Перегляд за Автор "Hulei Olha Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Development of Cognitive Processes and Formation of Figurative Thinking of Junior Schoolchildren Using Visual Arts(2023) Boichenko Maryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Никифоров Андрій Михайлович; Nуkуforov Andrii Mykhailovych; Hulei Olha Volodymyrivna; Гулей Ольга Володимирівна; Kapran Oksana Volodymyrivna; Капран Оксана Володимирівна; Nechyporenko Anna; Нечипоренко Анна; Nykyforov Nazar; Никифоров НазарThe purpose of the article is to summarize the views of leading pedagogues and scientists regarding the effective use of visual arts for the development of cognitive processes and the formation of figurative thinking. The priority methods of this research were chosen: theoretical analysis and generalization of information on the use of artistic creativity in the educational process. The views of modern scientists, practicing teachers, and classics of pedagogical thought regarding the formation of the aesthetic culture of children of primary school age in the context of aesthetic education are analyzed. Specific methods and techniques of the teacher's work with pupils are considered: demonstration, examination of the subject, contemplation, and analysis of works of visual arts, and co‐creation between the teacher and the pupil. Conclusions were made that artistic creativity is an essential means of aesthetic education and the development of creative abilities of primary school age.Документ Theoretical Foundations of Understanding the Essence of Aesthetic Education(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Boichenko Maryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Hulei Olha Volodymyrivna; Гулей Ольга Володимирівна; Kapran Oksana Volodymyrivna; Капран Оксана Володимирівна; Nechyporenko Anna; Нечипоренко Анна; Nykyforov Nazar; Никифоров НазарThe article provides a theoretical analysis of scientific works and summarizes information on the conceptual foundations of aesthetic education in the national scientific discourse. The priority methods of this study were chosen: general scientific (analysis, synthesis, generalization), which made it possible to process the scientific literature, and empirical (source and historiographical analysis, descriptive and analytical method), which were used to search, process and interpret primary sources and clarify the conceptual foundations of aesthetic education in education institutions of different levels. It is stated that aesthetic education forms in children and youth: the ability to live according to the laws of beauty; aesthetic perception of the environment and the world as a whole; artistic and aesthetic taste; aesthetic and value orientation; aesthetic and creative abilities; opportunities for harmonious personality development.Документ Використання елементів методики викладання фотомистецтва у підготовці педагогічних кадрів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Шестопал Я. О.; Shestopal Ya. O.У статті в історико-педагогічному аспекті розглядаються особливості викладання фотомистецтва. Визначаються основні віхи становлення та розвитку виокремлено жанри фотомистецтва. Основну увагу закцентовано на необхідності популяризації та пропаганді означеного виду діяльності як сучасного й перспективного виду художньої творчості. Окреслено можливості використання елементів методики викладання основ фотомистецтва при підготовці вчителів у вищих навчальних закладах.Документ Витинанка як засіб фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha VolodymyrivnaУ статті розглядаються деякі аспекти вдосконалення фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва в контексті вивчення курсу «Мистецтво регіону». Основна увага приділена «витинанці» – одному з видів традиційного народного мистецтва на Сумщині.Документ Волокитинська порцеляна в змісті краєзнавчої підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва(2016) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha VolodymyrivnaУ статті розглянуто побутування Волокитинського виробництва порцеляни як регіонального компоненту в змісті мистецької освіти. Його розробка здійснюється автором у межах краєзнавчої підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва, вагоме місце в якій займає ознайомлення студентів із традиційними видами декоративноприкладного мистецтва свого краю. Автор зосереджує увагу на сторінках з історії виробництва порцелянових виробів, їх асортименту, художніх особливостях, властивостях матеріалів.Документ До питання про естетичне виховання школярів на уроках образотворчого мистецтва(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Харченко А. І.; Kharchenko A. I.Статтю присвячено важливості проблеми естетичного виховання школярів на уроках образотворчого мистецтва задля збереження накопиченого досвіду в історії вітчизняної педагогічної науки у сфері гармонійного виховання дітей та молоді.Документ До питання про символіку вишитих рушників(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Губська О. О.; Hubska O. O.