіршення епідемічної ситуації в зв’язку з COVID-19. Заклади освіти були вимушені перейти на дистанційну форму навчання. Проведено опитування вчителів, яке було спрямоване на виявлення їх думки щодо ефективності використання онлайн інструментів для забезпечення дистанційного навчання учнів, а також на визначення освітніх ресурсів, електронних засобів навчання, які користуються найбільшим попитом серед вчителів в умовах карантину. Під час опитування було визначено, як вчителі закладів загальної середньої освіти міста Суми та Сумської області організовують дистанційне навчання, як реалізовані його переваги, які інструменти використовують педагоги, наскільки ефективно та гнучко; скільки часу використовують вчителі на підготовку до здійснення освітньої діяльності. З’ясувалось, що багато закладів загальної середньої освіти були не готові до впровадження дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти. Вчителі отримали додаткове навантаження та ряд проблем, зокрема недостатні технічні уміння учнів, обмежений доступ школярів до Інтернету, їх невисоку мотивацію до навчання та самонавчанння і, звичайно, недостатність власного досвіду викладання предметів дистанційно. На цьому тема дослідження не вичерпується. У подальшому планується розкриття можливості впровадження дистанційного навчання на уроках хімії в закладах загальної середньої освіти з урахуванням специфіки цього предмету.Документ Бензиліденацетофенони в реакції з малоновим естером(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Лисенко О. В.; Lysenko O. V.Стаття присвячена дослідженню реакційної здатності бензиліденацетофенонів в реакціях з малоновим естером.Документ Використання алгоритмічних блок-схем при вивченні хімії(2024) Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaУ статті розглянуто результати дослідження, метою якого було проаналізувати ефективність використання алгоритмічного підходу, зокрема алгоритмічних блок-схем, у процесі навчання хімії для покращення навчальних результатів учнів старших класів. Авторами запропоновано використання алгоритмічних блок-схем, які дають змогу перетворити складні послідовності дій у візуально зрозумілий та зручний формат для учнів. Показано, що їх використання є доцільним як під час очного, так і в умовах дистанційного навчання, на різних етапах процесу засвоєння знань як в урочний, так і позаурочний час, і є зручним як для учнів, так і для учителя. Розроблено ряд алгоритмічних блок-схем для вивчення хімії у десятому класі, зокрема для характеристики речовин, складання назв органічних речовин згідно із науковою номенклатурою, а також для розв’язання розрахункових задач різних типів. Авторами наведено та проаналізовано результати педагогічного дослідження, які свідчать про те, що використання алгоритмічних блок-схем під час вивчення хімії у експериментальному класі дозволило покращити навчальні результати для учнів, що мали початковий рівень навчальних досягнень. Водночас, їх використання дозволило суттєво зменшити кількість учнів, які мали середній рівень навчальних досягнень і підняти їх на достатній і, таким чином значно підвищити кількість учнів із достатнім рівнем навчальних досягнень; а також збільшити відсоток учнів, що навчалися на високому рівні. Загалом, отримані результати дослідження та їх аналіз підтвердили, що робота з алгоритмічними блоксхемами сприяє позитивній динаміці у навчанні хімії серед учнів старших класів, оскільки незалежно від вихідного рівня навчальних досягнень, учні, які працювали з алгоритмічними блок-схемами, досягали кращих результатів у вивченні хімії. Це свідчить про високу ефективність цього інструменту у формуванні предметних компетентностей з хімії, особливо у контексті дистанційного навчання.Документ Використання віртуальних хімічних лабораторій під час дистанційного навчання(2021) Саніна Наталія Валеріївна; Sanina Nataliia Valeriivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia VolodymyrivnaМагістерську роботу викладено на 71 сторінці, вона включає в себе три розділи і містить 13 рисунків, 1 таблицю, список використаних джерел становить 68 назв. Актуальність роботи полягає в необхідності розробки і впровадженні нових форм і методів викладання хімії під час дистанційного навчання. Мета роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні можливості використання віртуальних хімічних лабораторій та перевірці їх ефективності на уроках хімії під час дистанційного навчання. Об’єкт дослідження: навчальний процес з хімії у закладах