Перегляд за Автор "Biriukova Larysa Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 24
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ «Ave Maria» у духовній музиці – виконавський аспект(2021) Дьоміна Марія Олегівна; Domina Mariia Olehivna; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaПроведено аналіз наукової та мистецької літератури зі змісту та сутності понять духовність і духовна музика; визначено шляхи становлення та розвитку європейських та українських традицій духовної музики; проаналізована молитва Ave Maria в історичному та мистецькому аспектах; проведено музично-виконавський аналіз Ave Maria для мішаного хору композитора Томаса Луїса де Вікторіі.Документ Вокальна лірика у творчості С. Рахманінова(2021) Савкова Світлана Юріївна; Savkova Svitlana Yuriivna; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ роботі досліджено романсову лірику у творчості С.Рахманінова. Oхaрaктеризовaно особливості виникнення та розвитку романсового жанру у ХІХ –ХХ століттях; визначено стильові особливості романсової лірики С.Рахманінова; обґрунтовано роль символізму вокальної творчості С.Рахманінова; висвітлено історію створення циклу романсів «Шість віршів для голосу та фортепіано»ор.38.; порівняно виконавську інтерпретацію циклу романсів «Шість віршів для голосу та фортепіано» ор.38.; зроблено виконавський аналіз романсу ор.38 «Вночі в саду у мене»ор.38 No1 (g-moll) на вірші А.Ісаакяна в перекладі О.Блока.Документ Вокальне мистецтво як засіб розвитку духовної культури вчителя музики(2014) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ статті розглядається взаємозв’язок понять «вокальне мистецтво», «духовність», «духовна культура», «духовний розвиток особистості», виокремлюються найбільш значущі функції вокального мистецтва, вплив вокального мистецтва на розвиток духовної культури вчителя музики. Пропонуються наукові дослідження у вирішенні даної проблеми.Документ Вокальні твори С. Рахманінова: виконавський аспект(2020) Мicюpєвa Aннa Oлeкcaндpiвнa; Misiurieva Anna Oleksandrivna; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ роботі досліджено виконавский аспект вокальних творів С.Рахманінова. Висвітлено ocoбливocтi кaмepнo-вoкaльнoї мyзики пepшoї пoлoвини ХХ cтoлiття; проаналізовано життєвий шлях кoмпoзитopa C. В. Paхмaнiнoвa; здiйcнено oгляд твopчoї cпaдщини кoмпoзитopa C. В. Paхмaнiнoвa; розглянуто мyзичнo-хyдoжнiй oбpaз кaмepнo-вoкaльнoї твopчocтi C. Paхмaнiнoвa.Документ Вокаліз як засіб розвитку вокальної техніки студентів(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa Anatoliivna; Юрко Ольга Олегівна; Yurko Olha OlehivnaМетодичні рекомендації “Вокаліз як засіб розвитку вокальної техніки студентів”, адресовані для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, які опановують дисципліну « Фах, Академічний вокал” (галузь знань 02 «Культура і мистецтво», спеціальність 025 «Музичне мистецтво»), які уклали кандидат педагогічних наук, доцент Бірюкова Л. А., та старший викладач кафедри хореографії та музичного виконавства Юрко О. О. У методичних рекомендаціях «Вокаліз як засіб розвитку вокальної техніки студентів» висвітлено проблему впровадження вокалізу до змісту індивідуального заняття, що дозволяє глибше усвідомити природу формування звукоутворення, удосконалити вокально-виконавську техніку студентів. Укладачі торкаються проблематики вивчення вокалізу як вокальної вправи та вокального твору в рамках онлайн освіти та аспектів організації роботи студентів.Документ До проблеми самореалізації у професійній діяльності: теоретичний аспект(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ статті аналізується термін ”самореалізація” у науковій літературі, розглядається функційне значення даного феномену; подано рівні та переваги самореалізації у професійній діяльності.Документ Марія Едуардівна Донець-Тессейр: життєвий та творчий шлях(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Онучко Анастасія Олегівна; Onuchko Anastasiia Olehivna; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ магістерській роботі висвітлено життєвий шлях Марії Донець-Тессейр, а також розкрито виконавські та педагогічні грані творчого портрету української оперної співачки початку ХХ століття. Робота містить аналіз принципів та методів педагогічної діяльності Марії Донець-Тессейр, а також конкретизація значення української вокальної школи в професійному становленні Марії Донець-Тессейр та жанрових і стильових особливостей арії Джильди в виконанні Марії Донець-Тессейр.