У статті розглядається сутність традиційних символів і системних знаків у вишивках українських рушників. На основі аналізу літературних джерел головну увагу приділено мотиву «Дерево Життя» як одному із основних символів орнаментики в декоративно-прикладному мистецтві України.Документ До проблеми художньо-естетичного виховання особистості на заняттях з образотворчого мистецтва(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii Mykhailovych; Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha VolodymyrivnaМета статті – розглянути пріоритетні напрями та організаційнометодичні засади художньо-естетичного виховання особистості на заняттях з образотворчого мистецтва. З’ясовано, що особливого значення в художньо-естетичному вихованні дітей та молоді набувають заняття з образотворчого мистецтва як у межах шкільної програми, так і в позакласній, і в позашкільній роботі. Показано, що заняття з образотворчості дозволяють не лише знайомити учнів із різними видами та жанрами мистецтва, поповнювати знання і уявлення про образотворче мистецтво, а й водночас долучатися до художньо-естетичної діяльності.Документ Дослідження декоративно-прикладного мистецтва північно-східної України другої половини ХІХ – початку ХХ ст. у дорадянський період(2019) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha VolodymyrivnaСтаттю присвячено історіографії дослідження декоративно-прикладного мистецтва в Північно-Східній Україні другої половини ХІХ – початку ХХ століття провідними діячами культури, науки, мистецтва, освіти означеного періоду. Автором визначено пріоритетні напрями дослідження проблеми в галузі історії, педагогіки, мистецтвознавства, економіки, статистики.Документ З історії побутування дерев'яних виробів на Україні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Василець В. Р.; Vasylets V. R.Статтю присвячено історії розвитку ручного художнього традиційного деревообробного промислу в Україні. Головна увага приділена особливості різьблення по дереву - одному із найпопулярніших видів художньої обробки деревини. Зроблено висновок стосовно того, що вивчення історії художньої обробки дерева сприятиме вдосконаленню як навчального, так і виховного аспекту сучасної мистецької освіти в Україні.Документ З історії поліхромної скульптури(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Мовчан Р. М.; Movchan R. M.У статті в історичному аспекті розглядається становлення поліхромної скульптури як одного із видів образотворчого мистецтва у різні періоди: у стародавні часи, у період розквіту ранніх цивілізацій, в епоху Античності, Середньовіччя, у добу Відродження. Велику увагу в статті приділено розвитку поліхромної скульптури у культурі й мистецтві XIX - XX століть.Документ З історії розвитку вітчизняного художнього розпису(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Штеба К. О.; Shteba K. O.Статтю присвячено історії розвитку художнього розпису в центральних областях України. Головну увагу приділено становленню петриківського декоративного розпису (с. Петриківка Царичанського району, Дніпропетровської області), одному із найпопулярніших видів народного мистецтва України.Документ З історії розвитку Кролевецького ткацтва(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Бриченко Я. О.; Brychenko Ya. O.Статтю присвячено історії розвитку художнього ткацького промислу в місті Кролевець Харківської губернії, що набув найвищого розквіту у другій половині ХІХ - на початку ХХ століття. Головна увага приділена особливості виготовлення кролевецьких тканих рушників - одному із найпопулярніших видів народного художнього промислу України досліджуваного періоду.Документ Категорія «колір» у змісті навчання декоративно-прикладному мистецтву майбутніх фахівців образотворчого мистецтва(ФОП Цьома С. П., 2018) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha VolodymyrivnaСтаття присвячена висвітленню й аналізові поняття «колір» як одного з формотворчих елементів у образотворчому процесі. Розуміння природи кольору й закономірностей відтворення зображуваних форм декоративно-прикладного мистецтва є важливою умовою правильного зображення предметів (об’єктів) на площині паперу (полотна), що розглядається автором у контексті вдосконалення фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва.Документ Концептуальна канва формування естетичної культури особистості засобами художньої творчості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Бойченко Марина Анатоліївна; Никифоров Андрій Михайлович; Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Boichenko Maryna Anatoliivna; Nykyforov Andrii MykhailovychМета статті – узагальнити погляди провідних педагогів та науковців щодо естетичного виховання молоді. Пріоритетними методами даного дослідження було обрано: теоретичний аналіз та узагальнення відомостей щодо використання засобів художньої творчості в навчально-виховному процесі. Показано відношення народної педагогіки до формування естетичної культури дітей та молоді. З’ясовано, що поряд із розумовим, фізичним, трудовим і моральним вихованням особливе місце в народній педагогіці відведено естетичному виховання, завдяки якому в Україні художня творчість набула надзвичайного поширення. Зроблено висновки про те, що художня творчість є вагомим засобом естетичного виховання й збагачення духовного життя підростаючого покоління.