середньої освіти під час дистанційного навчання. Предмет дослідження: використання віртуальних хімічних лабораторій в процесі дистанційного навчання. В першому розділі розкрито сутність дистанційного навчання, його переваги та недоліки, описано засоби та інструменти такого навчання. Також визначено особливості навчального процесу на уроках хімії в умовах дистанційного навчання. В другому розділі проаналізовано поняття віртуальних хімічних лабораторій як засобу навчання хімії, досліджено можливості їх застосування під час дистанційного навчання та розкрито методичні аспекти такого застосування. Третій розділ присвячено експериментальній перевірці ефективності використання віртуальних хімічних лабораторій під час дистанційного навчання. Описано організацію і проведення педагогічного експерименту а також наведено і проаналізовано його результати. За матеріалами роботи зроблено висновки та пропозиції щодо використання віртуальних хімічних лабораторій під час дистанційного навчання.Документ Виробнича (педагогічна) практика в закладах загальної середньої освіти(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2023) Бабенко Олена Михайлівна; Харченко Юлія Володимирівна; Вакал Юлія Сергіївна; Кущ Юлія Іванівна; Babenko Olena Mykhailivna; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Vakal Yuliia Serhiivna; Kushch Yuliia IvanivnaМетодичні рекомендації укладені відповідно до «Положення про проведення практик у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка» (ухвалено рішенням вченої ради СумДПУ імені А.С. Макаренка № 6 від 26.12.2017 р.). і робочої програми виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої освіти та призначені для студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою 014 Середня освіта (Хімія) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Методичні рекомендації включають цілі, основні завдання, зміст, організацію, форми і методи контролю, методичні поради щодо проходження педагогічної практики, а також вимоги, що висуваються до оформлення звітної документації результатів проходження педагогічної практики.Документ Виробнича (педагогічна) практика в закладах фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Вакал Юлія Сергіївна; Vakal Yuliia Serhiivna; Кущ Юлія Іванівна; Kushch Yuliia IvanivnaМетодичні рекомендації укладені відповідно до «Положення про проведення практик у Сумському державному педагогічному університеті імені А.С. Макаренка» (ухвалено рішенням вченої ради СумДПУ імені А.С. Макаренка № 6 від 26.12.2017 р.). і робочої програми виробничої (педагогічної) практики в закладах загальної середньої освіти та призначені для студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою 014 Середня освіта (Хімія) другого (магістерського) рівня вищої освіти. Методичні рекомендації включають цілі, основні завдання, зміст, організацію, форми і методи контролю, методичні поради щодо проходження педагогічної практики, а також вимоги, що висуваються до оформлення звітної документації результатів проходження педагогічної практикиДокумент Вплив температурного фактору на стійкість вітаміну С(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Колтун Т. А.; Koltun T. A.Стаття присвячена дослідженню впливу температурного фактору на стійкість вітаміну С у фруктах.Документ Впровадження скрайб-презентацій у процес вивчення хімії в 9 класі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia VolodymyrivnaМета статті полягає в обґрунтуванні доцільності застосування скрайб-презентацій у сучасних закладах середньої освіти, зокрема на уроках хімії. Для реалізації поставленої мети були застосовані такі методи: теоретичний аналіз літератури, вивчення та узагальнення досвіду роботи вчителів, опитування учнів, проведення педагогічного експерименту. До переваг скрайб-презентацій віднесемо: привабливість і оригінальність цієї технології; компактність і образність; сприяння підвищенню пізнавального інтересу учнів, засвоєнню й запам’ятовуванню навчального матеріалу. Як недоліки, зазначимо: великі часові витрати на створення скрайбу; вимогливість до підготовленості вчителя у технологічному плані, технічному, художньо-естетичному. Був проведений педагогічний експеримент по дослідженню можливостей впровадження до освітнього процесу загальноосвітніх шкіл скрайб-презентацій. За мету дослідження було поставлено упровадження в навчальний процес дев’ятого класу скрайб-презентації для підвищення зацікавленості та мотивації до вивчення та закріплення навчального