Документ Наука співу О. Мишуги у контексті сучасної вокальної педагогіки(2021) Кнопік Артем Вікторович; Knopik Artem Viktorovych; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaМагісторське дослідження присвячено важливій у вокальній педагогіці темі. Аналіз теоретичних основ творчої спадщини українського співака О. Мишуги розкриває становлення відчизняної мистецької педагогіки в середніх та вищих спеціалізованих закладах України, наукові підходи до вивчення спадщини О. Мишуги та основні поняття дослідження та педагогічні ідеї видатного співака-педагога. У роботі розглядаються практичні основи змісту творчої школи О. Мишуги у контексті розвитку мистецької педагогіки, а саме: основоположні принципи школи О. Мишуги, новаторські методи, види та форми організації педагогічної та виконавської діяльності, головні етапи педагогічної дільності О. Мишуги та її вплив на розвиток вітчизняної й зарубіжної мистецької педагогіки в творчих надбаннях його учнів.Документ Організація самостійної роботи студентів: теоретичний аспект(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaСтаття присвячена теоретичним аспектам проблеми організації самостійної роботи студентів у вищих навчальних закладах освіти. Автор аналізує поняття «самостійна робота»; робить спробу обґрунтувати інноваційні підходи до її активізації. У статті уточнюється сутність самостійної роботи студентів та її зміст; розглядаються теоретичні підходи до організації самостійноїроботи студентів.Документ Педагогічна проблема розвитку творчої індивідуальності вчителя музики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ статті розкрито проблему розвитку творчої індивідуальності, запропоновано підходи до підвищення результативності музично-педагогічної підготовки; проаналізовано шляхи формування творчих умінь; наголошено на необхідності більш глибокого осмислення творчості у педагогічній діяльності вчителя музики.Документ Постать Б. Гмирі у світовому вокальному мистецтві(2021) Ніконов Віталій Володимирович; Nikonov Vitaliy Volodymyrovych; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ роботі досліджено вокальну творчість Б. Гмирі. Розглянуто основні віхи життя та творчості оперного співака Бориса Романовича Гмирі; систематизовано універсальність творчості Бориса Романовича Гмирі; визначено вокальні традиції Бориса Гмирі, як основи національної системи виховання співаків; розглянуто резонансний метод постановки голосу як основу вокальної техніки оперного співака Б. Гмирі.Документ Постать Монсеррат Кабальє у світовому вокальному мистецтві ХХ століття(2020) Дідоренко Валерія Ігорівна; Didorenko Valeriia Ihorivna; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ роботі досліджено життєвий та творчий шлях співачки Монсеррат Кабальє. Висвітлено становлення творчої кар’єри та світової слави оперної діви Монсеррат Кабальє; визначено особливості творчої співпраці Монсеррат Кабальє зі співаками сучасної музики; проаналізовано особливості вокально-виконавського репертуару в співацькій діяльності Монсеррат Кабальє; розглянуто значущість вокальної драматургії «Casta Diva» з опери «Норма» В. Белліні у виконанні Монсеррат Кабальє засобами вокальної музики.Документ Провідні методологічні підходи до підготовки магістрів музичного мистецтва(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Єременко Ольга Володимирівна; Yeremenko Olha Volodymyrivna; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ статті висвітлено сутність та схарактеризовано провідні методологічні підходи до підготовки фахівців магістерського рівня в галузі мистецької освіти. Підкреслено, що підготовка магістрів музичного мистецтва ґрунтується на методологічних підходах, що розкривають консолідаційну основу магістерської підготовки, аксіологічні важелі до навчання професіоналів у сфері мистецтва, акмеологічне підґрунтя означеної підготовки, а також її прогностичні орієнтири.Документ Підготовка вчителя музики в умовах індивідуалізації навчально-виховного процесу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ статті розглянуто проблема підготовки вчителя музики в умовах індивідуалізації навчально-виховного процесу; визначено інтегративний характер диригентсько-хорової підготовки на хоровому диригуванні.