Документ Особливості самореалізації творчого потенціалу художньо обдарованих учнів(2015) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii MykhailovychГоловні зусилля автора статті спрямовані на обробку й аналіз наукових досліджень проблем: виявлення творчо обдарованих дітей, визначення специфічних особливостей роботи з художньо обдарованими учнями, обумовлення необхідності створення відповідних нестандартних умов навчання художньо обдарованих школярів. Крім цього, автор акцентує увагу на винятковій ролі вчителя образотворчого мистецтва у виявленні обдарованості дитини та спрямування його здібностей до творчої самореалізації не тільки в системі художньої освіти, а й протягом усього творчого життя.Документ Писанкарство в контексті краєзнавчої підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha VolodymyrivnaУ статті розглянуто проблему національно-патріотичного виховання студентської молоді засобами декоративно-прикладного мистецтва. Його розробка здійснюється автором у рамках краєзнавчої підготовки майбутніх вчителів образотворчого мистецтва, вагоме місце в якій займає ознайомлення студентів з традиційним народним мистецтвом Сумщини.Документ Світло як складова фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Никифоров Михайло Васильович; Nykyforov Mykhailo VasylovychСтаття присвячена висвітленню й аналізу поняття «світло» як одному з формотворчих елементів в образотворчому процесі. Розуміння природи світла й закономірностей освітлення зображуваних форм є важливою умовою правильного зображення предметів (об’єктів) на площині паперу (полотна), що розглядається автором у контексті вдосконалення фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва.Документ Світоглядний аспект естетичного виховання особистості в українській педагогіці(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii Mykhailovych; Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha VolodymyrivnaМета статті – виокремити та схарактеризувати світоглядний аспект естетичного виховання особистості у вітчизняній педагогіці. Конкретизовано світоглядні позиції педагогів‐класиків та сучасних науковців щодо естетичного виховання дітей і молоді. Констатовано, що серед багатьох шляхів естетичного виховання мистецтво залишається однією з найбільш популярних і ефективних форм естетичного виховання. Продемонстровано, що серед найбільш суттєвих напрямків естетичного виховання сучасні вітчизняні вчені виділяють: оволодіння естетичними знаннями в процесі вивчення навчальних предметів, організацію факультативів, естетичне виховання у позакласній та позашкільній роботі, естетичне виховання під впливом сім’ї, спонукання школярів до естетичного самовиховання.Документ Творчість Надії Гудилко у контексті краєзнавчої підготовки студентів мистецьких спеціальностей(2023) Никифоров Андрій Михайлович; Nykyforov Andrii Mykhailovych; Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha VolodymyrivnaУ статті розглянуто проблему краєзнавчої підготовки майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва та вчителів образотворчого мистецтва задля залучення молоді до дослідження як історичної мистецької спадщини свого народу, так і ознайомлення із сучасними тенденціями творчості провідних митців свого краю. Метою дослідження є ознайомлення студентів із творчістю заслуженого майстра народної творчості України Надії Степанівни Гудилко, яка відроджує мистецтво художнього розпису, витинанки, вишивки та писанкарства Сумщини. Для досягнення поставленої мети було застосовано загальнотеоретичні методи наукового пізнання – аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Із конкретно-наукових методів нами було використано: бібліографічний задля опрацювання літературних джерел щодо вибраної теми; біографічний, за допомогою якого з’ясовано основні віхи життя та творчості мисткині. Поряд із тим культурологічний підхід було залучено для характеристики творів майстрині в галузі художнього розпису, витинанки, вишивки, писанкарства. Розглянуто досягнення майстрині у мистецтві художнього розпису, з’ясовано їх стиль: в орнаментах майстрині домінує графічний стилізований малюнок із бароковими рослинними орнаментами та поліхромним забарвленням площин. Показано використання традиційного українського орнаменту у синтезі із поетичними елементами власного світобачення у творах витинання. Констатовано, що динаміка ліній, колорит, гармонія виконаних у своєрідній манері вишитих тамбурним швом виробів відрізняють роботи Надії Гудилко від інших майстрів вишивки. Зроблено висновки стосовно того, що з такими митцями, як Надія Гудилко, потрібно знайомити майбутніх художників декоративного мистецтва й викладачів мистецьких дисциплін, щоб виховувати покоління, здатне цінувати, берегти і примножувати традиційне українське мистецтво.