матеріалу, що, на нашу думку, зумовить покращення якості знань, умінь та навичок школярів. Анкетування школярів показало, що учасники експерименту мали змогу краще розібратись із навчальним матеріалом тем «Розчини» та «Хімічні реакції» за допомогою розроблених скрайб-презентацій. Крім того, аналіз самостійних і контрольних робіт засвідчив, що можливість постійного доступу до навчальних відео під час підготовки домашнього завдання, повторення пройденого матеріалу в класі, при підготовці до контрольної роботи зумовило підвищення рівня навчальних досягнень школярів експериментального класу. Практичне значення дослідження полягає в розробці методики застосування скрайбінгу під час вивчення хімії, яка може бути використана на заняттях з методики навчання хімії, студентами під час педагогічної практики та вчителями.Документ Динаміка мутності річкової води лівобережних приток Дніпра (на прикладі Сумської області)(2021) Данильченко Олена Сергіївна; Danylchenko Olena Serhiivna; Корнус Анатолій Олександрович; Kornus Anatolii Oleksandrovych; Корнус Олеся Григорівна; Kornus Olesia Hryhorivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia VolodymyrivnaСтаття присвячена дослідженню стоку наносів, а особливо однією із характеристик, що відображає ерозійні процеси на водозборі, мутності води на прикладі річок Сумської області. Головна мета статті полягає в просторо-часовому аналізі показників мутності річок Сумської області (лівобережних приток Дніпра). У статті висвітлена інформація про стік наносів річок регіону за весь час спостережень, описані сучасні власні дослідження мутності річкової води та встановлені особливості формування стоку наносів річок регіону. Встановлено, що показники мутності річкової води зростають у напрямку з півночі на південь досліджуваної території, у мішанолісовій зоні вони мінімальні, а у лісостеповій – максимальні; більші значення показника середньої мутності характерні для малих річок регіону ніж для середніх; під час водопілля показники мутності максимальні, а під час межені – мінімальні; прослідковується тенденція до збільшення показників максимальної та середньої мутності річкової води; зарегульованість річок активно впливає на показники мутності: уповільнення водообміну сприяє акумуляція наносів у руслі вище греблі (високі показники потужності шару мулу), а також нижче греблі (створення руслового острову); стік наносів формується переважно за рахунок змиву з поверхні водозбору, більші показники мутності у річок чий басейн більш еродований, де показники розораності максимальні, знищені водоохоронні зони та прибережні захисні смуги.Документ Кетенаміналі в реакції з α-бромокетонами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Фіголь Марина Петрівна; Fihol Maryna Petrivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia VolodymyrivnaСтаття присвячена дослідженню особливостей взаємодії кетенаміналей з α- бромокетонами.Документ Методичні вказівки до виконання та оформлення курсових робіт для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Хімія)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Вакал Юлія Сергіївна; Бабенко Олена Михайлівна; Харченко Юлія Володимирівна; Кущ Юлія Іванівна; Vakal Yuliia Serhiivna; Babenko Olena Mykhailivna; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Kushch Yuliia IvanivnaУ методичних вказівках висвітлено загальні положення і рекомендації щодо підготовки, оформлення та захисту курсових робіт. Методичні вказівки до виконання та оформлення курсових робіт розроблені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Хімія) з метою допомогти студентам підготувати та правильно оформити курсову роботу. Вказівки укладені відповідно до «Положення про курсову роботу Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка» (ухвалене рішенням вченої ради СумДПУ імені А.С. Макаренка № 8 від 25 січня 2021 р.).Документ Методичні рекомендації до написання кваліфікаційних робіт для спеціальності 014 Середня освіта (Хімія)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Харченко Юлія Володимирівна; Бабенко Олена Михайлівна; Вакал Юлія Сергіївна; Кущ Юлія Іванівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Babenko Olena Mykhailivna; Vakal Yuliia Serhiivna; Kushch Yuliia IvanivnaМетодичні рекомендації для виконання кваліфікаційних робіт призначені для студентів та магістрантів спеціальності 014 Середня освіта (Хімія). Містять рекомендації щодо вибору напрямку дослідження, методів та наукових підходів, вимог до оформлення та захисту кваліфікаційних робіт. Методичні вказівки укладені відповідно до «Положення про кваліфікаційну роботу Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка» (затверджено наказом по СумПДУ імені А. С. Макаренка № 448 від 28.11.2022 р.).