Документ Реалізація педагогічних умов і принципів формування вокально-сценічної майстерності студентів на музично-педагогічних факультетах(2016) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ статті обґрунтовано педагогічні умови, що сприятимуть формуванню вокально-сценічної майстерності студентів на музично педагогічних факультетах; подано взаємопов’язані принципи реалізації знань та практичного досвіду вокальної підготовки вчителя музичного мистецтва в системі музично-педагогічної освіти.Документ Розвиток вокальної техніки студентів-початківців: алгоритм навчального процесу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ методичних рекомендаціях «Розвиток вокальної техніки студентів-початківців: алгоритм навчального процесу», адресовані здобувачам першого (бакалаврського) рівня, які вивчають курс «Фах, академічний вокал» (галузь знань 014 Середня освіта, спеціальність Музичне мистецтво) проаналізовано складові вокальної техніки, запропоновано алгоритми навчальних дій, спрямованих на удосконалення вокальної підготовки студента-початківця.Документ Становлення китайського оперного мистецтва: тенденціі, особливості, перспективи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ статті розглянуто історичний розвиток китайського оперного мистецтва з глибокої давнини в умовах свого часу. Актуалізовано сучасні тенденції становлення китайської опери як жанр, стиль та сюжет, що дозволяє простежити появу нових елементів у різних напрямах музично‐драматичного дійства. Китайська опера пройшла тривалий шлях концептуального жанрово‐ стилістичного становлення, збагачений різновид опери кількісними та якісними показниками стилістики з перевагою аріозності, сольного та ансамблевого співу, оркестрового мислення свідчить про кристалізацію оперної драматургії на тлі національних традицій та нового композиторського мислення. Дослідження цих змін в оперному мистецтві дозволяє переосмислити різні напрями жанрово‐ стильової концепції китайської опери та музичного театру. Висвітлено наукове тлумачення історичного становлення китайського оперного мистецтва, значення музичного театру як органічної частини відображення у художній формі життя та побуту народу, сутнісні ознаки національного характеру та менталітету у роботах корифеїв оперного мистецтва. Розкрито проблему становлення сучасної китайської опери в контексті засвоєння європейського досвіду. Виявлено вплив проєвропейської опери на жанрову та стильову особливість сучасного оперного мистецтва Китаю, яка відображає творчість свого митця у новому переосмисленні народної музики, дозволяє актуалізувати жанр, стиль, сюжет з перенесенням оперного дійства до сучасної епохи, надати відповідної метафоричності, ілюзорності, епатажу та перформенсу, виходячи за рамки твору з сакраментальною особливістю китайської опери як етнокультурного феномену.Документ Сутнісні ознаки вокальної підготовки студентів в системі музично‐педагогічної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa Anatoliivna; Юрко Ольга Олегівна; Yurko Olha OlehivnaУ статті актуалізовано проблему вокальної підготовки студентів у системі музично‐педагогічної освіти, визначено сутність та зміст поняття “підготовка”, “вокальна підготовка”. Розглянуто вокальну підготовку як найскладніший психологічний процес механізму педагогічного спілкування, пізнання та творчого розвитку особистості. Охарактеризовано наукове тлумачення феномену “музичного мислення” як загадкового словосполучення сучасної науки про мистецтво та його місце у навчальному процесі вокальної підготовки студентів. Наукова діалогічність музичного мислення створює фундамент усвідомлення сутності обраної професії. Науково‐методичні аспекти розвитку особистості засобами вокального мистецтва розкривають механізми музично‐художнього мислення, уяви, почуття, взаємозв’язок об’єктивного та суб’єктивного у навчальному процесі. Подано значення вокально‐сценічної майстерності як результату глибокої обізнаності у сфері вокального мистецтва, особливостях вокальної підготовки, здатності до відтворення еталонного зразку у власній виконавській діяльності. Доведено ефективність впровадження у навчальний процес вокальної підготовки творчої співпраці педагога та студента. Специфіка вокального заняття потребує взаємозвязку індивідуальних особливостей організації спілкування між педагогом та студентом, спрямованого на створення продуктивного вокально‐художнього мислення у “звукових образах”, стимулювання пізнавальних інтересів