Документ Онлайн-вікторина як форма профорієнтаційної діяльності(2021) Харченко Юлія Володимирівна; Бабенко Олена Михайлівна; Данильченко Олена Сергіївна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Babenko Olena Mykhailivna; Danylchenko Olena SerhiivnaСтаттю присвячено питанню організації профорієнтаційної діяльності у закладах вищої освіти. Автори наголошують на необхідності пошуку нових форм профорієнтаційної роботи, у тому числі і через карантинні обмеження, обумовлені пандемією COVID-19, і розглядають можливість використання онлайн-вікторин із цією метою. Для цього до Дня відкритих дверей кафедри хімії та методики навчання хімії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка була розроблена онлайн-вікторина з хімії. Онлайн-формат проведення дозволив значно розширити географію учасників. Також шляхом анкетування опитано учасників онлайн-вікторини, результати якого показали, що участь у заході викликала зацікавлення до університету та кафедри-організатора, та дозволили виявити найбільш зручні способи зворотного зв’язку із учнями. Наголошено на необхідності активізації співпраці із учителями. Загалом, результати аналізу отриманих відповідей дозволяють зробити висновок про потенційну ефективність проведення онлайн-заходів із профорієнтаційною метою.Документ Онлайн-вікторини з хімії як елемент гейміфікації, спрямований на активізацію пізнавального інтересу учнів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena Mykhailivna; Сердюк В. О.; Serdiuk V. O.У статті розглянуто проблему зниження пізнавального інтересу учнів при вивченні хімії не тільки безпосередньо на уроках, як під час традиційного очного навчання, так і при дистанційному онлайн-форматі, але й у позаурочний час. Наведено детальний аналіз даних Українського центру оцінювання якості освіти, що засвідчив суттєве зниження інтересу учнів до вивчення хімії у закладах загальної середньої освіти. Одним із шляхів формування позитивного пізнавального інтересу загалом до навчання вважається використання елементів гри – гейміфікація. А зважаючи на активне впровадження у освітній процес різноманітних онлайн-технологій та різнопланових форматів онлайн-заходів, виникає необхідність аналізу їх ефективності та можливостей для дієвого мотивування учнівської навчальної та пізнавальної діяльності, у тому числі і при вивченні хімії. Авторами проаналізовано досвід кафедри біології людини, хімії та методики навчання хімії Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка у проведенні хімічних вікторин у онлайн-форматі та зроблено висновки щодо можливостей такого формату для підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення хімії. Для цього було проведено анкетування учасників онлайн-вікторини – учнів 7-11 класів. Аналіз одержаних відповідей показав, що переважна більшість респондентів вважає, що подібні вікторини, турніри та конкурси, у тому числі й у онлайн-форматі, справді сприяють активізації пізнавального інтересу до вивчення хімії, і виявила переконливе бажання бути учасниками подібних заходів і в майбутньому. Також виявилося, що більшість опитаних вважають хімію цікавою наукою, проте практично половина респондентів зауважила, що завдання, які їм пропонують у школі, є нудними і нецікавими, і на уроках хімії вони не отримують додаткового стимулювання у вигляді ігрової діяльності, яка сприймається дітьми набагато природніше і легше. Також результати дослідження виявили необхідність додаткового аналізу готовності учителів до використання елементів гейміфікації на уроках і у позаурочній навчальній діяльності, як при очному, так і в онлайн-форматі.Документ Організація самостійної роботи студентів при вивченні біохімії(ФОП Цьома С. П., 2017) Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia VolodymyrivnaВ статті розглянуто питання організації самостійної роботи студентів при вивченні курсу «Біохімія» з метою підвищення ефективності засвоєння знань.Документ Особливості викладання курсу біохімії студентам-біологам СумДПУ імені А. С. Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia VolodymyrivnaВ статті розглядається питання організації навчального процесу при викладанні біологічної хімії студентам Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, що навчаються за спеціальністю 6.040102 – Біологія. Зважаючи на передбачене навчальними планами зменшення кількості аудиторних годин, обґрунтовується недоцільність поділу теоретичного матеріалу при плануванні лекційного курсу та лабораторного практикуму на окремі розділи: статичну та динамічну біохімію. Пропонується вивчати основні класи біологічно важливих сполук: білки, вуглеводи, ліпіди та нуклеїнові кислоти з позиції їх будови, властивостей та біологічного значення, одночасно розглядаючи метаболічні перетворення їх в організмі. На прикладі вивчення теми «Загальна характеристика білків. Обмін білків.» розглянуто порядок викладання теоретичного матеріалу. Охарактеризовано організацію лабораторного практикуму та основні предметні компетентності, що мають формуватися у студентів. Акцентовано увагу на ролі самостійної роботи студентів в навчальному процесі.Документ Особливості викладання хімії неорганічної для іноземних студентів у СумДПУ імені А. С. Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia Volodymyrivna; Бабенко Олена Михайлівна; Babenko Olena MykhailivnaУ статті розглядається питання особливостей викладання хімії неорганічної іноземним студентам, а саме студентам із Туркменістану, на прикладі кафедри хімії та методики навчання хімії Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка. Окреслено одну із основних проблем, з якою стикаються і викладачі і студенти – «мовний бар’єр». А вивчення хімічних дисциплін з огляду на неї дається студентам особливо важко. Подолання цієї проблеми вимагає значних зусиль з боку викладача. І одним із рішень може бути створення спеціальної тлумачної літератури – глосаріїв мовами рідної для студентів країни та мовою країни, де вони навчаються, що містять не тільки переклад слів та термінів, але і коротку інформацію-пояснення. До глосарію з неорганічної хімії включено основні терміни, необхідні для засвоєння цього курсу. Вони наводяться трьома мовами: російською, туркменською та українською, а для хімічних елементів – ще й латиною. В статті також проаналізовано основні фактори, що впливають на якість засвоєння нового матеріалу. Зокрема, лаконічна мова, чітка та виразна вимова викладача і водночас прості за будовою речення дозволяють іноземним студентам краще сприймати інформацію. Акцентовано увагу на застосуванні принципу наочності та принципу зворотного зв’язку при проведенні лекцій, як основної форми подання нового матеріалу з неорганічної хімії, яка використовується при роботі з іноземними студентами. Унаочнення інформації, що подається, має особливе значення з огляду на те, що студенти досить важко сприймають інформацію на слух та не володіють навичками конспектування на належному рівні. Авторами статті також піднімається і питання запізнень туркменських студентів на заняття та їх відвідування. Зазначено, що підвищення мотивації до навчання є одним із основних факторів , що впливає на якість освіти.Документ Особливості синтезу кетенаміналей(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Фіголь Марина Петрівна; Fihol Maryna Petrivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia VolodymyrivnaСтаття присвячена висвітленню особливостей синтезу кетенаміналей, а саме питанню знешкодження тіолів, що утворюються як побічний продукт реакції.Документ Особливості синтезу кетенаміналей та їх взаємодії з α-бромокетонами(2020) Фіголь Марина Петрівна; Fihol Maryna Petrivna; Харченко Юлія Володимирівна; Kharchenko Yuliia VolodymyrivnaАктуальність теми магістерської кваліфікаційної роботи полягає в тому, що сьогодні спостерігається тенденція застосування екологічно дружніх та безпечних шляхів синтезу, тому пошук оптимальних умов отримання та дослідження реакційної здатності речовин з практично важливими властивостями залишаються перспективними. Метою дослідження є пошук шляхів оптимізації синтезу кетенаміналей та взаємодії 2-(імідазолідин-2-іліден)-1-фенілетан-1-ону та 2-бромо-1-(4`-нітрофеніл)-етан-1-ону. За результатами дослідження встановлено, що використання «solvent-free» підходу призводить до утворення 1-феніл-3,3-бісметилтіопроп-2-ен-1-ону, ефективним способом знешкодження тіолів є пропускання метантіолу крізь нітратну кислоту, калій йодат та натрій гідроксид. З’ясовано, що проведення взаємодії кетенаміналей з α-бромокетонами в присутності лугу дозволяє збільшити вихід продукту реакції, а використання ультразвукового випромінювання для взаємодії 2-(імідазоліден-2-іліден)-1-фенілетан-1-ону та 2-бромо-1-(4`-нітрофеніл)-етан-1-ону не є ефективним.