з урахуванням творчого характеру навчання. The article actualizes the problem of vocal training of students in the system of music and pedagogical education, defines the essence and content of the concepts of "training" and "vocal training". Vocal training is considered as the most complex psychological process of the mechanism of pedagogical communication, cognition and creative development of the individual. The scientific interpretation of the phenomenon of "musical thinking" as a mysterious phrase of modern art science and its place in the educational process of vocal training of students is characterized. The scientific dialogic nature of musical thinking creates the foundation for understanding the essence of the chosen profession; in the scientific and methodological aspects of personality development by means of vocal art, the mechanisms of musical and artistic thinking, imagination, feelings, the relationship between the objective and subjective in the educational process are revealed. The importance of vocal and stage skills as the result of deep awareness in the field of vocal art, the tasks of vocal training, and the ability to reproduce a reference model in one's own performance is presented. The effectiveness of introducing creative cooperation between teacher and student into the educational process of vocal training is proved. The specificity of vocal training requires the interrelationship of individual features of the organization of communication between the teacher and the student, aimed at creating productive vocal‐artistic thinking in "sound images", stimulating cognitive intereststaking into account the creative nature of education.Документ Сучасні тенденції становлення китайського оперного мистецтва(2023) Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa Anatoliivna; Руденко Олександр Федорович; Rudenko Oleksandr Fedorovych; Ігнатовська Тетяна Анатоліївна; Ihnatovska Tetiana AnatoliivnaУ статті розглянуто історичний розвиток китайського оперного мистецтва з глибокої давнини в умовах свого часу. Актуалізовано сучасні тенденції становлення китайської опери як жанру, стилю та сюжету, що дозволяє простежити появу нових елементів у різних напрямах музично-драматичного дійства. Китайська опера пройшла тривалий шлях концептуального жанрово-стилістичного становлення, збагачений різновид опери кількісними та якісними показниками нової стилістики з перевагою аріозності, сольного та ансамблевого співу, нового оркестрового мислення свідчить про нову кристалізацію оперної драматургії на тлі національних традицій та нового композиторського мислення. Дослідження цих змін в оперному мистецтві дозволяє по-новому осмислити різні напрями жанрово-стильової концепції китайської опери та музичного театру. Висвітлено фундаментальне наукове вивчення історичного становлення китайського оперного мистецтва, значення музичного театру як органічної частини відображення в художній формі життя та побуту народу, сутнісні ознаки національного характеру і менталітету у роботах корифеїв оперного мистецтва. Розкрито проблему становлення сучасної китайської опери в контексті засвоєння європейського досвіду, виявлено вплив проєвропейської опери на жанрову та стильову особливість сучасного оперного мистецтва Китаю, яка відображає творчість свого митця у новому переосмисленні народної музики, дозволяє актуалізувати жанр, стиль, сюжет з перенесенням оперного дійства до сучасної епохи, надати відповідної метафоричності, ілюзорності, епатажу та перформенсу, виходячи за рамки твору із сакраментальною особливістю китайської опери як етнокультурного феномену.Документ Театральна та виконавська діяльність Анатолія Солов’яненка як репрезентація українського оперного мистецтва(2020) Шолох Максим Геннадійович; Sholokh Maksym Hennadiiovych; Бірюкова Лариса Анатоліївна; Biriukova Larysa AnatoliivnaУ магістерській роботі висвітлено життєвий шлях Анатолія Борисовича Солов’яненка, розкрито виконавські особливості творчого портрету українського оперного співака, а також проаналізовано принципи вокальної техніки та акторської майстерності Анатолія Солов’яненка. Робота містить аналіз конкретизацію відповідності виконавської діяльності Анатолія Солов’яненка традиціям італійської вокальної школи, а також висвітлення виконавської та театральної діяльності Анатолія Солов’яненка як неперевершений образ Герцога з опери Ріголетто.